{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Kat udenfor ? {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg blevet rigtig meget i tvivl, så vil lige høre om i ved hvad man skal gøre ..

Vi er nu igang med at flaske killinger op igen, da deres mor blev aflivet igår, og dette er det 2 kuld vi gør det med.
Killingerne bliver 4 uger på torsdag, så det er lidt ældre end det andet kuld vi flaskede op.
Da det andet kuld var yngre fik vi af vide af mange at når de ikke havde haft deres mor siden de var 3 uger, kunne de ikke bo/gå udenfor, for de ville ikke have fået den rigtig "opdragelse" som deres mor skulle have givet dem, så de ville ikke vide hvilken ting der var farlige som fx. biler, og de ville ikke kunne vide hvor de måtte gå til og sådan noget.
Derfor bor 2 af killingerne nu inde ved min moster, og de kommer kun lidt ud i sele, fordi de bor midt inde i byen, og vi har så selv beholdt den sidste, som også bor indenfor, og kun kommer ud i sele engang i mellem da vi bor på en stor gård men andre katte.

Jeg vil så høre jer ad om det passer at de ikke kan gå udenfor, for de små killinger vi er ved at flaske op nu, skal jo ud til nogle nye hjem når de er 12 uger, og så vil jeg lige vide om de kun kan komme ud som helt inde katte, eller om de godt må have lov til at gå udenfor også?.
Og hvis der er nogle der har katte der er flaskede op, om de går udenfor og hvordan det går med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat udenfor ?
  • #1   14. apr 2008 er ked af at du har mistet to katte.
    men helt ærlig. hvis du bor i et område hvor kattene har så nemt ved at blive kørt ned så er der ingen katte, store som små, der egner sig til at gå ude.

    Ved ikke hvordan det hænger sammen med de små, men jeg ville holde dem indendørs for at være sikker på at de ikke kommer til skade. Når de videreformidles synes jeg som udgangspunkt du bør sælge dem som indekatte/eller katte til løbegård.

    Og så ville eg måske vælge at holde mor og killinger indendørs hvis i skulle få flere kuld, så moderen ikke kan dø fra de små før de kan klare sig selv. er vel nemmest for jer i længden, og bedst for kattene.


  • #2   14. apr 2008 Hej Kristina

    Jeg mener at vores gamle kat, da han var killing, at han fik lov til at gå udenfor fra han var ca. 7 uger gammel, men er ikke sikker....

    Måske hvis de har så stor en chance for at blive kørt ned, at det ville være bedst at lade kattene gå inde eller lave løbegård?

    Håber du finder ud af noget

    Kram Sanne


  • #3   14. apr 2008 Nina P : Vi har boet her i over et år, og vi har kun mistede to katte.
    Vi bor på en stor gård, så det er meget normalt at man har kattende udenfor, jeg er også allergisk over for katte, så vi kan slet ikke have så mange her inde i huset, og kattene ude i stalden er vant til at gå der ude, så dem kan man ikke lade bo indenfor.
    Jeg tænker kun på at når de skal ud til nye hjem, om de så kan få lov til at kunne gå ud, her hjemme får de hvertfald ikke lov til at bo udenfor, kun i en boks hvis vi ikke kan finde plads her indenfor, når de bliver ældre.
    Vi kan ikke have stald katte boende indenfor, så det går desværrer ikke
    Vi har heller ikke flere hunkatte lige nu, og den nye vi får engang skal måske stiriliseres (staves).
    Hende der lige er død har haft mange kuld før dette, og har bodet her hjemme i over 7 år.


  • #4   14. apr 2008 Sanne A:
    Okay.
    De har ikke en stor chance for at blive kørt ned og de plejer normalt ikke at gå nogle steder, men de to katte der er blevet kørt ned her hjemme har vist bare været meget uheldige.


  • #5   14. apr 2008 Er nok fordi jeg ikke helt forstår den her stald-katte kultur. Hvor mange katte bare går ude. men kan godt se at i ikke kan tage udekattene og holde dem inde lige pludselig.

    men jeg ville helt klart få steriliseret den nye hunkat så..det synes jeg er en rigtig god ide smiley

    og så må i jo gøre hvad i kan for de små, jeg ville nok selv videreformidle de små til indekatte, for at være sikker på at de ikke kunne komme til skade senere, men jeg tror umiddelbart ikke det vil være et problem at gøre dem til udekatte.

