{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra Miljø- og Fødevareministeriet "Hunde godbidder"
  • #1   10. mar 2019 jeg så det godt i go´morgen på tv2 i onsdags.
    det er uhyggeligt at man risikere at miste sin hund bare pga godbidder....


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #2   10. mar 2019 ja det er skrækkeligt, er der ikke undersøgt noget om katte? for har da givet mine mange af de tørrede kød stænger købt til katte? er de lige så farlige mon ?

  • #3   10. mar 2019 lige min tanke...
    nu gider mine ikke tørret kød men alligevel. nu tør jeg da slet ikke

    tænk at de sælger sådan noget uden at tjekket om det er skadeligt


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
  • #5   10. mar 2019 God grund til at bruge et andet foder som godbidder og ikke godbidder, for der er ikke nogen regler om indholdet af godbidder.
    Så det med godbidder på udenlandsk side, for nogen tid siden, godt de er blevet opmærksomme her hjemme også.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #6   10. mar 2019 Ja har læst at nogle lande importere disse godbidder fra Kina og pakker dem så selv. smiley

    Jeg har lige tjekker de godbidder "kød stænger" jeg køber fra Aldi til kat. Der står at det er godkendte tilsætningsstoffer og EU-tilsætningsstoffer. Men de kødstænger jeg for første gang har købt i Rema 1000 står der intet om det, men der står noget jeg ikke bryder mig om, "gives 1 til 2 stænger daglig" Hvorfor dog det?? Er det så farligt at komme til at give 3 eller 4 daglig... Så dem får Lukas ikke flere af, smiley


  • #7   10. mar 2019 jeg forstår hellere ikke det med at man kun må give 1-2 om dage. hvorfor? det får man jo ikke noget at vide om.
    min Kalle elsker især de pinde fra aldi og lidl. han kan ikke lide dem fra rema


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #8   10. mar 2019 Ja jeg har købt fra de fleste steder,og desværre mange gange fra rema 1000 smiley her gik man jo og troede at det var sund godbid bestående af tørret kød, æv utroligt at spiselige ting til dyr ikke undersøges bedre. smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #9   10. mar 2019 nu ser jeg,at ved hunde er det sødestoffet xylitol der skulle være problemet ,og at det ved nogle hunde kan lave nyreskader ...hvorfor tilsætter man da også kunstige sødestoffer i kød ? smiley

  • #10   10. mar 2019 ja det skulle jo ikke være nødvendigt.
    havde godt nok siddet og kigget på forskellige sider, men fandt ikke lige årsagen



  • #11   11. mar 2019 Ud over det med forkerte stoffer i godbidder, er der jo en god grund til, at begrænse dem smiley man giver jo heller ikke slik hver dag til børn, og det ville være det samme, jo kød er godt hvis det er rent kød, men ikke når det er tørret og tilsat dit og dat smiley

  • #12   11. mar 2019 Jeg køber nogle Ferenga catsticks fra Zooplus de skulle være luft tørret og helt uden sukker men mest med kød. Silla får dem sjældent men de står som tilskudsfoder og der står også 1 til 2 stk. daglig selv om det meste skulle være kød . Der er så tilsat vitaminer og mineraler.
    Det er nok mere sikkert at droppe det katte snold.


  • #13   11. mar 2019 Mine Katte er vilde med Cosma snackies kylling som jeg køber hos Zooplus (luft tørret kylling) når jeg rasler med dåsen kommer de løbende (og de får det ikke hver dag), ellers kan de også li` pinde fra lidl. (som de heller ikke får hver dag). På dem fra Cosma står der at de 100% real kylling - på pinde fra lidl. står der 83 % kød animalske biprodukter, mineraler så om de er gode ? det håber jeg.

  • #14   11. mar 2019 Jette R. Dem for Silla også. Hun har en dåse længe. Det er alligevel noget andet med de små terninger fra Orijen synes hun men dem kan vi vist ikke købe mere hos Zooplus af en eller anden mystisk grund. Dem gider hun ligefrem lede efter. Jeg fandt en pose jeg havde hamstet. Det var lykken Det var da også bare tørret kylling. Måske kan de findes et andet sted. Egentlig burde man vel kunne lave dem selv

  • #15   11. mar 2019 Britt L. Spændende og ja hvis man kunne lave det selv ? Kender desværre ikke Orijen, Har lige søgt på det - man kan købe det hos maxi zoo hvis det er det samme (Komplet tørfoder til katte - alle livsstadier. Med 40% rigt nærende proteiner, og begrænsede 19% lavt glykæmiske kulhydrater, sikrer ORIJEN at katte ernæres i overensstemmelse med deres evolutionære og biologiske behov). ?? Kan du får katten til at lede efter dem, det er da sjovt smiley smiley

  • #16   16. mar 2019 Her bruger jeg små poser af kattemad som godbidder (andre mærker end de får som foder), og så får to af dem lidt dreamies, og gufstænger fra Aldi er også populære. Men de får nu ikke flere stænger hver. Og ja, de får godbidder hver dag. Lidt forkælet er man vel. smiley

  • #17   16. mar 2019 det bruger jeg også smiley
    det er alt for dyrt hvis man skal gå og købe godbidder når man har så mange katte


Kommentér på:
Fra Miljø- og Fødevareministeriet "Hunde godbidder"

Annonce