{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.207 visninger | Oprettet:

Vægtskema Maine Coons {{forumTopicSubject}}

Hej(c:

Jeg har to Maine Coon katte, en hun på 1 1/2 år og en han på 9 mdr. Hun er lidt lille og måske er det i forhold til hende at jeg synes han er godt stor...
Han er som sagt 9 mdr. og vejer 5,6 kg.
Er der nogen der har lidt indsigt i emnet eller måske ligefrem en slags vægtskema liggende...

mvh. Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtskema Maine Coons
  • #1   23. maj 2009 Der findes ikke noget vægt skema smiley

    Nogle linier vokser langsomt og andre hurtigere.

    Du skriver heller ikke hvad hun vejer?
    Pigerne bliver jo ikke så store som drengene smiley


  • #2   23. maj 2009 Det kommer jo an på linierne.
    Din dreng på 9 mdr på 5,6 kg er ganske normal.
    Jeg havde en der vejede 8,5 kg i den alder (9-10 mdr) og så har jeg en der i en alder af 11-12 måneder vejer 5,5. Men ham på de 5,5 kg nu vokser stadig. Den på 8,5 kg var færdig udvokset i den alder. Han er kun blevet lidt brede og fået hovede der passer i proportioner.

    MCO er den race med størst vægt forskel/størrelses forskel mellem hunner og hanner :o)
    Så længe din pige ikke er tynd (eller fed), så skal du ikke bekymre dig :o)


  • #3   24. maj 2009 Tak for svar! (c: Jeg var bare lidt nervøs for at han voksede for hurtigt, knoglerne I ved...
    Og så havde de fleste gæster vi får, inkl. andre kattefolk, lagt mærke til hans størrelse, så blev jeg jo også nysgerrig på emnet...

    Der er selvfølgelig variationer, vidste dog ikke at de var så store...utroligt!
    Jeg kunne have forestillet mig at der var nogen der havde lavet nogle optegnelser over gennesnitsvægten...
    Hvis der er nogle opdrættere der har indsigt i de forskellige linier kunne måske danne sig et overblik??

    mange hilsner
    Mette


  • #4   25. maj 2009 Ellers kan du spørge opdrætter, de burde vide det smiley

Kommentér på:
Vægtskema Maine Coons

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce