{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
351 visninger | Oprettet:

Vurdering på alder {{forumTopicSubject}}

Lige kort spørgsmål.
Vil I vurdere denne killing til at være 8 uger? Vi vil adoptere hsm, og hende der har moder og killinger vil rigtigt gerne afsætte ham asap.

Vi har sagt at det ikke bliver før han er 12 uger. Og så påstår hun at han er 8 uger og vi kan hente om 4 uger. Jeg tror snarer 6 uger ud fra billedet.

Hvad mener I? Moder og killinger er fundet i det fri uden nogen ejer.

Kommentarer på:  Vurdering på alder
  • #1   29. jun Tænker der kommer experter på banen her, men jeg har bemærket at halens længde og måden killingen holder halen på kan være et pejlemærke for alderen - altså hvis den er kort og spids, og bare stikker i vejret eller bagud som en pind, så er den nok kun de 6 uger. Synes også de "vralter" mere i 6 ugers alderen. Ja, det er bare mine observationer, slet ikke sikkert det er korrekt.
    Iøvrigt en mega sød killing smiley

• #2   29. jun Killingen har ikke skiftet øjenfarve helt endnu, de er ikke 100% blå, men stadig grå blå, så langt fra 8 uger, mit bud vil være blot 5 uger men den kan godt være 6 uger, men mit bud at det er Max den er. Som 8 ugers har de skiftet øjenfarve. Størrelsen på en killing kan variere så det kan man ikke bruge som pejlemærke, men øjenfarve er en god rettesnor og så som nævnt halen og øre position, ørene kommer langsomt højere op på hovedet jo ældre de bliver, som 8 ugers er de næsten helt oppe hvor de skal være. Ørene på denne killing syntes jeg stadig sidder lidt langt nede på siden af hovedet.

• #3   29. jun Spørg hvad han vejer.

En killing vejer ca sin alder i uger ganget med 100 plus 100 gram.

Altså 6 uger = 700 gram.
    10 uger = 1100 gram.

Det er selvfølgelig ikke 100 procent men det kan give et fingerpeg om hvor man ca er.

• #4   29. jun Sådan så Tøsen ud som 8 ugers killing, læg mærke til ørestillingen og hvor meget en rigtig kat hun ligner, størrelsen og vægten kan du ikke regne med i Tøsens tilfælde, for hun var ret stor af sin alder, hun vejede omkring 12-1500 gram som 8 ugers.

profilbillede
  • #5   29. jun Sådan så Tøsen ud som 4 ugers, igen læg mærke til hvor langt ude på siden ørene sidder på hovedet.

profilbillede
  • #6   29. jun Den med vægten stoler jeg ikke på, så burde min lille pige ikke være blevet voksen. Hun vejede 2,5 kg som voksen, og var overvægtig efter dyrlægens mening, og jeg har haft killinger på 12 uger som vejede det samme.
    Det er et lille pus, og ja det tager da tid før den rammer de 12 uger, men når ejeren har så travlt, så ville jeg tage det med i regnestykket, hvor den vil have det bedst, bare den har en medkat.

• #7   29. jun Jeg tror heller ikke helt på de 8 uger. Han er nowet klejn.

Vi prøver at få hebde til at veje ham, selvom den ikke er 100% sikker.

Vi har jo Tutte i forvejen.... Og Kalle. Så der bliver liv i huset. Men vi har begge sat som betingelse at han skal være 12 uger. Han ryger til dyrlæge som det første for check, neutralisering, vaccinering og mærkning. De kan måske også hjælpe med en vurdering.

• #8   30. jun ja den med vægten er noget man kan bruge sammen med andet
    Jeg fik Herman sidste sommer. vejde 409 og var bette
    men ud fra hvad han kunne ja så blev hans alder sat til 5 uger

på billedet er han vel 6 uger
    så mon ikke det passer meget godt med den lille søde røde med ca 6 uger

profilbillede
  • #9   30. jun 5-6 uger. Hvad med at tage hele familien? Tvivler på nogen af dem får det særlig godt med den indstilling til killinger. Måske i kan lave en aftale med et internat om at de "aftager" resten når killingerne er 12 uger??

• #10   30. jun Lotte den bedste ide overhovedet smiley

• #11   30. jun Enig med Lotte. Det ville jeg have gjort smiley

• #12   30. jun Det er en god idé Lotte har, men man skal bare huske at man skal have pladsen til det samt overskuddet, når man har andre dyr så er det en god idé at have mismor og killinger i et seperat rum, da man jo ikke ved hvordan kattene vil reagere overfor hinanden og det kan være ret stressende for en mismor at flytte med sine killinger og hun vil sikkert beskytte dem til sidste bloddråbe, så hun kan være lidt en hidsigprop.
    Overskuddet fordi det er ikke bare lige at have en håndfuld killinger, det er utroligt givende men også meget tidskrævende.
    Jeg håber du finder den bedste løsning for jer og killingen Jesper smiley

• #13   1. jul Hvor ser den sød ud smiley

Alder ??

Min Dali da han var 8 uger

profilbillede
  • #14   1. jul Dali 7 uger smiley

profilbillede
  • #15   1. jul Dali 5,5 uge

profilbillede
  • #16   1. jul Ud fra billederne af Dali (sejt navn, det hedder mine højtalere også :P) så er jeg ret sikker på at Teo eller Tea (som navnet sandsynligvis bliver) ikke er meget mere end 6 uger.

Ift de øvrige killinger, bliver der taget godt af dem. Hun er ikke "ond" eller tankeløs, blot lidt uvidende. Vi er ikke gearet til at tage hele banden plus moren. Det bliver en meget stor opgave at holde Kalle og moren adskilt fra hinanden og med den (smule) erfaringer jeg har med killingemødre, så bliver Kalles snude og ører splittet til atomer, hvis han for vanvare kommer for tæt på.
    Vi prøver at overbevise hende om ideen med et internat.

• #17   1. jul Nå, men da lige et billede mere af Teo (vedtaget navn). Han er sgu for cute. Det er iøvrigt godt jeg er ud at sejle lige nu - havde jeg været med der, så ville vi være de "lykkelige" ejere af 5 killinger....

profilbillede
  • #18   1. jul Uhh jeg er fuldstændig med dig der Jesper, jeg kunne også fristes til at nappe hele bundtet, nøj hvor er de bare top nuttede smiley
    Ud fra det billede du har der er jeg 99% sikker på at de ikke er mere end 5-6 uger, Max 6 uger, så der går lige 6 ugers tid før du er den skønne ejer af smukke nuttede Teo smiley

• #19   3. jul Ja de er ikke særlig gamle - og nej hvor er de søde.. smiley
    Og ja lyt til din intuition smiley

Kommentér på:
Vurdering på alder

x