{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Alder {{forumTopicSubject}}

Hey all.
Mine underboer har idag været ude og hente 2 katte mere. (de har 2 i forvejen)
De skulle engenlig bare hente en enkelt, med de kom hjem med 2.....
De 2 nye killinger er fra samme kuld og er staldkatte.
Det har fået at vide at de er 10 uger gamle. (Anede ikke at de skulle have flere katte, ellers havde jeg fortalt dem at de minimum skulle være 12 uger)

Nåh, men jeg ser så ind i katte transporteren og får øje på to panikslagende små uld totter, som jeg på ingen måde vil vurdere til og være 10 uger. nærmere mellem 5-8 uger.
Men jeg kan måske tage fejl....

Så mon ikke der er nogle stykker herinde der kan give mig et godt bud på deres alder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder
  • #1   17. jun 2017 Hannen er lidt større.

    profilbillede
  • #2   17. jun 2017 Og et af dem sammen.

    profilbillede
  • #4   17. jun 2017 Jeg ændrer lige mit bud. Faktisk ved nærmere eftersyn tror jeg, at de er 5-6 uger.

    Ved 8 uger ligner det nemlig små miniaturekatte.


  • #5   17. jun 2017 smiley smiley smiley

  • #6   17. jun 2017 ja det er ulovligt.
    men men men, når det nu er sket så er det godt at de er sammen, og de kommer ud i et sted hvor der er andre voksne katte.
    det kræver arbejde, at tage staldkatte ind. de er somregle nemlig ikke renlige.

    har selv haft killinger fra 11 dage, 6-7 uger og så de "normale". og ingen af dem har taget skade.


  • #7   17. jun 2017 hvis du kunne få lov til at veje dem, så kan man finde en ca alder

    400g = 3 uger
    600 g = 5 uger
    800 g = 7 uger
    1000g = 9 uger

    det er ca alder. vi brugte denne "regle" på kv.


  • #8   17. jun 2017 Anja.
    Jeg spurgte hende om hun ikke ville prøve og veje dem tidligere. Hende svar var bare at hun ikke har en vægt. Spurgte om jeg skule komme ned med min bagevægt. Men hun er ikke hjemme. de er hjemme ved hendes forældre og grille hele aften. Hun virker ærlig talt bedøvende ligeglad.
    De kørte ud efter en killing fordi HUN ville have en hunkat og kom hjem med 2 fordi HAN ville have en killing der blev større end de 2 de har i forvejen.


  • #9   17. jun 2017 Da de stadig har blå øjne er de under 6 uger.
    Det er en klar overtrædelse af dyreværns loven og jeg ville personligt ikke tøve med at anmelde det til politet og et dyreværn.
    At trække på skuldrene og sige "sket er sket" er bare ikke godt nok!
    Den holdning lider mange katte på og folk skal altså til at vågne op og gøre noget ved disse sager.


  • #10   17. jun 2017 G. H
    Jeg mener ikke at jeg har givet udtryk for den holding du skriver i dit oplæg?


  • #12   17. jun 2017 Underboen sagde at de var fra samme kuld. Den store er en han og den lille er en hun. Eller det er hvad de har fået at vide.

  • #13   17. jun 2017 Mit katte hjerte græder for de to som er kommet fra sin mor så tidligt smiley og nu bare skal sidde i en kold stald hvor ejerne er bedøvende ligeglad med dem .. smiley

    Stakkels misse børn smiley


  • #14   17. jun 2017 Quinden28
    (og nu bare skal sidde i en kold stald hvor ejerne er bedøvende ligeglad med dem)

    Hvad mener du?
    De kommer fra en stald, men bor i en lejlighed nu????


  • #15   17. jun 2017 Årrhh nej smiley smiley smiley smiley
    De 2 bitte små killinger er langt fra 10 uger, de er kun noget nær det halve, altså 5-6 uger, for ja de har stadig blå øjne og killinger skifter gerne øjenfarve i 6-7 ugers alderen.
    Det kan godt være at en anmeldelse ikke hjælper, men jeg ville alligevel kontakte kredsformanden for dit område og snakke med ham/ hende, så har du i hvert fald gjort hvad du kan og evt fået en snak med en person som kan gøre dig lidt klogere på hvordan det skal gribes an.
    Om jeg fatter hvordan man kan være så uendeligt ligeglad med levende væsners ve og vel. Du skriver det er underboen, så ringer mine alarmklokkerne jo for om 2 stald katte så skal være indekatte smiley og konen ville have en hunkat..... Vil der så være en risiko for at det er en der ikke har tænkt sig at neutralisere så de 2 søskendekatte vil parre sig med hinanden så der kommer et kuld eller flere med indavlede killinger smiley

    Øv siger jeg bare de mennesker skulle ikke have lov til at have dyr når de skider højt og flot på loven og almindelig sund fornuft, der er en grund til at killinger skal være 12 uger...


  • #16   17. jun 2017 Åh sorry havde læst det som om de skulle være stald katte og ikke at de kom fra en stald smiley


    Men udfra hvad du fortæller og du selv skriver at hun er ligeglad med dem (hvilket man virkelig må være hvis man kan efterlade sådan et par uldtotter alene hjemme første dag de er i huset )... der er jeg nok mere pyller katte mor !



  • #17   17. jun 2017 Link til kredsformænd, her kan du finde de den der bærer til dit område: https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/kredsformaend

  • #18   17. jun 2017 Qvinden og Heidi.

