{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
283 visninger | Oprettet:

Omplacering af Freja {{forumTopicSubject}}

Øv bøv smiley
Freja er en udekat - ja, det er der ikke længere tvivl om. Og jeg har ikke mulighed for at give hende et udeliv, eftersom jeg bor i lejlighed midt i byen. Jeg har efter et halvt års overvejelser og tanker besluttet at give Freja bort til den rette familie, men det er en proces, må jeg indrømme. Både mentalt og praktisk. Både Freja og Sally har døjet med giardia, og det var været noget nært umuligt at komme af med. Så nu er vi igang med en kur igen. Jeg vil gerne sikre mig, at hun er rask, før jeg giver hende videre. Og som en kat, der har døjet meget med giardia, skal hun have skånekost i lang tid endnu, hvis ikke altid. Derfor ser jeg, at det bliver en udfordring at finde de rette mennesker til hende. Det rette hjem med nogle mennesker, der tager et katteliv alvorligt og passer godt på hende med fokus på hendes helbred. Åh ja, og så er hun så fin og social, at hun ikke bare skal lades være alene hjemme, fordi man skal på "weekendtur", som man jo ellers hører, at der er nogen, der gør.
Nåh - jeg ville bare dele mine tanker.. Det har været hårdt, og det ér stadig hårdt, og mange tårer er blevet fældet. Men det er den rette beslutning for hendes livskvalitet. Hun har alt for meget energi og skal stimuleres mere, end hvad jeg kan byde hende smiley Så snart vi er blevet giardia-fri, vil jeg høre mig omkring i nogle områder med god natur. I min barndomsby har jeg tænkt mig at hænge flyers op og spørge rundt..
Må i alle have en dejlig dag og aldrig komme ud for det samme!

Kommentarer på:  Omplacering af Freja
  • #1   17. nov Øv, for en træls situation - både med det ene og det andet og det hele tilsammen.

Jeg håber, at I hurtigt får styr på giardia (som er noget fanden har skabt).
    Da vi sloges med det, slap vi da heldigvis forholdsvist hurtigt af med det. Forlænget medicinkur (husker ikke helt, men vistnok 10 dage ekstra), fordi jeg stadig kunne lugte giardia smiley efter standardkuren.
    Skiftede og skoldede grusbakken (næsten) hver eller hver anden dag. Skoldede dagligt vand- og madskåle. Lidt ekstra gulvvask omkring bakken. Generelt mere rengøring end normalt, men ikke helt hysterisk rengøring. Og det var rigelig træls som det var smiley så jeg føler virkelig med jer.
    Jeg brugte ikke selv damprenser, men har læst, at nogen har god effekt af at dampe gulve, møbler og diverse inventar. Måske er det et forsøg værd ...

Det lyder til at du er realistisk ift. muligheder for omplacering. Gode hjem hænger mindre end nogensinde på træerne. Og ja, som du er inde på, maveproblemer gør ikke en kat mere attraktiv, men dén del er der da håb for.
    Jeg håber, det lykkes at finde et nyt, godt hjem med udeadgang til Freja ... eller at hun på mirakuløs vis pludselig synes godt nok om livet som indekat. Eller at du på mirakuløs vis får en have.

• #2   17. nov Hvorfor mener du, at hun skal have udeadgang?

• #3   17. nov Da min Hector (min hund godt nok) havde Giardia, så gjorde jeg altså hysterisk rent. Og det virkede! Alt blev vasket i 60 grader, og det der ikke kunne tåle det, blev tørret af i rodalon.

