{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

det der med upskuld {{forumTopicSubject}}

jeg kunne da godt tænke mig at høre jeg meninger og holdninger til det med upskuld, her tænker jeg på alle former for dette...
der er jo også nogen der har flere racer, hvor det kan ske eller er sket..

Det er lige nettop det der har gjort at jeg har lukket min skovtrolde..

jeg har selv haft et upskuld med samme race, men det var i hvert til fald ikke planlagt, det var en havlbor og havlsøster parring hmm.. skønne killinger, men det var ikke lige den han hun skulle parres med..

Men være ville det da være hvis en af mine Maine coon drenge parret en af de 2 fertile skovkattepige..godt nok går de to ikke sammen med mine drenge, men uheldet kunne jo ske i et øjebliks glemsomhed.. en kunne jo slippe igennem døren.. ikke godt...

for de der p piller virker jo ikke altid..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det der med upskuld
  • #1   4. mar 2009 tja der er jo en grund til at det hedder et ups kuld :o))))

    men fejl sker for alle, så det er ikke noget jeg kan hidse mig op over.

    vi passer vel alle på, at det ikke sker, men nogle gange vil nauren noget andet, og det er jo hvad der kan ske hvis man feks har forskellige racer, eller søskende boende.


  • #2   4. mar 2009 Mener det må være enhver opdrætters moral at sørge for at holde øje - og holde adskilt.
    Der er for mange tilfældige parringer.
    Når det er sagt så er vi jo kun mennesker som kan lave fejl - og fertile katte har altså deres drift...


  • #3   4. mar 2009 Min perser er fra et ups-kuld og er resultatet af en parring imellem bror og søster. Det er ikke noget jeg tænker over, for hun er en dejlig kat lige meget hvad.

    Alle kan jo lave en fejl, det er heller ikke noget der kan hidse mig op..


  • #4   4. mar 2009 Jeg har nu aldrig haft en utilsigtet parring. Det har nok noget at gøre med jeg ikke har fertile hanner og hunner gående sammen. Da jeg i forvejen er modstander af at alle katte skal være samlet flot, er det logisk for mig at hannerne er for sig med en kastrat tilo selskab. Langt mindre stress, og dermed sygdom på den måde.
    Det er min holdning .- og den er garanteret ups kuld fri.



  • #6   4. mar 2009 Jeg har også mine hanner og hunner adskilt, minus kastrater.
    Men det er da trist Hanne, at du er stppet med skovtrolde:(
    Ang halvsøskende der parrer sig, ville jeg være mere nervøs for det end hvis det var 2 forskellige racer. Der må være større risiko med genetikken ved halvsøskende, mor, søn osv?


  • #8   5. mar 2009 Der er en grund til at vi kalder det UPS, det er ikke noget man lader ske med fuldt overlæg.
    Jeg har også været der, dog har jeg kun 1 fertil hankat, men hunkatten valgte at gå ud og finde en huskat, på trods af at hun har adgang til en dejlig spansk charmør.
    så da killingerne kom, havde de "næser" og mønstret var heller ikke som forventet, for at være sikker på at den kombination af far og mormis ikke bare sådan lavede næsekatte, fik jeg killingerne og farmis DNA testet, og han kunne ikke være far, killingerne har fået tavler, hvor farmissens felter er tomme, der er avlsforbud på tavlerne og desuden blev killingerne neutraliserede da de var 12 uger.
    vi prøver igen.......................når mormissen er klar.


  • #9   5. mar 2009 Tak for alle jeres input...

    Jep der er en grund til vi kalder det upskuld...

    Og ja, sev upskillinger er søde og kan gøre lige meget glæde som alle andre killinger..


Kommentér på:
det der med upskuld

Annonce