{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Møbler katten ikke kradser i
  • #1   24. sep Jeg tror ikke der er nogen, som man kan være 100% sikker på, at de ikke krasser i.
    Jeg har læder møbler, og ind til jeg fik Røde, blev der ikke krasset/riset i dem, men et par tæpper over armlæn og sider, har løst problemet, og det brede ryglæn har et par lammeskind over.
    Min gamle lænestol havde brede armlæn, og de blev riset når de hoppede op, men jeg var lidt ligeglad, blev træt af de tæpper jeg havde der, og læderet holdt længere end stolen, nu har jeg en, hvor de ikke kan/vil side på armlænene og det funger fint.
    Min tidligere kat var glad for at krasse i min boxmadras, men jeg lagde en voksdug over, under topmadrassen og så stoppede han med det.
    Mitti skal lige krasse lidt i sengetøjet før han lægger sig, eller fordi han vil under dynen.
    Gode råd er at du har noget den må krasse i, helst tæt på det som den ikke må ødelægge, men du kan ikke pille kattens natur ud af den, så jeg ville nok ikke vælge en dyr og sart stol?? Min sofa og stol er fine mærkevare, men købt brugt, for små penge og fungere godt smiley

• #2   24. sep velour har jeg ikke prøvet
    men har prøvet læder, og det går ikke her i huset. Her kommer kløerne frem
    vi har nogle sofaer i noget stof en en slags(vaskbart) og dem holder de sig fra - bort set fra at sove i dem

• #3   24. sep Her har vi lædermøbler. Det går for så vidt fint, bortset fra når Tinka keder sig og vil have vores opmærksomhed/drillepind - så sætter hun kløerne i, og kradser i lænestolen indtil hun får opmærksomhed... og det lykkes smiley
    Hvis jeg er obs på at få klippet spidserne af kløerne på forpoterne jævnligt, så udretter hun ikke de store skader - og ellers er det som Jette skriver kattens natur. Hun har flere forskellige kradse steder, både vandrette (pap-krads) og lodrette - også til fuldt udstræk, og dem bruger hun flittigt. Nogle af dem står ved døre og vinduer. Her kan der være særligt behov, idet mange katte har behov for at markere "her bor jeg" smiley Har også en kradse-stamme stående ved hjørnet på min box-madras og det skåner den/lagnet meget.
    Catnip-spray på de tilladte kradse steder, kan være med til at afhjælpe krads i møblerne.

• #4   25. sep Jeg er helt med på at sådan er katte og man skal have kradsetræer osv. Han har både kradsetræer og adgang til udendørs liv og får klippet negle. Mit spørgsmål gik mere på om nogen mon havde egen erfaring med møbler i velour

• #5   25. sep Hvis ikke kløerne får fat, så gider katten ikke kradse. Velour er som regel fint vævet, så tror du har en god pointe med at det lige præcis skulle være godt med katte. Tror i hvert fald, at det er bedre end groft vævet møbelstof smiley

Beklager jeg ikke holdt mig til dit spørgsmål i første omgang.. smiley

Kommentér på:
Møbler katten ikke kradser i

x