{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

Foder {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde på KG.
Jeg har som i kan se på min profil Cuba, som er en steraliseret hunkat. Hun er lidt over et år gammel. Hun får RC Maine Coon foder.
Jeg har også Bourbon, som er en killing. Han får RC Kitten.
De har begge to en skål stående, hvor der hele tiden er noget tørfoder til dem. Mit problem er så, at siden jeg har fået Bourbon, har jeg skulle overvåge hans madskål meget, fordi Cuba har en tendens til, at gerne vil have hans killingefoder.
Cuba er i fin stand, og jeg synes ikke hun skal blive tykkere. Jeg er bange for, at hun tager for meget på. Jeg har derfor brug for nogen råd fra jer, om hvad jeg evt. kan gøre mht. hun har en tendens til at spise hans foder. Kan jeg give hende noget, som evt. mætter mere, så hun ikke føler trangen til at spise hans mad eller bare generelt, så jeg kan passe lidt på hendes vægt?
De er som sagt indekatte, de fiser rundt hele tiden, har masser af legetøj som de kan aktivere sig med, men selvfølgelig får de ikke ligeså meget motion som udekatte. Jeg håber I kan se mit problem, ellers så spørg endelig mere ind til det.
Jeg håber nogen af jer, kan hjælpe mig:-).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #1   27. sep 2012 Fodre killing i sit eget rum så du er sikker på at han får sit mad og så tror jeg bare at du skal fortsætte som nu - og så sig nej til Cuba når det er(:

  • #3   27. sep 2012 Da jeg havde både en voksen og en killing, fik jeg at vide, at det var bedre at den store fik killingefoder end at killingen spiste voksenfoder, for det var problemet her smiley
    Og det er jo ikke for evigt at den skal ha killingefoder, så der sker såmænd ikke så meget ved det, hvis du ikke kan holde killingefoderet fra den store smiley


  • #4   27. sep 2012 Så mine havde kun killingefoder stående;-)

  • #5   27. sep 2012 Tak for jeres råd:-).
    Maria, det med at stille killingen (Bourbons) mad i et andet rum, imens han spiser, det er bare lidt svært, når jeg f.eks. er på arbejde. Jeg tænker bare på, at der er mange timer han ikke kan få noget så, & det er jo også synd:-).

    Lotte, det var også en mulighed, men tror nu nok Cuba skal få sneget sig ind i kassen eller lignende;-).

    Maja det med, at den voksne skal have killingefoder, er egentlig heller ikke noget problem i mine øjne, men jeg er bare rigtig bange for, at Cuba tager noget på, som hun ikke kan få smidt igen, når de begge bliver kørt over på voksenfoder:-).


  • #6   27. sep 2012 Altså worst case scenaria - så må cuba jo komme på kur efter - men tror nu nok at hvis han skal følge med bourbons killingeleg at han hurtigt smider dem(;

  • #8   28. sep 2012 Mange tak for jeres svar, jeg tror godt jeg kan konkludere, at jeg ikke behøves være så bekymret:-).

Kommentér på:
Foder

Annonce