{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.991 visninger | Oprettet:

Katten har ædt noget af en rotte! {{forumTopicSubject}}

Min bedste mor har en kat , og her den anden dag , kunne vi se en rotte løbe rundt der hvor hun bor. I går ringer hun til mig og siger at Pjevs som den hedder , har fanget rotten , men den har osse spist af den! Så kom vi til at diskutere hvorvidt det er farligt for en kat at spise noget af en rotte med hensyn kloakbakterier osv?
Skal jeg sende hende til dr. dyr med den ? hun siger at den ikke opføre sig anderledes , men det var jo osse først i går det skete, så hvis 'sygdommen' først kommer senere ?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten har ædt noget af en rotte!
  • #1   24. maj 2012 Det her er simpelthen et klassisk eksempel på at nogle katteejere er for overbeskyttende smiley
    Jeg ville mene at hvis katten havde levet som vild-kat, så er en rotte nok et fint måltid smiley

    Tror absolut ikke der sker noget - men hvis andre har en anden holdning, så hører jeg den gerne ..


  • #2   24. maj 2012 Jeg forstår egentlig godt trådstarter - hvis man er bekymret så spørger man og så går jeg ud fra man forventer et ordentlig svar, som er andet end "du er for overbeskyttende" - MIN mening er det er fint hun beskytter for der er nok mennesker derude som ikke er gode mod dyrene.

    *Pulleh * til dig vil jeg sige, du har ingen grund til bekymring smiley det er ikke noget der sker noget ved, jeg giver fx. min egen kat rådt kød og han elsker det - selvom det ikke helt er det samme, men jeg er ret sikker på det intet er galt i det smiley


  • #4   24. maj 2012 Ved du hvad lille ms.
    JEG synes det er for overbeskyttende at være bange for en kat der æder en mus/rotte/ what ever den kunne finde udenfor.

    Derfor har jeg lov til at skrive det - det er faktisk et åbent debatforum.
    Så bare fordi du ikke er enig, så kan andre godt være det.


  • #5   24. maj 2012 Det eneste man kunne være urolig for, var hvis der har været lagt rottegift ud, nogensteder i nærheden. Hvis ikke man har set katten fange rotten, kan rotten både have være helt og halvt død, da katten fik fat i den. Og er ikke sikker på at rottegift er så sundt for en kat.

    Men bakterier og lignende bør du ikke være nervøs over.


  • #6   24. maj 2012 Helt fint Maria, men jeg synes stadig du kan virke grov i dine forklaringer og ikke kun i denne tråd men du må jo se den dag du selv har brug for hjælp eller råd, en skønne dag får du smidt den lige tilbage og så må vi se hvor godt du hygger dig der - altså, der sidder et menneske derude som er meget bekymret for sin kat hvilket er fint, det er da bedre end hvad man ellers ser med dem der bruger katte som godbider til deres hunde, eller dem der gør alle mulige andre forfærdelige ting.

  • #7   24. maj 2012 Fordi jeg spørger om I ikke kunne fiske en kat op fra en dør - er det groft?
    Så hører du nok ikke hjemme på et forum.

    Dusden skrev jeg; Tror absolut ikke der sker noget - men hvis andre har en anden holdning, så hører jeg den gerne ..

    Så svar, det fik hun!


  • #8   24. maj 2012 Nej maria, fordi jeg ved hvordan det er at sidde og være bekymret og bede om svar om nogle ting så er det da ikke sjovt at det handler om alt muligt andet, det kan komme på et andet tidspunkt smiley
    Men jeg gider ærlig talt ikke bruge min tid på at sidde og diskutere med dig, jeg har meget andet at give mig til i dag, så du skal have en rigtig dejlig dag smiley


  • #11   24. maj 2012 Okay, jamen så får hun et svar som du åbenbart ønsker hun skal have:

    *Pulleh * - jeg synes bestemt det lyder som om din bedstemors kat skal til dyrlægen!
    Den kan have ædt alt muligt andet også, som jeg synes du skal få tjekket når I nu alligevel er der - det kan være bier, giftige planter - eller den kan også have drukket noget beskidt vand fra et afløb ..
    Lad mig høre hvad dyrlægen siger, så vi andre kan bruge svaret til noget.

    Håber selvfølgelig det bedste for din bedstemors kat smiley !!!


  • #12   24. maj 2012 Enig med Susan!

