{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

rejse {{forumTopicSubject}}

Dette har intet med katte at gøre, men vil alligevel spørger, da det er et dejligt forum.
Vi vil gerne ud og rejse til sommer, men hvorhen ? Vi har kiggede rigtig meget på krydstogter i middelhavet, og det er klart krydstogt der er drømmen lige nu. Vi har aldrig rigtig været ude og rejse, og bliver liiiidt nærige når vi ser priserne. Jeg synes det er dyrt når man er oppe på 10.000 pr. Person... mit spørgsmål er så; hvad har i af erfaringer med forskellige type rejser, og ikke mindst priser. Kender i nogle gode selskaber eller ture med billige priser, som i vil anbefalde?
Ønskede er en rejse hvor man oplever meget. Jeg gider ikke ligge på en strand hele dagen, og det skaæ heller ikke være shoppe storbys ferie (: vil gerne se verden.... deltag åbent med hvad i har


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rejse
  • #1   17. mar 2014 Tjaa hvis i vil på krydstogt så ligger prisen jo der omkring..

    Ellers er mulighederne jo utallige, der er noget at opleve næsten lige meget hvor man tager hen, det er altid en god ide at når man har fundet sit rejsemål så gå på biblioteket og lån bogen "turen går til.....(rejsemålet)" der vil man kunne se hvad der er at se i det område man skal hen, min søster har altid haft sådan en med uanset hvor i verden de skulle hen, og det har været en super god ide for dem, da de også gerne vil opleve det land/ stede de tager hen og heller ikke gider strand ferie smiley


  • #2   17. mar 2014 Jah mulighederne er mange. Det er helt uoverskueligt når man gerne vil se hele verden. Det der mest stemmer for krydstogt, er at man kommer til flere lande. Men jeg ved intet om det, andet end jeg elsker at sejle og være på vandet, så det passer jo også godt (: ... søger også erfaringer med de forskellige selskaber og ture

  • #3   17. mar 2014 De bedste ferier jeg har haft og set mest var når mcen blev pakket med teltet og så afsted i 3 uger... ruten hed hurtig igennem DK... en overnatning ved Berlin... rundt i Tjekkiet/Prag (billigt) i nogle dage... hurtig igennem Slovakiet... så til Ungarn.. nogle dage i Budapest... videre til Balton søen... lækkert område... Så til Østrig... igennem Tyskland igen... og de sidste par dage i Holland..

    Så har du min. set 6 lande på 3 uger... du kan også tage afstikkere til Polen osv...
    Og selvfølgelig kan det gøres i bil.... men kan planlægge turen hjemme fra... eller bare køre ud i det blå og se hvor man ender smiley


  • #4   17. mar 2014 Synes det kunne være så sejt! .. men så sej er jeg slet ikke (: måske om nogle år når jeg har rejst meget. Vil gerne hos er rejse selskab, det virker mere trygt første gang. Men synes helt klart et en tur fx ned igennem europa kunne være fed (: meeen lidt mere erfaring først

  • #5   17. mar 2014 Jeg startede med at køre rundt i DK ... for hvorfor se verden, når man knapt nok kendte sit eget land smiley

  • #6   17. mar 2014 God pointe... men har været rundt i det meste af danmark (: og gemmer den slags skønne ture til når jeg vil væk, men ikke har så mange penge (: nu har jeg endeligt lidt (:

  • #7   17. mar 2014 Jeg og min søster har snakket om denne

    (link fjernet)

    Ellers så er Sverige et nemt rejsemål, Gøteborg og Stockholm er begge dejlige byer der byder på det meste. Strand, shopping, museer, bådturer - især stockholms skærgård er virkelig smuk.

    Ellers så er Thailand et super 'begynderland at rejse i'. Jeg tog mit dykkercertifikat der, og var i sambånd med det på bådtur i en uge. Helt fantastisk. Og så måske lidt trekking i nord.


