{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe en kat går med sorg?
  • #1   7. feb 2008 katte lever i nuet...
    Jeg tror bare at savner nogen at lege med..


  • #2   7. feb 2008 det kan godt være , er bare bange for hvis jeg skaffer en kat til at hvis nu der er en af dem der skulle komme til og blive kørt over igen at den går helt ned ? ved det ikk

  • #3   7. feb 2008 skal de være udekatte?
    Du kunne også bare lære dem at være indekatte.


  • #4   7. feb 2008 vi har kattelem saa hun er vant til og være ude .

  • Marina B
    Marina B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Svar: 14
    #5   7. feb 2008 Hej Lis
    Kan kun give dig ret. Det er også min oplevelse her.
    Også at det måske var en ide at få haven hegnet ind istedet for at leve i evig frygt for at miste sine katte.

    Marina


  • #7   7. feb 2008 Der er heg enig med Lis D

    Katte kan godt føle tab og derved også sorg


  • #8   7. feb 2008 Hvis man først har oplevet en kat i sorg, er man ikke i tvivl om, at de kan sørge.

    Jeg tror til gengæld, at sorgperiodens længde (og intensitet) varierer fra kat til kat, men jeg var da på ingen måde i tvivl om, at Guinness sørgede over Bailey - og han blev endda ikke efterladt som enekat. Hver evig eneste nat i en lang periode blev jeg vækket, fordi han ville ud og kigge efter ham. Det var hårdt at se ham på den måde og jeg var lykkelig, da det endelig vendte igen smiley


  • #9   7. feb 2008 Jeg giver slambert helt ret..

    Jeg fik aflivet min hun kat pga sorg og savn og hverken jeg eller dyrlægen var i tvivl om det var det...

    Fik hende da hun var 5 uger gammel og min han kat tog hende til sig som om det var hans killing, sørgede for alt undtagen og give hende mad.. Da han blev aflivet pga akut lever og nyre svigt gik hun fuldstændig i selv sving.. Havde kontakt med dyrlægen flere gange og var afsted flere gange med hende fordi jeg troede hun fejlede et eller andet, hun hvæste af os, slog ud, spiste ikke rigtig, tissede og lavede pøller overalt i huset, kaldte dag og nat.. Jeg prøvede alt.. Og prøvede os og købe en lege kammarat til hende men intet virkede..

    Hun har altid været utrolig kærlig, glad, kælen og har aldrig været urenlig..

    Fik hende aflivet 3 mdr efter min han kat...


  • #10   7. feb 2008 Min kat Figaro havde også en søster som blev kørt ned :o( Han var rigtig trist. Han kaldte og kaldte, var ekstremt kælen og det eneste mad jeg kunne få i ham var lidt vådmad om aftenen. Jeg turde simpelthen ikke lukke ham ud igen af frygt for at han skulle gå og lede efter hende.
    5 dage efter hendes død anskaffede vi os en ny killing. De skulle lige se hinanden an et par dage og så begyndte de langsomt at lege sammen.
    Der nåede dog ialt at gå omkring 14 dage inden han blev sig selv igen. Efter de 14 dage begyndte vi også at lukke ham ud igen, og han var faktisk ikke ude særlig længe af gangen.
    Nu skal vi snart til og begynde at lukke killingen (hun er 8½ måned) ud, så de kan komme ud og lege sammen. Det savner vores hankat virkelig. Når han bliver lukket ud om morgenen, går der ikke 30 sek. så kommer han rigtig glad ind igen, og leger med killingen.
    Jeg kan kun anbefalde at anskaffe dig en ny legekammerat til din kat. Jeg har ikke fortrudt det på noget tidspunkt. Selvfølgelig bliver det lidt nervepirrende at lukke killingen ud, men jeg synes det er det værd. Vi har gået ture med killingen i sele i et par måneder for at hun skal lære området at kende, og de er bare så glade når de er ude sammen.


  • #11   8. feb 2008 vi havde to killinger på et tidspunkt og den ene blev så solgt der gik den anden længe og var ked den ville ikke spise ikke lege ikke noget som helst før hun kom ud til dem der havde købt den anden killing.
    da hun så sin ven igen lyste hun helt op så nej de glemmer ikke..


  • Bettina Bob M
    Bettina Bob M Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   24. jul 2017 Vores lille killing på 3 mdr fik et spejl ned over sig i torsdags. Og måtte aflives da det var for slemt til at redde.
    Vi har en kat på 2 år i forvejen.
    Han skulle have en lege kammerat.

    Men de sidste par dage har han ledt efter hende. Men i dag ville han gerne lege og kom når jeg kaldte på ham.

    Jeg har fundet en anden kat.
    Men er det for tidligt.
    At tage en ny kat hjem.

    Vi havde den anden i 3 uger


Kommentér på:
Hvor længe en kat går med sorg?

Annonce