    En killing der er født indenfor hos opdrætter og vokset op indenfor kan godt senere lære at være udekat. så det kan dine killinger vel også.
    Selvom jeg ikke mener man bør holde udekatte.


  • #6   14. apr 2008 Killingernes alder tyder på, at mormis ATTER var i løbetid, og ja - så løber man ud for at finde en hankat. Det samme gør sig gældende for den første hunkat som blev kørt over.

    I har "kun" mistet 2 katte på 1 år.....for mig er det 2 katte for meget!!!

    Syntes du skulle få dine forældre til at neutralisere hele banden


  • #7   14. apr 2008 Nina P:
    Mine katte går ikke bare udenfor, de får godt mad som indekatte også gør, og har huler og det hele.
    Mine staldkatte har det på helt samme måde som den der bor indenfor, den eneste forskel er bare at de opholder sig i en varm stald, istedet for inde i huset.
    Ja, det får vi nok også.
    Vi gør hvertfald alt hvad vi kan, for se skal bare klare den.
    Jeg vil også helst have at de bliver inde katte, for kender mange der har mistede deres katte som har fået lov til at kunne gå ud.




  • #8   14. apr 2008 Anne-Ragkillinger og Papillonhvalpe R:
    Den misforstod du så, 2 er mange ja, og de burde slet ikke have døde.
    Men det er ikke mange forhold til det nogle andre på vores vej har mistede, men de tænker så heller ikke på deres katte..



  • #9   14. apr 2008 Hvis killingerne kun er vant til stald eller udeliv, så mener jeg ikke de skal formidles videre som indekatte. De er jo slet ikke vænnet til lyde fra tv, radio, støvsuger osv. og vil derfor nok få svært ved at vænne sig til at bo i lejlighed.
    Det er ikke let at finde gode hjem, og der fødes i forvejen alt for mange killinger. Derfor synes jeg at I bør få kattene neutraliseret.


  • #10   14. apr 2008 tinka D:
    De bor indenfor nu, jeg spøger om de kan komme ud til nye hjem og blive indekatte med mulighed for at gå ud.
    Jeg synes da det er rigtig nemt, der er over 10 der har henvendt sig på dem her, og der er mange der er meget interssert i dem.
    De andre kuld vi har haft, har vi heller ikke haft nogle som helst problemer med at få solgt ungerne.
    Vi har også planer om at få dem neutraliseret.


  • #11   14. apr 2008 Jeg håber, at de henvendelser, I har fået, er fra kattekærlige mennesker!
    Faktum er jo, at der hvert år aflives 20.000 sunde katte, der ikke "fejler" andet end at de er til overs smiley
    Mange mennesker sjusker desværre med de killinger, de anskaffer sig - pludselig skal ejerne ud at rejse, eller flytte, eller bliver gravide, eller bliver allergiske eller "allergiske", eller må ikke have kat der hvor de bor, eller får hund.... Ofte er det ungkatte, der sættes til salg eller bortgivning eller på internat, eller aflivet eller smidt ud smiley - nok fordi ejerne ofte ikke har sørget for at neutralisere og finder det for besværligt at leve sammen med en fertil kat, der strinter og hvad fertile katte ellers gør. Nogle mennesker har det sådan at de synes, at killinger er søde, men ak, når killingerne bliver kønsmodne, så bliver de kasseret. Det er selvfølgelig langt fra alle mennesker der er sådan, men sådanne mennesker findes altså. Desværre.

    SÅ jeg synes selvfølgelig, det er en supergod ide at neutralisere kattene/killingerne. Hvis folk er seriøst interesseret i at give killingerne et godt hjem, så er de nok også villige til at betale den pris som neutralisation har kostet. Og hvis man neutraliserer sine killinger før salg, så slipper man da ret sikkert for at få henvendelser fra nogen, der vil bruge gratis killinger som slangefoder.



  • #12   15. apr 2008 Det er de. Jeg sælger heller ingen killinger før de har været ude og se dem, og jeg har set hvad de er for nogle og om de er de rigtige ejer.
    Jeg sælger ikke bare til hvem som helst.
    Jeg sælger også helst mine killinger til nogle vi enten kender, eller nogle vi kender, kender dem.

    Vi kan ikke få killingerne neutraliseret inden de bliver solgt, for vores dyrlæge vil ikke gøre det, før de er over 15 uger.
    Og jeg skifter ikke dyrlæge, for kender min dyrlæge og jeg har rigtig mange dyr og vil bruge den samme til dem alle.




Kommentér på:
Kat udenfor ?

Annonce