{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.665 visninger | Oprettet:

Min kat vil ikke tages op - hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej Kære katte ejere

Jeg har 2 katte, som begge er meget kælne og meget sociale. Dog er de 2 katte meget forskellige, min ene kat elsker at blive taget op og ligge i mine arme eller ligge oven på mig og han elsker at blive nusset.

Men min anden kat Oliver kan jeg simpelthen ikke gøre mig klog på, han nægter at ligge sammen med mig. Han kan godt ligge i den anden ende af sofaen, men ved siden af mig det nægter han. Men aller værst er det hvis jeg prøver at tage ham op, så spjætter han og kæmper med klør som om at jeg ville skade ham.

Er der nogen som kan have en god forklaring på dette?


Kommentarer på:  Min kat vil ikke tages op - hjælp
  • #2   7. jan 2012 Hvordan løfter du ham?
    Hvis du vender ham om på ryggen og holder ham som et barn, vil han føle, at hans magt er taget fra ham og at han er hjælpeløs. Nogle katte vil kunne finde på at rive og bide, hvis de bliver holdt i den position.
    Katten skal altid løftes, så den "sidder" på din arm. Så har den overblik, og kan springe ned, hvis den ikke har lyst til at blive båret.

    Han kan også være utryg. Tro det eller ej, nogle katte kan have højdeskræk. Især, hvis det ikke er dem selv der har valgt hvor højt oppe de er.

    Så hvis han ikke kan li det, så lad ham være smiley


  • #3   7. jan 2012 Altså, min hankat kan heller ikke fordrage at blive løftet og flyttet rundt.
    Han ligger altid i nærheden af mig, og vi kan holde pote, men aldrig tæt op af mig....
    Han har altid været sådan.
    Da han var lille troede jeg, at det var fordi han havde for travlt; han vred og vendte og bugtede sig for at komme ud af mit greb og ned.
    Sådan er han bare - og sådan er racen...

    Men vi har nu efterhånden fundet en facon, og han er blevet meget mere kælen nu som fuldvoksen.
    Jeg har altid fortalt ham, at det er forbudt at være så blød og lækker, når man ikke vil krammes - og så har jeg krammet og kysset ham !!!
    Efterhånden er han faktisk begyndt at syns om det; ex om morgenen, og når han vil bæres op ad trappen.....
    Men han er IKKE en ligge-på-maven kat...




  • #5   7. jan 2012 Faktisk er Pjevsen begyndt engang imellem at krybe ind under min dyne.
    Kun for en kort bemærkning så er han ude igen.
    Jeg ligger helt helt stille for ikke at forstyrre ham....
    Måske det er, fordi jeg har fået edderdunsdyne..


  • #6   7. jan 2012 Tror også det mest er et spørgsmål om at lade Pjevsen komme til dig.

    Min den ene var meget sky da jeg fik hende. Hun ville heller ikke tages op og putte. Hver gang jeg tog hende op så gik hun sin vej.

    Så lod jeg hende være, og nu kommer hun selv til mig, men kun når hun synes det passer hende smiley


  • #7   7. jan 2012 Den ene af mine vil gerne tages op, de 2 andre vil ikke men kommer og ligger hos mig/på når jeg ligger/sidder på sofaen

  • #8   7. jan 2012 Overhovedet ikke et spørgsmål om at lade Pjevsen komme til mig smiley Han kommer skam til mig; vi holder pote, og vi snakker, og har jeg for travlt til at snakke og nusse med med ham, når han ligger i sin kurv, skriger han af mig: " har du slet ikke set, at jeg ligger lige her !!"

    Nej, han er simpelthen ikke interesseret i for tæt fysisk kontakt - helt i modsætning til min anden kat, som bare ikke kan få nok...
    Noget af en omvæltning at få ham her !


  • #9   7. jan 2012 Ja, katte er simpelthen meget forskellige - og nogle gange er det racebetinget...
    Men Pjevsen er skam ellers en meget social kat, elsker mennesker, små og store børn, gæster, pakkeposten, naboen - han har bare sine ideer..


  • #10   9. jan 2012 Har du fået tjekket om han har ondt?

    Vi havde engang en overbo da jeg var barn, som havde to katte. Den ene HADET at blive løftet, og de to katte lignede hinanden meget, så en dag tog jeg fejl og kom til at løfte den forkerte, så den sad lige i fjæset af mig. Den havde så en ret alvorlig mave sygdom, og havde rigtig ondt, og måtte aflives da man fandt ud af det smiley Kan desværre ikke huske hvad det var, da det er mange år siden.


Kommentér på:
Min kat vil ikke tages op - hjælp

Annonce