{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søskende.
  • #1   23. feb 2010 Ganske rigtig smiley

  • #2   23. feb 2010 Jeg vil mene det er indavl..

    mor+bøn
    far+datter
    bror+søster


    ellers kan man kalde det linie avl


  • #3   23. feb 2010 Jo det må de godt. Men man bør nøje overveje, hvad man sætter sammen og hvorfor.

    Det er set flere gange, at der er lavet parringer mellem far-datter, mor-søn, bror-søster, bedsteforældre-børnebørn, halvsøskende osv.

    Sådanne parringer har til formål, at fremme bestemte egenskaber hos kattene. Det kan f.eks. være man ønsker at parre tilbage til noget sundshedsmæssigt godt i stamtavle osv.

    Ved tætte parringer dobler man populært sagt op på såvel gode som dårlige egenskaber. Det kræver derfor et godt kendskab til kattenes bagland for at foretage sådanne parringer.

    Min holdning er den, at der intet er i vejen med at lave tætte parringer, sålænge man ved, hvad man arbejder med. At afkom efter tætte parringer skulle være mindre sunde end andre, er der efter min overbevisning ingen belæg for.


  • #4   23. feb 2010 jamen så det vil sige at det må man gerne ?
    Jeg har bare hørt man ikke må pga de kan få fejl og nogle kan dø


  • #5   23. feb 2010 Det er jo det man bruger kraftig indavl til - at se hvad der gemmer sig.

    Man skal være forberedt på der kan komme defekter - og på forhånd have gjort op med sig selv hvad man vil gøre med dem.

    Kender man ikke linierne - så skal man holde nallerne væk


  • #7   23. feb 2010 Det må man jo selv bestemme - der er ikke noget der hedder "incest" hos katte, de er ligeglade om det er bror eller søster, mor eller far de parrer sig med smiley

    Jeg ville ikke selv gøre det, for jeg har ikke forstand på det, men ved man hvad man har med at gøre og har gode begrundelser for det, så kan jeg ikke se noget galt i det.


  • #8   23. feb 2010 Jeg ved ikke hvad der er i dem, ved kun det skulle være huskat, blandet med main coon. Men det er heller ikke mig, kunne aldrig finde på at avle på søskende!

Kommentér på:
Søskende.

Annonce