{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.661 visninger | Oprettet:

Kan min kat være syg? {{forumTopicSubject}}

Oplevede noget mærkeligt med min kat her den anden dag. Han kom hjem og var fuldstændigt smurt ind i mudder! der var alt for meget til at han selv ville kunne gøre sig ren, så jeg tog ham ind i bad (hvilket han tog helt fint, af at han aldrig har prøvet det før)
Siden da synes jeg at han har været underlig. Han plejer at følge mig i hele huset når jeg går rundt, han går ind i det rum jeg er i og lægger sig.
Idag lagde han sig bare inde i stuen, og har sovet hele dagen. Han render ikke efter mig når jeg går ud af rummet, og han tigger ikke mad (hvilket er meget mærkeligt, det gør han altid)
Kan han evt have det dårligt? Han haltede da han kom hjem indsmurt i mudder, kan han evt være blevet kørt over?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan min kat være syg?
  • #1   19. dec 2011 Måske du skulle et smut forbi en dyrlæge??



  • #2   19. dec 2011 Det vil jeg da helt klart også gøre hvis han viser tydeligere tegn, men tvivler stærk på at min mor vil køre den til dyrlæge, det kan jo være at den bare er træt. Derfor skriver jeg også her, for evt. at kunne få bekræftet min mistanke, så jeg kan vise hende at der måske er noget galt med ham.

  • #3   19. dec 2011 Hvis det er en drastisk ændring i kattens adfærd er der noget helt galt. Katte maskere meget godt smerte, og det kunne tyde på at katten var i smerter og derfor vil ligge for sig selv helt stille.
    En spinden er heller ikke tegn på at katten har det godt nødvendigvis - det kan også betyde smerte eller lign.

    Hvis det virkelig er en drastisk ændring ville jeg ikke tøve med dyrlæge smiley


  • #4   19. dec 2011 Tak for svar, Thilde smiley Jeg vil holde godt øje med ham! og prøve at få min mor overtalt til at få kørt ham til en dyrlæge... Hun plejer at være et godt dyremenneske (ellers vil hun ikke anskaffe sig dyr) men hun har lige brugt 3000 på min hest der har cancer, så forstår godt at hun tøver lidt med katten.

  • #5   19. dec 2011 Eller et bid smiley

    Det plejer det at være, når min hankat kommer haltende hjem...

    Men helt klart afsted til dyrlæge, når han er så "stille"...

    Hvis det er en bil, kan der være indre kvæstelser - hvis det er et bid, kan det uden antibiotika udvikle sig til en byld, som kan være livstruende.....
    Jeg er ellers ikke overpylret, men din kat har det ikke godt, så afsted !
    Og god bedring med ham smiley


  • #6   19. dec 2011 SIKKE dog et fint billede, Thilde ! smiley

    Medmindre det er en gammel eller på anden måde svagelig kat, syns jeg det er ret tydelige tegn, at den ikke spiser og sover hele tiden...
    Snak du med din mor om det...
    Jo, hurtigere I får noget konstateret, jo billigere er det.
    Min hankat kom forpjusket hjem i mandags, ikke det samme "sprung" op ad trapperne, en rift under højre øjet og en meget øm højre forpote.
    Jeg fik ham straks sat i antibiotikabehandling, selvom jeg først senere fandt bidsåret - som var på højre forpote...
    Han har før efter bid udviklet grimme bylder, så jeg handler hurtigt smiley


    Gemmer den sig - eller ligger den frit fremme på sit sædvanlige hyggested ?


  • #7   19. dec 2011 Tak for svar . Vi tager ham afsted i morgen, hvis han stadig er mærkelig der. Han har lige spist, og han sidder vågen i en stol nu, heldigvis smiley

  • #8   19. dec 2011 Det lyder godt, at han er vågnet smiley

    Men hold lige øje med noget, der kunne ligne bidsår - selvom det kun er bittelille; bylden dannes nemlig NEDE i såret, altså inde i katten....
    Som sagt er jeg ikke overpylret, men lige præcis bidsår, har jeg respekt for !!


  • #9   19. dec 2011 Jeg har kigget ham igennem for sår, han har et bag øret, men det er et han har haft et stykke tid, og det ligner ikke et bidsår- Han klør sig tit i såret, så jeg tror at det er et han selv har lavet, men vil også holde øje med det smiley

  • #10   19. dec 2011 Det er jo heller ikke sikkert, at der er noget.
    Jeg har bare flere gange været ude for det med bidsår.
    Sidst da jeg kom hjem en sen aften efter lang udlandsrejse, hvor kat kom blodig ind af døren..
    Det viste sig at være en byld, der var sprunget - heldigvis uden på katten...

    Men nu er det jo slet ikke sikkert, at der er tale om et bid ;))

    Ha' en go' aften smiley


  • #13   19. dec 2011 Jesper: Har ikke skrevet noget om at den spinner, det gør den ikke smiley
    Hans halten var kun lige efter han var kommet hjem, det glemte at få med. Det er væk nu.

