{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Killing slikker i sår - Gode råd søges, gerne hurtigt. :) {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Så blev Dexter kastreret i dag, og alt gik rigtig fint. Fik en blød krave med hjem til hvis nu han fik interesse i såret, og det skulle vise sig at vi kun nåede hjem og inde for døren før han begyndte at slikke i det... Hele tiden.

Ville helst undgå den krave, men da jeg ikke kan få ham til at stoppe får han den på. Dog er den alt for stor og det går slet ikke. Hjælper da jeg klipper lidt af den af, og har dermed accepteret han den bedre.

Dog er der nu et problem. Det som om han ikke kan gøre det han nu skal på bakken med den på. Da han kom ind på bakken begyndte han at grave og satte sig men der skete ikke noget. Så prøvede jeg igen. Samme.. 3. gang tog jeg kraven af og han skyndte sig ind og tissede. Bagefter gik der få minutter så slikkede han i såret igen.

Så er i tvivl om hvad jeg så gør i nat og når vi ikke lige er hjemme. Har taget låget af bakken så det nemmere, men den dumme krave irritere og forstyrre ham i hans process når han skal på bakken.

Gode råd til hurtig løsning til natten og de næstkommende dage??
Skal siges at man dårligt har kunne mærke på ham at han har været i narkose, var frisk da han kom hjem.
Men tænker om det fordi det gør ondt han SÅ gerne vil slikke i det? Han har selvfølgelig fået smertestillende og skulle være dækket i 24 timer. Ved ikke om jeg bare er heldig, men de andre katte har bare aldrig været så interesseret i såret som Dexter er det.


Kommentarer på:  Killing slikker i sår - Gode råd søges, gerne hurtigt. :)
  • #1   15. okt 2019 jeg bryder mig slet ikke om kraver til mine katte
    og har aldrig haft brug for den.
    og har da Kalle som var turen igennem tre gange...

    tænker at det er fordi han stadig er påvirket af narkosen.
    ville nok lade ham have kraven på her i nat hvis han stadig er så hug på at slikke
    og så se hvordan han har det i morgen tidligt

    jeg har været på kv i mange år, så har set mange drenge været den tur igennem
    kun en gang har vi haft en kat som fik krave på. men han havde vasket sin bagdel så meget at karene var kommet ud af hullerne i pungen,
    her valgte dyrlægen at sy ham og så fik han krave på
    og det var vel 1 kat ud af 600 eller mere...katte.

    Kalle vaskede også meget sine sår . han var blevet åbnet i buen, men det fortog sig efter nogle timer.han havde også fået krave med hjem, mne vi brugte den aldrig. tror jeg har den endnu

    vedr bakken så tag låget af her i starten


  • #2   15. okt 2019 Tak for svar smiley Skal jeg forstå det sådan at der skal meget til der sker noget selvom han slikker i det?
    Bryder mig heller ikke om kraver overhovedet, han fik den kun på fordi jeg ikke vidste hvad jeg ellers skulle for at få ham til at holde op.
    Mit problem er om han skal have den på i nat og risikere han tisser og skider alle mulige andre steder end på bakken. Men vil heller ikke risikere at han slikker i såret hvis der sker noget. Har som sagt aldrig haft problemet med vores andre katte.


  • #3   15. okt 2019 min gamle dyrlæge sagde altid at de måtte gerne vaske såret - bare de ikke begynde at bide i det. og de måtte ikke blive overdrevet vilde med at vaske.

    men de må altså gerne holde sig rene.

    så jeg bruger aldrig kraver - og jeg har da selv haft en hel del drenge igennem tiden. Og alle har været turen igennem.


  • #4   15. okt 2019 Jeg har haft en, der fik slikket så meget, at såret gik op og blødte ud over det hele. Jeps, og han bed ikke engang.

    De fleste vænner sig til kraven, der går bare lidt tid.

    Min ene hunkat måtte have en stiv krave på, da hun blev opereret i poten. Det lærte hun også, selvom det ikke var behageligt.


  • #5   15. okt 2019 Lad katten vænne sig til at have den på - det tager noget tid, men så når de er vant til den opfører de sig helt normalt og kan ting som normalt igen, trods kraven smiley Min dreng Akio har haft blød krave på mange gange da han får udslæt af fødevareallergi. Han opførte sig præcis som når man træner dem til at gå i sele, det ser enormt synd ud men det er 100% bedre end at de får slikket såret og man så skal akut til dyrlægen

  • #6   16. okt 2019 Bella fik os en på- og hun flippet helt ud, så hun fik noget berolig hos dyrlægen i en uges tid og nu efter fire uger så det fint smiley

  • #7   16. okt 2019 mulle her fik fjernet en tå pga modermærkekræft
    hun fik en krave med hjem, men den blev ikke brugt

    det største problem var da hun kom hjem var at hun var påvirket af narkosen så hun lagde det op i vandskålen hele tiden. så den blev våd
    til alt helt for dyrlægen havde lagt forbindning forkert i forhold til hendes pote
    så den blev lagt op på dag 2
    dag 3 måtte vi afsted igen fordi forbindingen nu var lagt for løst.

    men på intet tidspunkt forsøgte mulle at få det af


    profilbillede
  • #8   16. okt 2019 til TS: hvordan er det gået siden i går?

  • #9   16. okt 2019 Ania, det gjorde vores. Hun fik bandagen af, næsten hurtigere end vi fik den på, og måtte lægges i narkose en ekstra gang, fordi hun pillede i det. Katte er forskellige.

  • #10   16. okt 2019 heldigvis er de forskellige smiley

Kommentér på:
Killing slikker i sår - Gode råd søges, gerne hurtigt. :)

Annonce