{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
244 visninger | Oprettet:

Erfaring med blodøre {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, hvad er jeres erfaring med blodører?

Min søde Spike har fået et. Det blev drænet i går - han fik cortisol og smertestillende ved dyrlægen, også har han fået pencillin med hjem. Det er desværre allerede ved at trække op igen.

Hvad er jeres erfaring med behandling af blodører?
Han har ingen øremider eller betændelse i øregangen.

Kommentarer på:  Erfaring med blodøre
  • #1   6. jun har prøvet det mange gange. pt har jeg cinnamon som har haft det i begge ører
    han har så været i slåskamp med Krumme

min dyrlæge sagde at de så det oftes ved katte med allergi. altså ikke øremider

oftes får jeg også tømt øret, og så får de samme behandling som din
    og ja det popper op hver gang - her skal man så lige smide koldt vand i blodet og vente
    selvfølgelig kan jeg ikke huske hvor længe
    men så lang tid at samlingen er blød så er det helt i orden, for så vil det falde sammen på et tidspunkt
    men er øret hårdt og varmt så skal det tømmes igen
    jeg har prøvet at måtte tømme op til 3 gange inden det virkede som det skal

• #2   6. jun Er Cinnamons ører blevet OK igen? Er de helet OK op?

Dyrlægen sagde at vi skulle vente til at det blev ligesom det var i går. Indtil da giver det ikke mening at dræne det - jeg synes bare at ventetiden er frustrerende smiley

• #3   6. jun Han har det fint igen
    dog har han så fået lidt sjove ører

det er nok den eneste ulempe. Der er ingen som kan sige hvordan ørerne kommer til at se ud

profilbillede
  • #4   6. jun Spike ser sådan ud. Lidt træt og groggy, men han er ellers OK smiley

profilbillede
  • #5   6. jun Jeg har ikke selv erfaringer med blodører på katte, men min mor og hendes mand har haft en hund der havde det. Jeg ved ikke hvordan forløbet var, men jeg mener den fik det drænet en enkelt gang eller 2, og man kunne efterfølgende mærke buler i hans øre som dog slet ikke genret ham når man rørte ved det, men nu er en goldenretrievers ører også noget større end en kats smiley

Men god bedring med ham smiley

• #6   10. jun hvordan går det med ham?

• #7   10. jun Han har det OK. Øret løb til, men kan ikke drænes endnu. Han virker dog relativt smertefri, spiser og snakker som han plejer.

Cortisolen virker stadig, han får stadig penicillin. Penicillinen spiser han helt selv uden problemer smiley ret smart.

• #8   10. jun Min tidligere kat Milo var på en del medicin op til han blev aflivet, han ELSKEDE hans medicin og når jeg fandt det frem kom han og tog det som en snack smiley Dyrenes medicin er ret smart lavet til at det smager godt for dem smiley

Men godt at hører det går godt med ham smiley

• #9   10. jun jeg har kun Kalle som selv spiser medicin. eller rettere smertestillende.
    men det kan han så også spise som slik

men det er godt at hører at han har det godt

• #10   11. jun Det er ret fedt, når de synes det er en fest at få medicin. Det gør det noget nemmere at give det smiley Han får halvanden pille og derefter nogle Dreamies. Så er han glad smiley

• #11   11. jun så er det bare så synd når der ikke er flere piller smiley
    det kunne min Kalle nemlig ikke helt forstå smiley

• #12   11. jun Du har helt ret smiley

Kan godt se, vi har fået lavet os en ny vane med et par Dreamies om morgenen - så det må han få fremover smiley

• #13   22. jun Lige en opdatering:

Spikes øre er ikke drænet 2. gang endnu - det er ikke løbet nok til. Han virker dog smertefri, og selvom han ikke ser sådan ud, så er han faktisk i godt humør smiley

profilbillede
  • #14   22. jun Det er godt at hører smiley

Kommentér på:
Erfaring med blodøre

x