{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Dyrlæge forude! {{forumTopicSubject}}


Ja, hvis Andersen vidste det, så var han nok ikke kommet ind efter sin patrulje, der varer ca. 15-30 minutter...…!

Han skal indlægges i morgen. Der er noget galt med venstre side - det ligner at der er noget der generer i det ene øre, men eftersom hans appetit er nedsat, er gebisset også i spil, han klør sig nemlig også på kinden/halsen. Han fik konstateret FORL for...1½ år siden, så det kan jo også være den smerte der stråler op i øret...

Så vi må se, om det ender med en bedøvelse, han skal nemlig lige undersøges grundigt først, for at finde ud af hvad der er op og ned.

Så kryds fingre for den gamle jas smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge forude!
  • #1   10. dec 2019 Skal nok krydse fingre for jer smiley håber det går godt smiley

  • #2   10. dec 2019 Ja, krydser fingre og Gustav krydser poter. Pøj pøj.

  • #3   10. dec 2019 Krydser fingre. smiley

  • #4   10. dec 2019 Der krydses smiley

  • #5   10. dec 2019 Alt der kan krydses, krydses! smiley

  • #6   10. dec 2019 Tak fordi I krydsede.....
    Ører renset!!
    Blodprøver udtaget - fine!
    Tænder:
    UHA!
    Tror vist lige at prisoverslaget var ex. moms...…….
    1 hjørnetand (med tilhørende byld) og 3 kindtænder er trukket ud - AV!

    Jeg vil bare sige det.....
    Man skal ikke anskaffe sig dyr, hvis man ikke har mulighed for at betale....

    Hovedsagen er, at han har det godt efter omstændighederne og vil ikke have andet end tørkost og det må han ikke få..... så jeg sidder her med en skål med vand og killingetørkost og venter tålmodigt...


  • #7   10. dec 2019 du kan sætte hans normale tørfoder i vand
    det råd fik jeg da min Sille fik fjernet næsten alle sine tænder

    hun vil så hellere have de normale tørpiller, så jeg måtte opgive og lade hende spise dem. og det var altså samme dag som hun fik fjernet tænderne


  • #8   10. dec 2019 Han har spist lidt opblødt killingkost, men det var nemmere at bløde op ude i regnvejr end i en skål vand!
    Det blev aldrig helt blødt, men det gik alligevel og nu skal han bare have MERE!


  • #9   10. dec 2019 Killingetørkost er også lettere at sluge.

    Det er desværre ikke alle slags tørfoder, der sådan lige er at opbløde i vand.

    Godt at han kom afsted. Om et par dage går det lettere ved de fleste. Det er kun min, der har taget laaaaang tid om at hele ordenligt op.


  • #10   10. dec 2019 Ja hvis du decideret har fået bud på, at tørfoder er no go, så er det ikke let.
    Mine har jo så prøvet turen mange gange, og har altid spist tørkost samme dag de er opereret, trods syninger, for som min dyrlæge siger, har de et valg, så bestemmer de selv.
    Jeg har så valgt, at de har fået foder med små bidder, så de kan sluges uden at kvæle dem smiley
    Jeg er glad for det gik godt, og jeg håber det fortsætter, og du har ret, man skal have penge på kistebunden, når man har dyr smiley


  • #11   10. dec 2019 Ja det er sgu første gang jeg har afleveret 5000 kr. på én gang. smiley
    Men jeg ved jo, at det er en dyr sygdom, såeh… enten er det tænder ud eller aflivning - og så vælger jeg altså at få tænderne trukket ud smiley

    Han er en dejlig gammel mis smiley

    Nu er han begyndt at spise vådkost, så nu er han ved at vågne op smiley






    profilbillede
  • #12   10. dec 2019 I morgen er han mere kvik smiley

  • #13   10. dec 2019 Han er da en smuk ældre dreng smiley smiley

  • #14   10. dec 2019 Ih, hvor er han dog skøn at se på, som han ligger der smiley .. lige til at nusse smiley

  • #15   10. dec 2019 Det værste der er sket i dag, er en veterinærsygeplejerskes "rengøring" efter operation, hvor han er blevet vasket smiley
    Selvom jeg har hjulpet ham med at få "håret sat", ja så er det stadig en katastrofe, at pelsen er blevet gennemblødt smiley
    Og det er såmænd kun hoved og hals - men det er nok!

