{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
126 visninger | Oprettet:

Meca
Meca
Emner: 1 Svar: 21

Hjælp til at gøre det rigtige {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for hjælp til hvordan jeg skal takle denne situation:

Jeg har to katte på 7 og 8 år. Min ældste kat (Theo) har lige været til dyrlæge to gange, fordi han havde problemer med urinvejene. Anden gang var i fredags.
Da vi kom hjem begyndte Albert at hvæse og snerre af Theo.
Der var ikke noget galt efter første besøg. Det er sket en gang tidligere at Albert hvæste af Theo efter et dyrelægebesøg, men den gang gik det over efter et par dage, og denne gang er det ikke stoppet, selvom det er 5 dage siden vi var til dyrlæge.
Dyrlægebesøget denne gang var meget kort (max 30 min.) og Theo var ikke under narkose eller andet. Jeg fik egentlig bare af vide at Theo havde det fint og så tog vi hjem.
Efter fem dage, hvor Albert stadigvæk hvæser, så begynder jeg at blive i tvivl om hvorfor Albert hvæser af Theo. Er det fordi Theo stadigvæk lugter anderledes eller kan Albert mon have smerter?
Jeg overvejer derfor om jeg skal tage Albert til dyrlæge. Det skal siges, at inden Theo var til dyrlæge, så har jeg ikke syntes at Albert opførte sig anderledes eller til at der har været noget galt med ham.
Jeg er i tvivl om jeg skal tage Albert til dyrelæge, fordi hvis han rent faktisk ikke har smerter, men "blot" stadigvæk er stresset/urolig over at Theo lugtede anderledes så vil det måske stresse Albert endnu mere at tage ham til dyrlæge og i værste fald gøre situationen værre?
Hvad tænker i at jeg skal gøre? Skal jeg tage Albert til dyrlæge eller se tiden an?
Er der andre der har prøvet at en kat blev ved med at hvæse af en anden kat der havde været til dyrelæge selvom der er gået snart en uge?

Kommentarer på:  Hjælp til at gøre det rigtige
  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 380 Katte: 6 Emner: 4 Svar: 431
    #1   13. jan Der kan sagtens være hvæsen fra andre katte, når en kat kommer hjem fra dyrlægen.
    Det underlige er dog at det har stået på i flere dage.
    Man skal passe på med, at man ikke kan medvirke til at det fortsætter,
    Hæver man stemmen, bliver sur på katten, kan man være medvirkende til at det fortsætter.
    Dog skal man også være bevidst om, at katte kan opføre sig ligesådan hvis en kat fejler noget, så vil flokken have den syge væk.
    Men du har jo været ved dyrlægen, som sagde at han var rask.
    Jeg ville prøve at bruge feliway, og evt bruge drillepind, så du kan prøve at begge kommer ind i legen.
    Katteurt er også godt, drys gerne lidt på katten også.
    Håber det bliver bedre, så der kommer lidt fred derhjemme igen smiley

• #2   13. jan Vil også sige feliway
    Det sker hos nogen det som er sket hos dig. Og de fleste gange virker feliway. Så prøvet først

Tænker ikke at der er noget galt.
    Men nogen gange sker der noget hos en kat hvis makkeren lugter forkert eller siger forkert. Så vil nogle opfatte den anden som værende en fremmede kat
    Ja det lyder tosset når det drejer sig om katte som har kendt hinanden i mange år men selv der kan det ske
    Så sæt feliway op. Der går dog op til 2 uger inden du ser fuld virkning

Kommentér på:
Hjælp til at gøre det rigtige

x