    Jeg tror ikke at mine underboer er ligeglad med dem.
    De er simpelthen bare unge, naive og uerfarende.
    Jeg har ved guderne forsøgt og snakke dem til fornuft et utal af gange ang deres hold af kæledyr.
    Jeg har indhegnet min baggård så Bent kan gå dernede, og så deres katte kunne undgå hovedvejen og togbanen som ligger ca 30 M fra huset, på hver sin side. Men de er fløjtende ligeglad og lader dem hoppe ud af vinduerne på fronten af huset istedet for bagsiden til den lukkede baggård.

    Og må indrømme at jeg er ved og give op. Jeg giver gode råd og tips. Men det flyver ind af det ene øre og ud af det andet.

    Mit hjerte græder også for de to stakkels paniske staldkillinger, der pt er spærret inde i en 65 kwm lejlighed, med 2 fremmede voksne hankatte, (kastrater) uden menneskelig opsyn. smiley smiley smiley smiley smiley


  • #19   17. jun 2017 smiley smiley smiley

  • #20   17. jun 2017 Selvfølgelig kan det betale sig at melde disse til et dyreværn!

    De gange jeg har oplevet så lemfældig omgang med killinger, er der blevet gjort noget.
    Så sent som i tirsdags anmeldte jeg en sag på sjælland og killingen blev afhentet på adr af DB morgen efter og personen er nu politianmeldt.
    Det kan godt være det er en dårlig ide at få dem tilbage til deres mor på gården, men man kan give ejer af missemor et tilbud om at tage dem alle i pleje, eller de kan få en bøde for at overtræde dyreværnsloven.
    De to killinger kan så komme med i pleje.
    Vil underboen ikke oplyse hvor de har killingerne fra, så kan de udlevere killingerne så de kan komme i pleje hos en anden missemor.

    *Overgaard*
    Hvis du ikke selv har mod på det, så skal jeg med glæde hjælpe dig smiley


  • #21   17. jun 2017 G.H
    Sender dig lige en privat besked.


  • #23   18. jun 2017 Jeg har besluttet mig for og tage en seriøs snak med dem i dag.
    De er simpelthen nød til og vågne op og se virkeligheden i øjnene.
    Jeg bad dem for 3 uger siden om og smide deres brugte kattegrus i en pose istedet for direkte i containeren. Den er nu indsmurt i grus, pis og lort i bunden, som der dufter af roser her i sommervarmen.....
    De stoppede da heldigvis med det.
    Men jeg så dem så i går aftes, hvor de stod og tømte deres bakker ud i busken ude foran. smiley
    Og derefter gik de ind i baggården, (om i bund og grund tilhøre min lejlighed og ikke deres) og vaskede dem helt rene med min vandslange. Det er som også okay, hvis de for FANDEN bare kunne tænke sig om og lade vær med og bruge vaskebørsten til bilen og derefter tømme dem i mine højbede. Ud over mine ærter og gulerødder.......

    Altså for pokker....... Hvad pokker er det dog for en opførelse???
    TOTAL respektløst....

    Jeg ved ikke hvad det kaldes... Lav IQ måske. Men der er sådan et strejf af Amalies Verden over den begge.
    Altså de virker som om de måske lige skulle have haft 5 timer mere i ovnen.

    Ej undskyld. Jeg havde lige noget galde jeg skulle ud med.


  • #24   18. jun 2017 Jamen for hulan da, de er da totalt respektløse og tanke forladte de 2 mennesker. Det lyder desværre som om det er 2 personer som ikke har fået den store opdragelse og baggage med hjemme fra.
    Om det hjælper at tage en snak med dem tvivler jeg desværre på, men du må jo gøre et forsøg og se hvad der sker. Jeg mener stadig at du bør ringe og snakke med DB kredsformanden i jeres lokal område, det må være langt det bedste for killingerne samt det kan være at de evner at lytte til sådan en person frem for dig jo som "blot" er nabo, jeg tænker at en kredsformanden måske virker mere som en højere myndighed for sådanne personer, hvor du nemt kan fremstå som en emsig overbo, jeg siger ikke at du er det, men det fra deres øjne kan det måske blive opfattet sådan hvis du forstår hvad jeg mener.


  • #25   19. jun 2017 Åh, sikke en kedelig historie smiley
    Jeg synes bestemt der skal ringes til en kredsformand, for uanset om de fjerner killingerne eller ej, så bør dem der har solgt dem have at vide at det må de ikke før killingerne er 12 uger. På den måde er der også årvågenhed på sælgere fremover.
    Der må da være en vicevært eller noget hvor du bor, som kan påtale deres omgang med kattegrus m.m.
    Men den måde dine underboer har katte på, så har de nok ikke 4 katte så længe, for det kan da kun gå galt - og hvis de 2 nye ej heller bliver neutraliseret, ja så ender det da først galt smiley


  • #26   19. jun 2017 A.P
    Der er ingen vicevært. Det er privat udlejet hus hvor de har stueetagen og jeg har 1 og 2 salen.
    Men udlejer er informeret nu. Så må jeg se hvad der sker.


  • L. R
    L. R Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 16
    #27   19. jun 2017 Hvis man kan engelsk er her mulighed for at downloade en fin guide til aldersbedømning af killinger
    https://www.alleycat.org/resources/how-old-is-that-kitten-guide/

    I USA gælder dog andre regler for hvor gammel en killing skal være når den tages fra moderen.


    Håber det ender godt for alle kattene


Kommentér på:
Alder

Annonce