{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

Registrering af killing fra udlandet og til dk {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at købe en killing som er kommet til DK men som ikke er registreret i DK. Hvor meget kræver det for mig at få den registreret så den kan bruges til avl og udstilling. Jeg er selv medlem af racekatten. Og er der nogen der ved hvordan jeg gør?
Please hjælp mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Registrering af killing fra udlandet og til dk
  • #1   3. feb 2017 Hvor er killingen registeret nu? Hvilken race er killingen?

  • #2   3. feb 2017 http://www.felisdanica.dk/?page_id=1015 - guide til import af kat smiley

  • #3   3. feb 2017 Hun er en sphynx og er registreret i ukraine

  • #4   3. feb 2017 Er hun registreret i FIFe? Hvis ikke, skal du bruge en transfer og en 4 (eller 5) generationers stamtavle fra opdrætters forbund.

  • #5   3. feb 2017 Hvor finder jeg den transfer? Og jeg har fået en kopi af forældrenes stamtavler. Er det dem jeg skal bruge. Ved du hvor meget det koster alt ialt?

  • #6   3. feb 2017 Opdrætter skal søge transfer til din kat gennem hendes klub, og den skal du have og sende med kattens original stamtavle, samt en import rekv. det hele skal sendes til Henriette, som du kan finde på Racekattens hjemmeside under stambog. Det koster 405 kr at få en import FD stamtavle smiley

  • #7   3. feb 2017 Mange tak. Jeg kontakter dem lige. De er fra Ukraine så de er ikke helt nemme at få til at forstå hvad jeg vil ha hehe. Det er nemlig ikke dem som er opdrættere men en veninde som er i Ukraine. De har fået disse katte og deres kyllinger med her til da deres hus brændte ned. Lidt forvirrende men jeg er ikke i tvivl om at det IKKE er fup jeg har fået alt jeg har bedt op mht billeder osv

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #8   3. feb 2017 du kan vel ikke nøjes med en kopi af forældrenes stamtavle?.jeg håber du har fået en gyldig stamtavle på din killing også??

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #9   3. feb 2017 og så lige et godt råd,man kan ikke bare tro på,at de fortæller dig,at huset er brændt,og de har venindens killinger,der ville mine alarm klokker ringe...:/

  • #10   3. feb 2017 Syntes det lyder lidt kryptisk . I hvilke forbund er katten registreret Fife, TICA, CFA ? Det nemmest er hvis du får en stamtavle hvor den er blevet registreret i dit navn hvis den fra fra TICA eller CFA

  • #11   4. feb 2017 Hmmm sjovt nok har jeg lige hørt den historie fra en anden opdrætter.. af en helt anden race.

    Der var opdrætteres hus også brændt og de havde så overtaget missemor og killinger og forsøgte nu at sælge dem for opdrætteren.

    Det er godt nok pudsigt..


  • #12   5. feb 2017 Uha i gør mig usikker. Altså jeg har fået de billeder jeg har bedt om og de tilbyder også at Skype med dem og se dem.

  • #13   5. feb 2017 Jeg har også fået en adresse på dem i Horsens og de nr de ringer fra er dansk

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #14   5. feb 2017 tror du skal passe meget på,især hvis de vil have et beløb indbetalt,der er utroligt mange udenlandske fup opdrættere med især sphinx og bengal på Dba og gul og gratis.de lever af at folk sender depositum til dem smiley

  • #15   5. feb 2017 Måske kunne du være så fræk, at Google adressen til nabo og ringe og høre om de ved om der bor nogle udlændinge det pågældende sted. Og hvor længe de i givet fald har boet der og om de evt. kender til killinger.
    Men må indrømme, at det også på mig lyder som en tvivlsom affære. Og jeg ville ikke hverken sende penge eller overhovedet købe en killing med så mærkelig en historie. Skulle det vise sig at være sandt, ville jeg være bekymret for hvilke traumer kattene kunne have erhvervet sig.
    Men under alle omstændigheder - held og lykke med projektet smiley


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #16   6. feb 2017 Husk, at katte fra udlandet SKAL være korrekt vaccineret mod Rabies=hundegalskab.

    Kattekillingerne skal vaccineres EFTER at være blevet korrekt chipmærkede, tidligst når de er 12 uger gamle. Så skal der gå, så vidt jeg husker, 30 dage hvor der skal indsendes en blodprøve, der dokumenterer, at hver enkelt kat er tilstrækkeligt vaccinerede mod Rabies.

    Det vil sige, at en killing fra et land udenfor EU skal være MINDST 4 måneder gammel ved ankomst til Danmark.

    Hvis ovenstående ikke er i orden, med kæledyrspas, chip og korrekt rabiesvaccination bliver katten ved grænsen til Danmark aflivet eller returneret til oprindelseslandet HVIS de lande den skal igennem, accepterer at en "illegal" kat, der ikke er vaccineret kommer ind i deres land (igen)

    I sjældne tilfælde bliver et accepteret at katten kommer i karantæne og her bliver chippet og vaccineret - det er ikke godt for en ung kat at sidde i karantæne og det er meget dyrt.

    Jeg håber virkelig, at der er styr på disse detaljer, som også gælder for hunde.

    Held og lykke!

    De allerbedste hilsener


  • #17   7. feb 2017 Det er kun enkelte lande som kræver blodprøve for Rabies, og det er ikke 30 dage, men 21. Sverige havde det for nogle år tilbage.
    DK kræver ikke titer test for rabies, så killinger kan frit tages ind i landet 21 dage efter vaccination.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #18   7. feb 2017 Hvis kattene kommer fra et land udenfor EU skal de have ID-chip, vaccination, tjek af vaccination og gyldigt pas eller tilsvarende sundhedsdokument

    Når det handler om en kat til avl er det kommerciel import og det øverste link herunder er det relevante, det nederste er til brug ved rejser med kæledyr, der har samme ejer før og efter rejsen:

    https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Guides/Sider/Import-og-indfoersel-af-hunde-katte-og-fritter.aspx?Indgang=Dyr&

    https://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/Sider/Rejse_med_kaeledyr.aspx

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Registrering af killing fra udlandet og til dk

Annonce