  • #14   24. maj 2012 Jamen umiddelbart var vi ikke bekymrede , for det er jo en naturlig ting kan man sige , men så var det så at min bedstemor havde hørt fra en eller anden at en rotte er giftig , men altså min x kæreste fox terrier , fangede somme tider rotter på deres gård, og det var hele musen der røg ned . Og umiddelbart vil jeg jo mene at en kats krop er meget hårdfør for diverse bakterier. Og Kirsten N : ja den er vant til at være ude, og vant til at æde mus , den har uden tvivl osse fanget en rotte før som vi ikke har set den har gjort . Det var vidst ren og skær en 'myte' som fik min bedstemor til at bekymre sig. Hun er meget glad for den kat ser i , hun har ikke megen familie tilbage, hendes mand døde da min far var 12 år, og min fars søster døde da hun var 37 pga. et fald fra en trappe. Siden har hun fundet trøst i missen , selvom han er ved at være gammel , men det er hun jo så osse :b man kan håbe de holder lige længe smiley
    Men vil i ikke godt lade være at være sådan efter hinanden ? smiley


  • #15   24. maj 2012 Jesper : Var det et direkte provokerende indlæg det der ? :b

  • #18   24. maj 2012 Hihi , helt i orden :b Tænkte bare , hvilken frækhed smiley men jeg kan godt li' provokation til tider :b

  • #20   24. maj 2012 Jeg sagde til hende i går at hun skulle holde øje med den , hvis den opførte sig sært og anderledes skulle hun kontakte dyrlægen smiley Så må vi se om hun ringer smiley

  • #21   24. maj 2012 Der siger du noget med en go pointe Jesper!

  • #23   24. maj 2012 Kan ikke se nogen i denne tråd der ikke opfører sig ordenligt smiley

    Det var ment som en lille munter kommentar, men for s*tan en stemning der er herinde smiley

    GOD DAG FOR SØRENSEN!!!!!!


  • #25   24. maj 2012 Jeg synes det var vældig gennemtænkt?
    Jeg synes virkelig at det er at være overbeskyttende at sende en kat til dyrlæge som har spist noget af en rotte.
    Hvad er der galt I at jeg synes det?


  • #28   24. maj 2012 Jesper, det synes jeg så ikke - man behøver ikke oprette tråd på tråd for at få sagt det man gerne vil.
    Hvis hun spørger om hun skal tage til dyrlægen med en kat, så skriver jeg at jeg synes det er overbeskyttende at sende en kat til dyrlægen fordi den følger sine naturlige instinkter!

    Bum ..


  • #30   24. maj 2012 Jeg svarede da: Tror absolut ikke der sker noget - men hvis andre har en anden holdning, så hører jeg den gerne ..

    Læs lige indlægget!


  • #31   24. maj 2012 nogen beskytter sine dyr mere end andre og heller engang for meget til dyrlægen end en gang for lidt....

    ja det er kattens instinkt at spise rotter mus fugle og som de andre siger den kan blive lidt dårlig hvis rotten har spist rottegift også er det til dyrlægen med den.... smiley

    synes det er dejligt at se når nogen er OVERBESKYTTENDE over for sine dyr for det er jeg også selv og mine går kun inde.... bor nærmest ved min dyrlæge og ja jeg er overbeskyttende og vil alle dage være det.... smiley


  • #32   24. maj 2012 Rikke L - helt fint at man er det smiley

    Jeg er bare af den personlige mening at katte skal have lov at være katte.
    Jeg er også meget obs på mine katte, men fordi de æder en eller anden plante udenfor som jeg ikke er sikker på hvad er, så kører jeg ikke straks til dyrlægen smiley


  • #34   24. maj 2012 .. det skal lige siges at vi har indhegnet have - jeg lader IKKE mine katte rende frit.

  • #37   24. maj 2012 Maria Cecilie , jeg sys absolut ikke at man tager kattens katteliv bare fordi man er beskyttende. Man er jo bare mere obs på diverse ting ? Det gør da ikke katten til mindre kat

  • #38   24. maj 2012 Pulleh - det skulle heller ikke forstås som noget negativt.
    Men katte snuser altså til ting, spiser ting og kaster op engang i mellem - det betyder ikke at de er syge altid smiley


  • #39   24. maj 2012 *Pulleh * har vel lov til at spørge til råds her inde
    og hvem vil ikke være bekymret for sine dyr smiley
    men *Pulleh * tror ikke din bestemor skal være bekymeret smiley
    men ellers kan hun ringe til sin dyrelæge og høre dem
    om der kan ske noget ved at den har spist en rotte smiley


  • #40   25. maj 2012 Nå jo , men det er jo altså hellere ikke alle ting din små missemaver kan tåle , derfor er man jo bare obs ? Bare fordi man er obs lader man da stadig katten være, det er jo altså ikke sådan at hvis, Asti eksempektvis, har spist en køkkenelastisk, så flyver jeg da ikke hen og åbner munden og prøver på at få den ud! Den kommer vel ud i den anden ende igen. Men der er da nogen ting jeg tænker over at holde øje med, og det vil jeg ikke kalde overskyttende, men kald du det bare det , jeg er faktisk snothamrende lige glad smiley Jeg har da muligvis nok taget til dyrlægen en gang for meget en gang i mellem , og nogle gange har der altså været noget man ikke lige regnede med.

  • #41   25. maj 2012 Jamen hvis du er ligeglad, så lad det da ligge smiley

  • #42   25. maj 2012 Hehehe, hvad sker der lige med kursiv tekst i alle de sidste indlæg? smiley

  • #43   25. maj 2012 Ja jeg tænkte lige det samme Maria Cecilie :b

  • #44   25. maj 2012 Det er Jespers skyld - han startede det hele smiley !
    Haha!


Kommentér på:
Katten har ædt noget af en rotte!

Annonce