• #5   17. nov Og Tinka - tak! Jeg håber også på det bedste smiley

• #6   17. nov Kære Alle smiley
    Tusind tak for jeres beskeder! Det var dejligt med lidt gode råd og at kunne fornemme lys for enden af tunnelen. Tinka - jeg vasker også alt ned og skifter bakke som en sindssyg – det skal bare virke denne gang! Det er meget udfordrende med to katte, der har forskellige toilet-rytmer, men jeg gør mit bedste. Jeg har også en damprenser og gør, som Hippie med Indi-Bob også skriver, hysterisk rent, endda med klorin smiley smiley Selvom jeg hader det stads! Det er den helt store omgang herhjemme. Jeg har aldrig haft det så rent, som jeg har det nu, med giardia. Men alligevel finder det vej tilbage. Men jeg har tiltro til, at jeg denne gang får bugt med det.
    Og ja, jeg er realistisk. Og jeg tror også på, at jeg godt kan få det til at fungere i den tid, som det nu tager at finde det rette hjem til hende. Det er ikke så grelt at det absolut skal være lige her og nu, selvom det nu tager meget tid og tærer en smule på kræfterne.
    Susanne * rigtige katte holdes på egen matrikel* - det er simpelthen fordi hun udviser nogle tegn på mistrivsel. Hun har øget vokalisering, og det er tydeligt for mig, det ikke bare er snak, men at det nok er pga. manglende stimulans. Hun har enorme energimængder, som leg morgen og aften ikke får brændt af. Det hjælper selvfølgelig på det, når jeg har fridage, hvor jeg rigtig kan lege igennem, men jeg skulle også gerne have tid til pligterne i hverdagen, såsom lektielæsning osv. Og så er hun virkelig en kat med stort k. Der er så meget jagt i hende, hun går henad gulvet som en gepard og er lynhurtig, og både min og min dyrlæges vurdering er, at hun ville trives godt med udgang. Og jeg er virkelig kattegal – så jeg har både klatreelementer og senge på væggene, og kradsetræer og godt aktiveringslegetøj, både købt og hjemmelavet. Så det er ikke fordi, jeg ikke skaber et godt miljø for mine katte. Det er nok for Sally, men desværre ikke for Freja. smiley
    Jeg har god kontakt med min dyrlæge, som også har tjekket for sygdomme, og det er heldigvis blevet udelukket. Derudover kan der være et element af en smule gnidninger kattene imellem. De er ret så forskellige, og er ikke "putte-buddies". Men der er ingen kamp, knurren eller hvæsen, de passer bare lidt sig selv hver især. Men det er også tænkt med i overvejelserne. Hun er sådan en dejlig kat – men hun fortjener bare bedre smiley

• #7   17. nov Sådanne katte har jeg også, som indekatte. Jeg kommer aldrig til at lukke mine ud eller sælge til friløb. smiley

• #8   18. nov Susanne*rigtige katte holdes på egen matrikel* - det er jo også op til den enkelte smiley

• #9   18. nov Kære Lotus smiley

Det er (bogstavelig talt) noget lort du står i.
    Jeg håber aldrig at jeg kommer i den samme situation med omplacering.

Det er muligt at der er nogle der kan tvinge alle katte til at være inde, men der er altså også nogle der er uegnede.
    Min Freddie livede helt op da han fik udeadgang - det var ellers imod mine principper.
    Godt at du har tiden til at finde den rette - men lov mig at se dig godt for og det tror jeg også at du kan smiley

• #10   18. nov Husk vildkattende - ja puha, det er det virkelig smiley Jeg ønsker det heller aldrig for nogen!
    Og jeg tror også, at Freja vil blive en helt anden kat, og jeg kan lige se hende for mig smiley Ude i det fri hvor hun kan få lov til at udfolde sine instinkter smiley Jeg er så ked af, at jeg ikke kan give hende det, og få lov til at være vidne til det smiley Og jeg er meget påpasselig, kan du tro. Det ville være mit værste mareridt, hvis hun kom ud i et hjem, der havde en al for casual tilgang til det at have kæledyr, og skrækscenariet ville da være, at deres tilgang var at aflive, når det blev ubelejligt smiley smiley smiley Jeg er taknemmelig for, at jeg har ressourcerne til at sørge for hende, så længe det nu tager, for det bliver ikke det første, men det bedste hjem smiley Nu må vi se hvordan det går. Giardia skal ned med nakken først, og så må jeg begynde at undersøge mulighederne smiley

• #11   18. nov Jeg var lige inde og lure på Frejas galleri. Så fin hun er, og wow, hendes øjne!!! Har de virkelig de farver? Ej hva', det må vel være fotoshop?...
    Nå, det var et sidespring.

På billederne ser det ud til, at der er en have lige udenfor. Kan den ikke hegnes helt eller delvist ind, så kattene kan komme derud? smiley

• #12   19. nov Tinka smiley Det er hendes heelt egne øjne, ingen photoshop smiley smiley Og hun er virkelig en smuk kat, men det er personligheden, der trumfer alt. Hun er bare en lille spilopmager og har sine helt egne særlige måder at gøre sig forstået på... og jeg kan blive ved, hun smelter bare mit hjerte smiley

Mht. haven, så er det en ret stor og åben have, der tilhører ejendommen jeg bor i. Og det står i reglerne, at det ikke er tilladt at tage sine husdyr med ud i den smiley Udover det, så bor jeg på en høj 1 sal, så problemet ligger også i at få hende ud/ind, hvis det var. Men det var da ellers en god tanke smiley

• #13   23. nov Det er godt nok flotte farver! og specielle - både farverne, og farvefordelingen. Jeg har virkelig aldrig set noget lignende smiley

(Øv og ak, hvor ærgerligt med haven smiley jeg krydser fingre for at Freja får et hjem med have, der må benyttes af katte smiley ) .

Kommentér på:
Omplacering af Freja

x