    Tænderne kommer tilsyneladende i 2. række, men de gjorde jo også ondt i forvejen smiley


  • #16   10. dec 2019 Li Lot:
    Han er lige til at nusse - vil dog fraråde mavenusseri smiley
    Man har vel ikke været vildkat næsten hele livet uden at man har lært at sætte grænser??

    Jeg var ved at kigge sundhedsbøger i dag.
    At få ham tæmmet og lært, at man ikke skal bide, har taget mig ca 2 år.
    En kastration og masser af tålmodighed, så kan man komme langt smiley

    Nu går vi alle i seng.


  • #17   11. dec 2019 man er vel en smuk kat som forstår at sætte grænser smiley
    og så rengøring..... smiley det var da også at gå over grænsen smiley smiley smiley


  • #18   11. dec 2019 I dag er han mere kvik, så kvik så han ikke vil spise opblødt tørkost....
    Så jeg serverede en smule Porta 21 for ham, det faldt i god jord smiley

    Jeg fik at vide, at det godt kunne væske lidt og det skal jeg da love for, at det gør i dag.
    Jeg håber at han er okay smertedækket.

    Så har han faktisk tisset inde på kassen i nat smiley
    Der er ganske enkelt ikke andre, der tisser så meget på én gang - så nu kan han godt flytte ind smiley


  • #19   11. dec 2019 Væsker? Det har jeg ikke oplevet, men Røde savlet og gør det nu og da stadig smiley

  • #20   11. dec 2019 Der var også en byld og han er på penicillin, så mon ikke det var det der var på måtten i morges?
    Desværre virker han meget forvirret.
    Bestiller kun at klø sig på kinden og han vil absolut kun have tørkost.
    Nu er han gået ud igen, men jeg ville nu gerne have ham ind til natten. Jeg er lidt bange for, at han har ondt... men det havde han vel også før han fik trukket tænder ud...

    Hvornår tror I at jeg kan risikere at give ham lidt tørkost?? Er det om 5 dage eller???


  • #21   11. dec 2019 altså de katte som jeg har haft som har fået fjernet tænder har alle haft mulighed for at spise tørfoder fra dag 1 af.
    hvis de selv vil, så kan det være svært at lade være
    især hvis det er katte som normalt spiser mest tørfoder. de skal jo spise

    mine tvillinger har begge fået fjernet en hjørnetand. den ene ville ikke spise. hans var "bare" løs. Brormand havde også en kæmpe tandbyld og en løs tand.
    begge spise tørfoder da de kom hjem. men de spiser helst ikke andet. og så er det svært

    du må prøve dig frem. for nogle katte er mere ømme end andre
    nu ved jeg ikke hvad du normalt foder med. men kig på størrelsen. er det nogen han plejer at tygge på så bør man passe lidt på. men er han en af dem som bare skovler ind og sådan ikke lige får dem tygget, ja så sker der ikke noget


  • #22   11. dec 2019 Måske han tygger i den anden side af sig selv som vi andre hvis vi har fået tænder hevet ud.
    I hvert tilfælde tror jeg ikke han æder tørkosten hvis det gør meget ondt så jeg ville bare prøve...


  • #23   11. dec 2019 Han har desværre fået fjernet tænder i begge sider.
    Så prøver jeg fra i morgen.
    Jeg fodrer med RC / Virbac og varianterne er kitten eller Ageing 12+ alene pga. kroketternes størrelse.
    Der er forskellige varianter vådkost til rådighed både nat og dag.

