{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.705 visninger | Oprettet:

Indhegning af altan {{forumTopicSubject}}

Jeg har søgt en del efter inspiration til indhegning af altan på nettet, og vil nu dele min egen løsning.

Konklusionen på al den info, jeg har fundet er, at en fast metaltråd er den bedste løsning, dvs. volierenet. Både hønsenet og stofnet kan bides over, ikke at alle katte gør det, men det kan lade sig gøre, hvis man har en udbryderkonge, og det har jeg. De fleste katteejere vælger maskestørrelse 10x5cm eller 5x5cm, det afhænger af katteracen, men selv om jeg har maine coons, har jeg valgt 5x5 cm, så føler jeg mig helt tryg.

Jeg valgte at bygge et skelet af trælæger, som jeg hæftede volierenettet på. Der er lukket helt af, også foroven, og nu nyder både kattene og jeg forårets komme:-)

Her er link til billeder:
http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=15982


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indhegning af altan
  • #1   8. apr 2012 Ihh hvor jeg misunder jer smiley Det ser godt ud smiley
    De snakker her om at vi måske skal ha altan, og hvor ville jeg gerne ku lave ligesom du har gjort... Men det "ødelægger facaden" siger formanden smiley


  • #2   8. apr 2012 Hvor er det bare flot smiley Dejligt for både misserne og jer smiley

    Ja, Marianne... Der er nogen der går mere op i materielle ting end i trivsel smiley


  • #3   8. apr 2012 Jeg søgte bestyrelsen om tilladelse, inden jeg gik i gang. Jeg måtte lave en tegning af, hvordan det ville komme til at se ud. Mange tænker nok, at det bliver et stort grimt bur, men jeg har talt med nogle af naboerne efterfølgende, og de synes, at det er rigtig pænt lavet. Måske kunne du vise nogle billeder af andres løsninger til formanden?

    Mange altaner bliver brugt til kedelig opbevaring, så hellere skabe en grøn altan oase, som både mennesker og dyr kan nyde godt af. Min plan er at lave 'jungle' på altanen med klatreplanter og potter. Har også fundet flere løsninger på nettet, og i USA kalder man indhegnede altaner til katte for 'catios' i stedet for 'patios'. Det er et fremadstormende storbyfænomen, men de er jo også mere åbne for nye ideer derovre:-)



  • #4   8. apr 2012 Jah, overvejer at vise ham nogle billeder af din altan Dorthe - hvis det altså blir et ja ved generalforsamlingen for altaner smiley

  • #5   8. apr 2012 Marianne, jeg krydser fingre for jeres altanprojekt:-)

  • #6   8. apr 2012 Jeg krydser også fingre Marianne smiley

  • #7   8. apr 2012 Selv sure formænd må indrømme at Dorthes altanindhegning er flot.

    Og hvis der er tilladelse til at holde kat i en etageejendom, så bør der som en selvfølge også være tilladelse til indhegning. Basta!

    Catios. Fedt ord smiley


  • #8   8. apr 2012 Hehe helt enig Tinka smiley

  • #10   9. apr 2012 Hej, Dejlige billeder ! Jeg går selv og overvejer at lave indhegning/ramme til vinduerne. Kan kattene virkelig godt komme ud af så små huller? smiley

  • michael A
    michael A Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 10
    #11   15. jul 2013 Hej Jeg var også på en anden altandiskussion, men kan ikke lige finde den, der er jo mange. Men jeg mener at hvis katten vil væk eller slippe ud så er der ikke meget at gøre,de er jo meget akrobatiske.Jeh har dog sat et net op ( 3 forskellige størrelser - jeg havde ) så de uheldige utilsigtede fald pga fluejagt eller gliden ell klodsethed kan mest muligt forhindres - se billede 4.sal og det går fint. Før det øverste net ( et tagrendenet fra kvikly 20kr lå hun tit og slangede sig på gelænder håndtaget til min store skræk-det gør hun ikke mere)

    profilbillede
  • michael A
    michael A Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 10
    #12   15. jul 2013 Her ses det samme fra anden retning og måske tydeligere? der hvor der ser ud til ikke at være net har jeg nogle plexiglasplader, men jeg vil jo også gerne have lidt luft

    profilbillede
  • #13   22. jul 2017 @ Michael
    Hvor højt er nettet fra kanten af og op smiley


Kommentér på:
Indhegning af altan

Annonce