{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.988 visninger | Oprettet:

Katten drikker MEGET! {{forumTopicSubject}}

Min kat er begyndt at drikke enormt meget. I dag har hun indtil videre drukket over 2 liter vand og jeg må ustandseligt fylde vandskålen op.
Hun plejer ikke at drikke så meget - langtfra..

Tror ikke hun er syg, for der er intet usædvanligt at mærke på hende, udover at hun drikker vand i stride strømme!

Det har stået på et par dage nu...

Nogen der kan forklare mig om der er grund til bekymring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten drikker MEGET!
  • #1   27. jul 2005 Uha, nu bliver jeg helt nervøs for hende smiley

    Må hellere ringe til dyrlægen i morgen når han "åbner" -first thing!
    Håber ikke der er noget galt med min kat, men som man altid hører: "Det er bedst at være på den sikre side!" *s*


  • #2   27. jul 2005 Alex:
    Ja det er hende - og jo, hun kommer fint af med det igen - ingen jammer dér...
    det eneste unormale ved hendes adfærd er bare, at hun drikker store mængder vand med korte mellemrum...


  • #3   27. jul 2005 Øjnene er som de plejer og ørerne også fine (igen "grums" indeni) - det eneste unormale er at hun drikker så meget.
    men hun virker ellers frisk og spiser helt normalt..



  • #4   27. jul 2005 Jo det skal jeg da nok lige - håber ikk det er andet end "nykker", men man kan jo aldrig vide,..

    Må indrømme at jeg godt nok aldrig har hørt om sukkersyge hos katte før..


  • #5   27. jul 2005 hun har drukket 2 liter - har givet hende vand i skålen med en 1/2-liters flaske for at se hvor meget hun drak , har fyldt den 4 gange...

    Hun drikker ikke så meget mere, det vand hun har i skålen har stået i en time og hun har kun drukket knapt halvdelen af det..

    prøver lige at få fat i en dyrlæge - håber ikk det er noget alvorligt med mit stakkels lille pus smiley


  • #6   27. jul 2005 hun plejer osse langtfra at drikke så meget... jeg lagde mærke til at hun begyndte for et par dage siden, og det er taget til ...

    Var ikke lige klar over hvorfor, men nu skal jeg altså ha fat i en dyrlæge... vil vide hva der er galt med hende..


  • #7   27. jul 2005 Nyresygdomme kan inddeles i akut nyresygdom og kronisk nyresygdom.
    Nyrene har forskellige funktioner, hvor de vigtigste er at rense blodet og undgå et for stort vandtab. Hvis en eller begge funktioner ikke fungerer normalt, opstår der sygdom. Bliver blodet ikke renset tilstrækkeligt, vil der ske en ophobning af affaldsstoffer i organismen. Herved vil der ske en forøgelse af urinstof i blodet. Når dette sker, vil katten vise tegn på sygdom.
    I de fleste tilfælde vil katten have forøget drikkelyst. Når katten drikker mere vil den naturligvis også urinere mere.

    Hvad kan jeg gøre?
    Begynder katten at drikke mere end normalt, kan det være et tegn på en begyndende nyresygdom.
    Er det en akut nyresygdom, vil man ofte se, at katten virker træt og sløj. Der vil være ophørt appetit og urinproduktionen vil være nedsat eller ophørt.
    Ved den akutte nyrelidelse må man straks søge dyrlæge. Den akutte nyrelidelse kan som regel behandles med væske og vanddrivende medicin.
    Ved den kroniske nyrelidelse er der ingen medicinsk behandling. Til gengæld er den kroniske nyrelidelse ikke livstruende, som den akutte nyrelidelse kan være.
    Ved den kroniske nyrelidelse vil katten ofte drikke mere og tisse mere end normalt.
    Ofte vil katten fungere normalt, hvis den får tildelt et diæt foder.
    Generelt må man dog sige, at katte med en kronisk nyresygdom altid vil få det værre med tiden.
    HUSK dyr med kronisk nyrelidelser, skal altid have lov til at drikke, det de vil.



  • #8   27. jul 2005 Uha, håber ikke det er noget alt for alvorligt, selvom det desværre godt kunne lyde sådan smiley

    Men held og lykke med hende =)


Kommentér på:
Katten drikker MEGET!

Annonce