{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder
  • #1   23. feb 2010 Jeg stiller samme ? mht Skovkatte. hørte en sige 2 år før man skulle lave killinger på en skovkat og MCO

  • #2   23. feb 2010 Omkring de 14 mdr mht skovkatte. der er underlivet udviklet. Men det er indivduelt efter hvad linjer, størrelse, udvikling m.m. men aldrig under 12 mdr. Nogle er senere udviklet end andre. Man kan evt. lade en dyrlæge vurderer hvis ikke man selv kender baggrunden for katten.

    Og ja både skovkatten og MCO er først færdig udviklet sent, det er store og lange katte. ;o)


  • #3   23. feb 2010 Okay, jeg spurgte nemlig dyrlægen og hun sagde at hun i hvert fald skulle være 6 mdr gammel, og det er lidt ungt sys jeg. Nu er hun gravid og hun er 1,5 år. Men jeg har også fået af vide at katten maks skal være 1,5 før det første kuld, så er nu lidt forvirret.

  • #4   23. feb 2010 Det er korrekt at man ikke skal vente for længe med at få det første kuld, men alt under 1 år, er ikke det bedste for katten. At dyrlægen har sagt ½ år kommer meget bag på mig, det ville jeg aldrig anbefale, og det er bestemt heller ikke det der undervises i.

    Hmmm det ville få mig til at skifte dyrlæge med det samme, da det klart viser at ekspertisen ikke ligger hvor den skal. Jeg kender ingen dyr, hvor det anbefales eller undervises i at de er klar til kuld når de er 6 mdr. Men hvis hun har ment at hun er kønsmoden omkring de 6 mdr. så er det en anden historie, for det er der mange dyr som er.


  • #5   23. feb 2010 DK - Jeg mener min kæreste siger hans hamstere er klar til at formere sig som bare en-to mdr smiley hihi..

    Så det kan vidst lade sig gøre


  • #6   23. feb 2010 Camilla N, jow jow også rotter, og mus du har ganske ret, men ikke, heste, hunde, grise, kør, får og katte ;o)

  • #7   23. feb 2010 DK - Det anbefales ikke nej, men nogle hingsteføl kan faktisk fuldføre en bedækning i en alder af bare 6 mdr..

    Undskyld for OT smiley


  • #8   23. feb 2010 Okay så jeg skal ikke være urolig for at hun er gravid nu, blev bare lidt nervøs da jeg fik af vide hun skulle være 3 år, og hun er jo blevet parret nu.

  • #9   23. feb 2010 Camilla, joooo jo men en hingst skal jo ikke bære et føl ;o) det er ikke helt det samme. Og mange hankatte kan også fuldfører en parring i en alder af 5-6 mdr. det er set og det er sket, men de skal nu heller ikke bære et kuld eller have et fuldt udviklet underliv inkl. livmoder, for sådan en har de ikke ;o)

    Melenie K - Nej du behøver bestemt ikke at få sved på panden, jeg er sikker på at det nok skal gå rigtig godt med din lille hunmis. og hendes nye rolle som mor.


  • #11   23. feb 2010 1 år ca.

  • #12   24. feb 2010 Jeg har selv en alm huskat som lige nu er i parring hos en veninde, hun er 1 års tid, og meget moden, så har sendt hende afsted idag og får hende hjem fredag, og der har været godt gang i den allerede, så satser på killinger her til Maj. Har spurgt forskellige folk der kender til katte og de siger ved huskatte ihvertfald 1 år skal de helst være, men med MCO og NorskSkov katte ved jeg det ikke

  • #14   24. feb 2010 Felis F - og fordi piger får menustration som 10 og 11 årige så er det godt for dem at få børn ?? fordi en hund, kat, hest går i løb som 6 mdr. er ikke ens betydende med at det er godt for dem at få kuld i den alder.

    Derfor går katte også til i naturen, Vi ved bedre end det, og der undervises nu engang ikke i at de er klar til kuld som 6 mdr.gamle dyr.

    Jeg skrev ikke at det ikke kunne lade sig gøre, men at sige at de er udviklet og klar til det i den alder Felis F - det er lige præcis det rene vrøvl, Hverken skovkatte eller MCO er udviklet nok i den alder, hverken fysisk eller mentalt. Og nu var det jo de 2 racer der blev spurgt om.

    Og mht vildkatte og huskatte, så er det jo naturens gang at de går til, også ved for tidl. graviditer, de er ikke udviklet nok, de kan ikke forsvare sig overfor andre rovdyr, eller forsvare sine killinger, ej heller er de fysisk udviklet til det. Så nej Felis F lige den der, da er du lidt galt af macheret. En ting er hvad der sker i naturen, men´derfor behøver vi ikke bevidst at udsætte dem for de ting vi godt ved de ikke er klar til, og dermed unøde risiko.

    Og at jeg ville fyrer min dyrlæge for en sådan udtalese, ja det er jo så mit valg, og tro mig det ville jeg gøre. Med mindre som jeg også skriver at dyrlægen har ment at hun går i løb som 6 mdr. Men hvis det forholder sig sådan at hun har ment at en MCO er klar til kuld som 6 mdr, så er den dyrllæges ekspertise ikke på racekatte, og jeg er stadig af den mening at det gælder for katte generelt


  • #15   25. feb 2010 Jeg vil sige at vi havde engang den smukkeste lille mispige (udendørs mis) hun var ca 1 år (nok lidt yngre, men dog ældre end ½ år) da hun døde, hun kunne ikke holde til at få killinger, vi så hende en gang under hendes fødsel og det var med en killing hængende efter sig, derefter løb hun og vi så hende ikke længe.
    En dag finder vi så vores lille mis i skunken fyldt med mider og meget lidt misset at se på..


Kommentér på:
Alder

Annonce