{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

camilla b
camilla b
Tilmeldt:
16. okt 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

HJÆLP - killing!! {{forumTopicSubject}}

jeg står her med en kattekilling som har boet ovenpå vores stald på loftet med sine 3 søskende, som nu er døde. killingen har muligvis også mistet sin mor. Det er en vildkat, og vi har ikke haft den store kontakt med dem, udover de er blevet fodret. men nu hvor der ingen er, er killingen enormt kontakt-søgende, og jeg kan jo ikke lade staklen være helt alene oppe på loftet, så jeg har flyttet den ned i stalden i en boks, hvor der er lidt bedre forhold, og mere varme. Killingen er omkring 6 uger gammel, og jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op med min lille ven? den har muligvis været alene i et par dage, måske endda mere. Dødsårsagen til de andre killinger kender vi ikke, og vi har ikke set dens mor i 8 dage. killingen spiser det der "våd-foder" så spørgsmålet er om den kan klare sig, hvis jeg får anskaffet noget moder-mælk til den? og gad vide om den måske fejler noget, siden dens søskende er døde? umiddelbart virker den meget frisk, dog er den rimelig rød i øjnene... det skal lige siges at jeg ikke har mulighed for at tage den med ind i huset, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at den kunne blive i stalden, så den kunne blive min staldkat, men vil bare ikke risikere at den dør:(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - killing!!
  • #1   16. okt 2010 Jeg ville helt sikkert få den undersøgt af en dyrlæge, hurtigt !!!!

  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #2   16. okt 2010 okay, det lyder som en god idé..
    tror jeg vil kontakte min dyrlæge i morgen tidlig, hvis han ellers er til at træffe på en søndag.


  • #3   16. okt 2010 Dyrlægen er skam også til at træffe nu og det koster det samme om du gør det i nat eller i morgen.

    Jeg ville få katten til dyrlæge og hvis den ikke fejler noget så finde en amme. Den er for lille til at klare sig uden søskende og mor.

    Held og lykke


  • #4   16. okt 2010 hvis den er 6 uger har den ikke brug for modermælkserstatning. Men efter turen til dyrlægen så giv den noget godt killingefoder og se om du kan finde en eller gerne flere jævnalderne venner.

  • #5   16. okt 2010 er enig med de andre, få den afsted til dyrlægen smiley

  • #6   17. okt 2010 Jeg vil nok få den til dyrlæge, og så vil jeg aflevere den et sted, hvor den kan få en familie, det der med staldkat, kan jeg virkelig ikke se meningen med, hvis den ikke kan komme ind i varmen osv.


  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   17. okt 2010 tak for alle jeres svar..
    jeg har i dag givet killingen noget kaffefløde blandet op med lidt vand. + kattefoder opblødt i vand.. den virker meget frisk og glad.
    jeg har besluttet mig for at ringe til kattens værn i morgen, og spørge om de kan tage sig af den, da jeg tror den har den største og bedste chance hos dem.


  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   17. okt 2010 jeg aner jo ikke om den er syg, det er der problemet ligger.. den er lidt snotnæset, men ellers er den jo rigtig frisk. jeg undre mig bare over dens søskendes død... jeg bor i nordjylland tæt ved aalborg.

  • #9   17. okt 2010 som du beskriver det lyder det som om den er syg, jeg vil og kan ikke sidde og stille en diagnose her, det er jeg ikke udlært til, men jeg har som mange andre en ide om at det er en rigtig god ide du får den undersøgt, så hverken du eller den bringer smitten videre. Og at dens søskendes død tyder på at det er en rigtig god ide at få denne lille fyr til dyrlægen, som kan stille den korrekte diagnose og give den rette behandling

  • camilla b
    camilla b Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   18. okt 2010 som jeg har skrevet tidligere afleverer jeg killingen til kattens værn i morgen tidlig.. jeg håber de kan finde ud af om den fejler noget, og derefter tage sig godt af den, så den kan få en ny familie..

  • #11   19. okt 2010 Camilla B ..
    synes det er den rigtige beslutning, og de skal nok få den tjekket, inden de vil sætte den ind til andre katte.. hvis du forklare hvordan du fandt den, osv..


Kommentér på:
HJÆLP - killing!!

Annonce