    Ja, det er et levende dyr, og er enig i at man er ansvarlig for at det bliver behandlet når det er sygt, men det er nu engang ikke min beslutning. Det er min mors, og hun mener desværre at vi skal vente til i morgen.


  • #15   19. dec 2011 tak smiley han ser ud til at være mere og mere normal her hen af aftenen, måske har han bare været lidt træt, og det er jeg så blevet nervøs over fordi han kom så beskidt hjem den anden dag smiley

  • #16   19. dec 2011 Jeg ved godt, hvor du har det fra, " Onde"...

    Det var Thilde, som nævnte det med spinderiet...

    Ikke specielt rettet mod dig" Onde", men det er hensigtsmæssigt, at man læser, hvad trådstarter skriver, inden man kommenterer...
    Hvis ikke sker der let det, som så ofte sker herinde; at fokus forsvinder....
    I så fald må (en høflig) trådstarter bruge en masse (overflødig) energi på at komme tilbage på sporet...


  • #18   19. dec 2011 Jo, det fik jeg læst, og jeg understregede osse, at det ikke var specielt rettet mod dig....

    Det sker desvære ofte her på KG - og medfører ligeledes ofte det ovenfor beskrevne...


  • #20   20. dec 2011 Jeg ville nu tage det noget mere roligt - og synes at en dyrlæge (vagt) er lige i overkanten.

    Nogle gange har kattene fået en "ordentlig en på opleveren" - og de ser ud som om de er halvt døde, når de kommer ind.
    Måske har de fået et chock, og virker lidt fra den....

    Men hvis katten bare ligger og sover bag efter - og ikke virker hverken slap, har lidt feber osv., så er det ofte nok at give dem lidt fred og ro.
    De har det som regel ganske fint dagen efter....

    Viser katten derimod tegn på smerte, opfører sig helt unormalt osv., så ville jeg da kontakte en dyrlæge...

    Mathilda kom engang ind, og havde grus OVER det hele - jeg undersøgte hende, men kunne ikke se noget.
    Hun snorkede i ca. et døgns tid - spiste en gang ...... hun havde bare oplevet mere, end hun lige var klar til... hæ hæ


  • #21   20. dec 2011 Tak for svarene. Vil få ham undersøgt for øremider (af dyrlæger, self)

    Felis: det er min mors undskyldning, det er desværre ikke min beslutning smiley
    Hun vil tage ham til dyrlæge her i åbningstiden, det hun var så meget imod, var at tage ham afsted uden for åbningstid, da hun ikke mente at han så ud til at fejle noget.


  • #23   20. dec 2011 jeg har en kat som jeg kom til at "hakke " halen af i en dør.... da jeg løb ud for at tage den op så vi kunne komme til dyrlægen spandt den selvom den var smurt ind i blod.... vi tog self. til dyrlægen og fik lappet stumpen sammen smiley

    håber alt er ok med jeres kat


  • #24   20. dec 2011 Jeg ville nok kontakte dyrlægen i morgen tidlig eller måske allerede nu, for katte viser ikke store synlige tegn på smerter.

  • #25   20. dec 2011 Hvis han har det godt idag - hvorfor så tage til dyrlæge?

    Har katten virkelig fået en slem skade, så vil man ofte få et fingerpeg om det, fordi katten enten sover meget, ikke rigtig vil spise, vil måske ikke ud, og ikke vil på kassen....

    Men jeg vil da også tage min kat til dyrlæge - om det er i åbningstid eller ej - hvis der var noget alvorligt.

    Man skal bare huske, at det nogle gange ser MEGET værre ud end det er....
    Så giv lige katten en chance for at falde til ro - hvis altså ikke man kan se nogen skade....


  • #26   23. dec 2011 For at give jer en update, så han været til dyrlæge, og der var intet smiley Lige bortset fra at han havde øremider, som "Felis" havde gættet smiley

  • #27   23. dec 2011 Tak for opdate så han havde bare fået en på opleveren ;-D

    Ja, vi kan allesammen ha en træt dag - det har jeg i dag....Puha, og der er bare SÅ meget der skal gøres...
    Bare man var kat smiley


  • #28   23. dec 2011 Orh det var godt smiley Så var det bare én ordentlig en på opleveren smiley
    Men øv øv øremide - hjælper lige pt. mine forældre med at behandle deres for øremider - føj føj og øv, så kan deres og vores ikke lege sammen.


  • #29   23. dec 2011 Ja det er træls med de mider. Og det er vildt så meget medicin de skal have for det! Han skal have sprøjtet noget mide-dræbende i øret hver morgen, til middag skal han have en pille, eftermiddag skal han have en pipette med øre rens, og skal sprøjtes i øret igen til aften smiley Han tager det heldigvis pænt smiley

  • #30   28. dec 2011 Ja og så skal man stå og gnuppe så det skvulper inde i øret i et par sekunder før misseren er fri igen smiley

Kommentér på:
Kan min kat være syg?

Annonce