  • #8   17. mar 2014 Lyder spændende (: thailand har jeg også overvejet meget (; men hvad er erfaringer med priser og rejse selskaber, hvor igennem rejste du, og hvad ga du ca (hvis du vil ud med det (; )

  • #9   18. mar 2014 Min kæreste og jeg var for et par år siden i Krakow. Det var virkelig en fantastisk tur! Der er utrolig meget at opleve omkring Krakow - både natur, kultur og historie. Krakoe lyder måske ikke som et vildt spændende rejsemål - men det er det. Og så er det overordentligt billigt at leve der, så pengene rækker rigtig langt.
    Min erfaring er, at det er super vigtigt, at man ikke sætter sig for stramt og bruger hele budgettet på selve rejsen og opholdet. Der skal være nok finanser til, at man ikke hele tiden skal spekulere over, om man nu vælger det billigste, men at man istedet kan gøre nogenlunde som man har lyst til.

    I år har min kæreste og jeg bestilt en rejse til Sarajevo. Vi elsker historiske og kulturelle rejsemål, som ikke er alt for turistede, men stadig har en vis grad af autencitet - og så er vi studerende, så budgettet er vigtigt. Vi skal afsted fra d. 12 til d. 20 juli og har for flybilletter og hotel med morgenmad (ikke overklasseshotel, men udemærket standarthotel uden mangler) betalt 2700 alt i alt pr. snude. Så kommer lommepenge selvfølgelog oveni, og eftersom vi gerne vil have så vi kan gøre nogenlunde som det passer os (uden at skulle spise på de fineste restauranter hver dag til både frokost og aften), regnet jeg med at vi yderlige skal have ca 4000 pr. person med til lommepenge.

    Når du nævner, at drømmeferien er et krydstogt, kan jeg ikke lade være med at tænke på, om det er rigtig foreneligt med dit ønske om en oplevelsesferie? Jeg har ikke værey på krydstogt, men har indtryk ag, at det primært er en sol-wellness-afslapnins-ferie?


  • #10   18. mar 2014 Wow, man kan ikke se, at jeg er kommende dansklærer i det post! Undskyld for sjove sætninger, manglende kommaer og mærkelige fejl - skriver fra en tablet, som nogle gange kan være lidt underlig at skrive på, når det går lidt stærkt. Håber du forstår hvad jeg har skrevet. 8-)

  • #11   18. mar 2014 Hah det skal du ikke tænke på, jeg finder ikke stavefejl og den slags (: kender ingen af rejsemålene men det lyder rigtig spændende (: der er helt sikkert noget at tænke over. Mht krydstogt har du nok ret, det er nok mere ideen om at komme mange steder hen. Vil helt klart kigge på det.. hvor igennem bestilte i.. jeg kender kun momondo og så søge der.. men er der bedre muligheder ? Hehe og som kommende dansk lærer på du hade mine beskeder, det er ikke lige der jeg har mine spidskompetanser (;

  • #12   18. mar 2014 Hihi, nej - medmindre en tekst er stort set ulæseligt, er det ikke noget jeg tager særlig tungt. Det ville også være enormt dobbeltmoralsk, når nu jeg i mine lidt for hurtige egne vendinger laver så mange fejl. Det er kun noget, jeg rigtigt tænker over sådanne steder som her, hvis det går ud over betydningen. Min underviser i dansk, som iøvrigt er et af de mest intelligente og dygtigste mennesker jeg nogensinde har mødt og som iøvrigt har udgivet gud ved hvor mange velansete bøger om "dansk", skriver også håbløse emails - det går simpelthen for stærkt. Det er ret underholdende sådan noget. smiley

    Det er to super spændende rejsemål (håber jeg da, Sarajevo har jeg jo endnu ikke oplevet) - der er helt sikkert meget at finde om seværdigheder på nettet rundt omkring.

    Hvis mab gerne vil have en billig oplevelsesferie, er der generelt ret mange gode steder i Østeuropa og sydøst.

    Så vidt jeg husker bestilte vi i sin tid turen til Krakow via skanrejser. Turen til Sarajevo har vi bestilt på destinia.dk.
    Det kan være en rigtig god idé, at kigge på forskellige flyafgange til det udvalgte rejsemål og have varible rejsedatoer, da flybilletterne tit trækker prisen op. Det kan man vælge på destinia. Da vi bestilte, prøvede vi med variabel dato og kunne på den måde spare hele 1500 kr.pr. mand ved at tage netop de otte dage i juli, i forhold til hvis vi valgte en almindelig kalenderuge på omkring samme tid. Det er altså noget af en besparelse, og således fik vi endda et døgn mere, end hvad vi egentligt havde tænkt. smiley


  • #13   18. mar 2014 Fedt (: det vil jeg prøve at kigge på (: tak

  • #14   18. mar 2014 ...Kan se på destinia, at man kan sætte flueben ved "fleksibel dato", det var det jeg gjorde. smiley

  • #15   18. mar 2014 Jeg er heller ikke til strand og det med at ligge og stege en hel dag.
    Jeg er til oplevelser og det skal gerne være de lidt "skæve" af slagsen; altså dem som ikke alle andre går efter.

