{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
532 visninger | Oprettet:

Penicillin under drægtigheden ? {{forumTopicSubject}}

Min devonpige Diva var i februar til parring og fik 1 uge efter parringen underlivsbetændelse.
Vi var heldige med behandlingen,hun kom sig fint og kom i løbetid igen og i morgen henter jeg hende atter hjem fra parring.
Nu har et par opdrættervenner så fortalt mig,at man kan give en lav dosis penicillin under drægtigheden for at "forebygge" en ny underlivsbetændelse.
Min dyrlæge siger nej til det,da det kan give deforme killinger,så nu vil jeg høre om det er noget nogle af jer opdrættere har haft held med at gøre ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Penicillin under drægtigheden ?
  • #1   28. mar 2008 Det skal iaf kun gøres med dyrlægens velsignelse, men jeg har andenhåndserfaring med, at det kan være gavnligt, hvis hunkatten har tendens til livmoderbetændelser i forbindelse med parring/drægtighed.

  • #2   28. mar 2008 Selvfølgelig vil jeg lytte til min dyrlæge,men de opdrættere jeg kender der har behandlet hunkatten under drægtigheden,har fået ok for det af deres dyrlæge..
    Så tilsyneladende er ikke alle dyrlæger enige om dette......?
    Det var efter Diva's første parring hun blev syg,så det er også hendes første underlivsbetændelse og da jeg ved at det desværre ofte kommer igen,vil jeg jo gerne gøre alt for at undgå det.


  • #3   28. mar 2008 Nogle dyrlæger ved mere om katte end andre;-) Nogle dyrlæger lytter mere til opdrætteres praktiske erfaringer end andre;-)

  • #4   29. mar 2008 Hvordan opdager man en undelivsbetændelse???

Kommentér på:
Penicillin under drægtigheden ?

Annonce