{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
260 visninger | Oprettet:

Kan jeg hjælpe katten? {{forumTopicSubject}}

Vi har en ung, ikke-kastreret hankat, som søger vores hus meget - nærmest dagligt og går også ind i huset hvis det er åbent til teressen.
Katten har tidligere haft et halsbånd med tlf.nr. til ejer, som det viser sig bor ca. 100 m. fra os.
Katten har gennem de sidste måneder tabt sig en del, den har ofte større sår fra hvad vi formoder er slåskampe og halsbånd har den ikke haft på i +1 mdr. (ingen øremærkning)

Vi har informeret ejer om den nye kattelov, da denne kat umiddelbart fremstår herreløs, men ejer svarer ikke længere. Katten æder ikke det foder vi har stående i huset(til vores egne katte) men vi har det stadig dårligt med intet at gøre.
Overreagerer vi? Eller bør vi være bekymrede for katten?

Kommentarer på:  Kan jeg hjælpe katten?
  • #1   2. jul Du kan vælge at tage katten ind og beholde den
    eller også kan du vælge at kontakte et internat som så kan tage ham ind. Forklar at hvem tidligere ejer er og så kan de tage den derfra

tænker at ejere er ligeglad med katten, nu hvor den er blevet voksen, og fetil.

så overvej hvad I vil, men sørg for at han får hjælp
    det er synd andet

• #2   3. jul Jeg synes i skal være bekymrede . Især hvis i selv har katte. Her har vi nogle stykker. før de 2 var der nogle andre der rendte her nogle år indtil de døde af sygdom. Den ene her kommer nu endelig afsted til dyrlægen d. 1 efter jeg har brokket mig i flere uger til foderværten.. Det er ikke godt nok at give dem mad. Den her har været en pestilens men den kan jo ikke gøre for den er dumpet og fertil . Den er også fuld af store sår og laver ikke andet end at rende og kalde på hun katte. Frem og tilbage konstant indtil den falder udmattet om en dag indtil det fortsætter . Nu fandt den en gammel hunkat , hvor ejeren glemmer p pillen og den har parret hende flere gange.
    Man undrer sig ustandselig over hvad nogle folk vil udsætte deres katte for. Måske har jeres kommune en ordning med kattens værn hvis du er heldig. Her må vi selv finde en løsning ingen gider hjælpe de fertile der har rendt ude i flere år. Hvis den er ung har den da en chance. Men det er nu ikke altid man bare kan ringe til et internat. Men jeg håber i er heldige og kan hjælpe den.

• #3   4. jul Når ejer bor så tæt på, kan I så ikke opsøge dem på adressen?
    I kan jo starte med at udvise bekymring - katten kan jo fejle noget eks. nyresyg når den er tynd.
    I bund og grund ved I jo ikke om den evt. er i behandling.
    Jeg ville tage en snak med dem først - personligt så der ikke opstår misforståelser.

Hvis det så ikke hjælper, ja så er katten iflg. den nye lov jo herreløs og du kan vælge at beholde den og bekoste et eftersyn og tatovering eller sende den videre til internat.
    Du kan jo også prøve at kontakte 1812 for at høre, om de vil tage en snak med ejer.

• #4   4. jul Jeg er godt bekendt med den nye lov og man kan jo altid med den i hånden handle ud fra den. Men tænker den kun kan ende i en nabostrid, for i ved jo hvem ejer er, så hvis i indlevere katten som herreløs, så vil i jo teoretisk handle i ond tro, for i ved jo den har en ejer, i kan så henvende jer til DB og lade kredsformanden handle i forhold til loven om Mark og vejfred, i forhold til at i føler jer generet af katten.
    At katten de sidste måneder har tabt sig og ser tynd ud, det er jo på ingen måde unormalt med en fertil kat, når han er ude og vægten damer så har han slet ikke tid til at spise og soignere sig, derfor vil han syne tynd og ussel. Dette kan særligt understreges af at han ikke spiser dine kattes mad for så er han jo ikke udsultet.
    Selvfølgelig kan han være syg, det kan ikke udelukkes. Jeg ville igen kontakte ejer og måske få en dialog med ejer, lad være med at kontakte og anklage, men i stedet for kontakte og sige du er bekymret for katten og vil høre om den er ok, evt ville jeg nævne at du ville fortrække at den blev kastreret da du ikke ønsker dine ting overstrintet af katten, men mød ejer med et positivt sind, hvis ikke dette virker så ville jeg kontakte DB og få en dialog med dem.

• #5   4. jul Da jeg var på kv tog vi katte ind hvor indlevere godt viste hvem ejer var
    Som i dette tilfælde
    Oftes virker det bedre hvis et internat slåfolk oven i nødden
    Ofres fik vi en snak om at få katten ordnet mm
    Ind imellem lod de katten overgå til os

Kommentér på:
Kan jeg hjælpe katten?

x