    Jeg er vokset op med campingture og ferie i et svensk træhus med lokum ved laden (og ja, jeg mener vitterligt lokum).
    Jeg har prøvet krydstogt i Middelhavet og været på arbejdsferie i Sydfrankrig hvor der blev plukket druer på et vinslot.
    Men kronen på værket, og min altoverskyggende favorit og passion, er USA, og de 5 gange jeg nu har været der.
    Og det er ikke New York, Florida eller Holywood vi er gået efter.

    Vi hat været afsted i 10-14 dage af gangen og har selv fundet fly og hotel og selv bestilt tog mellem byer/stater hvis vi har været flere steder. Typisk giver vi ca 15.000-18.000 kr for to personer med fly tur/retur, hotel, tog og ESTA-erklæring.
    Dertil kommer lommepenge.

    Bevares, det løber vel op i mere end de 10.000 pr person du nævner du synes er meget men vi køber også alt vores tøj, sko, ure, tasker etc derovre fordi det er så billigt.
    Vi har været i Washington DC en enkelt gang, i Milwaukee 2 gange, Chicago 2 gange og Minneapolis 4 gange.
    Alle byerne er fantastiske men det er især Minneapolis mit hjerte banker for. Derudover er Chicago nok verdens fedeste by, og Washington er så præget af historie og politik at det aldrig bliver trættende eller kedeligt.

    Vi har altid rejst i starten af juni eller slutningen af august/starten af september og haft fantastisk vejr alle gange. 30 grader eller mere, af den gode slags.

    Oplevelserne har været talrige; vi har af to omgange set optagelser til to forskellige Transformers Film, vi har set USA's største shoppingmall, vi har badeti Lake Michigan, set Baseballkampe og Præsidentens køkkenhave og meget, meget mere, udover alle de mere oplagte ting der kan opleves smiley

    Alle vores ture til USA har budt på så mange fantastiske oplevelser, at det altid føles som om vi har været væk i flere måneder - på den absolut mest vidunderlige måde.

    Det er dyrere end så meget andet, og man kan helt sikkert også få storby oplevelser andre steder, men jeg vil til enhver tid nøjes med kun at rejse hvert andet år - hvis det var det der skulle til - og så komme til USA smiley


  • #16   19. mar 2014 Vil også gerne til USA på et tidspunkt, men prisen er for høj.. det må blive når jeg er færdig uddannet (: har max 10.000 pr person med alt, både rejse, ophold og shopping.. men helt klart en mulighed om nogle år

  • #17   19. mar 2014 Laura: det kan helt sikkert også anbefales! Og så er det også en god ide at vente til der økonomisk er råderum til at give den gas for det ville være træls at skulle holde igen når man nu endelig er kommet afsted smiley

    Du siger bare til hvis du har brug for tips smiley


  • #18   23. mar 2014 tak for jeres dejlige tips og erfaringer.. vi har nu fundet sommerens drømme rejse. vi tager til thailand, gennem selskabet Unique travel, de går ind og laver en personlig rejse plan, efter de ønsker man har. vi besluttede at bruge lidt flere penge end planlagt, for en bedre oplevelse. vi tager 16 dage til Thailand, hvor vi starter i bankok, tager videre til nationalparken Khao sok, hvor vi er i 3 dage, videre til øen Koh Phangani 4 dage og så til Koh Samui i de sidste 4 dage. jeg glæder mig helt vildt, det eneste vi mangler nu, før vi kan bestille turen, er en babysitter til de to dejlige katte (det knuser mit hjerte at forlade dem, men synes jeg bør kunne tage på en ferie, så håber en fra familien kan komme og bo hos dem)

  • #19   23. mar 2014 Det lyder godt nok også skønt! Håber i får en fantastisk tur! smiley

Kommentér på:
rejse

Annonce