    Nu er han kommet ind og der er en rest Porta i køleskabet til i morgen tidlig, så han kan få sin medicin smiley


  • #24   11. dec 2019 Og så er der blevet bestilt hjem fra Zooplus, så vi kan klare os til engang i januar.
    Jo flere katte - jo mere foder smiley


  • #25   12. dec 2019 Min var som sagt øm i laaang tid, og hun spiser stadig ikke ret meget tørfoder. Derfor er hun stadig tynd som et siv. Jeg håber, at det går bedre for din. En ting er sikkert, får jeg en mere, der skal have alle tænder ud, så lægger jeg katten til at sove i stedet. Men det er så bare min personlige oplevelse.

  • #26   12. dec 2019 Får han ikke smertestillende? Det har mine altid fået.
    Mitti havde også en tandbyld den ene gang, men han savler aldrig, og det har været bedre far dag et.
    Ja jeg ville våde at give tørkost nu, mine har altid haft valget, og har spist det samme dag, og som min dyrlæge siger, det ville de ikke gøre hvis det gjorde ondt.


  • #27   12. dec 2019 Jo han er på smertestillende og meget mere i hopla i dag smiley
    Der er ingen savl og han har fået lov til at spise lidt killingetørkost - det det passede herren smiley
    Nu ligger han tilfreds i en stol og alt er (næsten) ved det gamle.

    Altså... han klarede det fint forrige gang med 2 tænder og hvis det går ligeså godt denne gang, så håber jeg bare, at der går lang tid mellem operationerne, så de kan nå at tanke deres konto op smiley

    Min grænse går der, hvor det hedder specialbehandling til 10.000 kr. ….
    Så vil jeg seriøst overveje hvad jeg skal gøre, jeg har jo ikke et pengetræ i haven og der er jo også andre der skal passes.
    Vi havde det lige oppe at vende.
    Så vi beder til Vorherre, at der skal gå mindst 10 måneder imellem operationerne.


  • #28   12. dec 2019 Det håber jeg også for dig smiley jeg havde 2 igang på samme tid, de var unge og hårdt ramt, så det blev 5 operationer til hver, på max 3 år, begge var færdige lige omkring 4 år gamle.
    Jeg kan godt mærke på min økonomi, at jeg 7-9-13 ikke har haft operationer og sygdom med kattene i flere år nu, og jeg havde heller ikke klaret det, hvis jeg skulle have betalt alt på en gang, det var jo ca33000kr for begge katte i alt smiley


  • #29   14. dec 2019 Så er vi et par dage længere i forløbet og det hel går planmæssigt smiley
    1) Han spiser pænt sin Metacam
    2) Han spiser almindelig mængde mad
    3) Han er besat af Porta 21
    4) Han spiser killingetørkost som om intet var hændt smiley

    Men:
    Han har stadig ikke fået hold på frisuren og der rystes på hovedet - selvom der ikke er noget at ryste af smiley


  • #30   14. dec 2019 Åh nej!
    Der er kommet styr på frisuren og nu kan jeg sgu se, at der er en meget tyndhåret plet oppe på hovedet, der er rigtig dejlig at jeg stryger blidt.
    Jeg kan ikke finde lopper på ham.
    Eksem???
    Eller kan dyrlægen have udtaget en prøve fra huden omkring ørerne?


  • #31   14. dec 2019 smiley ja dyrlægen hvis du er i tvivl, men vil så sige, at jeg fælder som gal efter operation for 12 dage siden og min hud spiller også tosset smiley

  • #32   14. dec 2019 Tak Jette.
    Han har nemlig også fældet meget i denne uge - især på hovedet faktisk smiley

    Freddie skal ned til sin yndlingsdyrlæge på onsdag og ønske god jul, så kan vi jo lige studere journalen smiley


  • #33   15. dec 2019 Sidste dosis Metacam indgivet smiley
    Han har i dag spist tørkost - fik selv lov til at vælge.. så han sorterede killingefoderet fra og valgte Ageing 12+ smiley
    Han kastede op i nat, så det er vist godt, at han er færdig med Metacam.
    Det ligner hermed, at Hr. Andersen har erklæret sig selv for rask smiley

    Dyrt - men pengene værd.


Kommentér på:
Dyrlæge forude!

Annonce