{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Laver nr. 2 ved siden af? {{forumTopicSubject}}

Jeg har før lavet en del emner mht. Mingau's problemer. Men vi har desværre stadig ingen løsning.
Det er såddan at jeg er gravid, og jeg nægter at have en baby og lort på samme gulv.
Han laver nr. 1 som han skal i sin kattebakke, og nr. 2 lavede han også i der i starten, indtil han begyndte at lave det ved siden af. Efter at have flyttet rundt på kattebakken for at se om det hjalp laver han det så alle steder hvor kattebakken har stået.
Jeg har forsøgt med rodalon, aviser, flytte ham over i kattebakken når han skal lave, have ham på lille areal sammen med kattebakken, prøvet godt omrking 14 slags grus.
Vi har forsøgt med at skifte foder osv osv.
Hvad skal jeg nu gøre? Skal jeg sælge ham til en gård hvor han kommer til at gå ude eller hvad pokker skal jeg gøre?
Lige nu er han kommet hjem til min søster, da vi er i gang med en flytning (pga. der kommer baby) og der plejer han altid at være særlig renlig, men der er nr. 2 også blevet lavet i arealet i nærheden af kattebakken.
Hun har en kat han kommmer utrolig godt ud af det med, men det virker ikke som om han lærer noget af den anden kat når det kommer til planlægning af placering af nr. 2.

Vi er virkelig i dybt vand her føler jeg smiley Hvad pokker gør vi for at fikse det her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Laver nr. 2 ved siden af?
  • #3   25. okt 2012 Otto - Han har ikke som sådan været ude kat, men de havde en voliere de kunne komme ud i der hvor han kom fra.

  • #4   25. okt 2012 Felis - Vi har 3 kattebakker nu :I

  • #6   25. okt 2012 Otto - Så du tror han laver det på gulvet fordi han ikke kan komme ud?

  • #9   25. okt 2012 Otto - Jeg købte ham som 12 uger killing, altså, tidligere hjem var opdrætter.
    I starten lavede han jo også nr. 2 i sin kattebakke, men det holdt op lige pludselig.
    Men altså, så hvis jeg slipper ham ud, så vil det stoppe?


  • #11   25. okt 2012 Otto - Jo men vi står jo desværre midt i en flytning smiley Og kan faktisk ikke garantere at den nye lejlighed kommer til at være en hvor det vil lade sig gøre at have en voliere, desværre kan vi jo ikke tillade os at være for kræsne da det er vigtigt vi finder et sted vi kan bo før baby kommer.

  • #13   25. okt 2012 Otto - Ja det er nemlig en lidt sur situation vi står i smiley Håbede også lige der var en gylden løsning, men synes at alt hvad nettet råder mig til har vi forsøgt, og det virker bare ikke. Og holder for pokker så meget af den kat, kan slet ikke finde det i mig at skulle aflive ham, men på samme side kan man jo ikke have en baby midt i alt kattelorten. Har førsøgt langtidsløsninger også jo, har forsøgt at løse problemet i måneder nu smiley Og min søster har også forsøgt at fikse det nu hvor hun har ham, men vi er helt på bar bund lige nu smiley

  • #14   25. okt 2012 Hvor gammel er han?? har han fået klippet mandommen??
    hvis ikke, kunne det måske være en løsning iogmed at han så nok ikke ønsker at strejfe så meget og derved ikke savner at være ude.. ??


  • #15   25. okt 2012 er alle bakker overdækkede ? for så vil jeg anbefale at tage toppen af den ene. Du kan også prøve med jord i den ene for at se om det skulle hjælpe. Men jeg tror at hvis du fjerner toppen, vil det hjælpe. De lukkede bakker er mest for vores skyld. Katten sidder for det første i en masse støv, når den roder og dernæst en komprimeret stank og det vigtigste den har ikke overblik over om der kommer noget/nogen snigende, mens den sidder og laver nr 2, der jo tager lidt længere tid end nr 1.

  • #16   25. okt 2012 Helin - Han er ikke blevet kastreret nej.

    Marianne - Kun 1 er med top på, de andre er kun en bund så.


  • #17   25. okt 2012 Har lige booket en tid til at kastrere ham på mandag, så krydser vi fingre for at det hjælper. Vi har lige diskuteret lidt frem og tilbage hvordan vi kan skabe ok udendørs forhold til ham. Og tror vi har en løsning. Så håber jeg virkelig det vil virke den her gang!

  • #19   25. okt 2012 Otto - Altså jeg har aldrig bare sagt "lige meget" og ladet ham gøre det, har forsøgt hele tiden at lære ham at gøre det i bakken. Så det er ikke fordi han er i en vane hvor han bare får lov til at gøre det hvor det passer ham. Så jeg håber også virkelig han kan slippe den! Og jeg håber en af de her ting er grunden til han gør det, for ellers tror jeg vi har været alt igennem.

    Tak for hjælpen! Vi må give endnu et forsøg, virker det ikke kommer der nok en tråd fra mig igen om en måneds tid smiley


  • #20   25. okt 2012 Få samtidig ham tjekket godt igennem er dyrlægen også få hans afføring tjekket! Kan jo være han har ondt

  • #21   25. okt 2012 Er = ved

  • #22   25. okt 2012 Det er i hvert fald en rigtig god ide at få ham kastreret. Katte duftmarkerer også med afføring og ikke kun med urin. Men husk der kan gå op til 6 uger INDEN alle hormoner er ude af kroppen på ham.
    Det er samtidig en god ide med at lave udeforhold til ham, hvis det er i et indelukke/løbegård. Held og lykke med det nye forsøg smiley


  • #23   25. okt 2012 Lille-M y - Jo men vi har alle observeret ham,og ingen af os aflæser det som at det gør ondt på ham eller noget. Han virker heller ikke "bange" for kattebakkerne.

  • #24   28. okt 2012 hey! Jeg synes lige jeg vil dele med dig, at min kat har samme problem.. da han havde lavet på gulvet, lagde jeg den lille pølle op i bakken.. jeg ved godt det ikke lyder lækkert, men jeg tænkte at hvis han kunne lugte en pølle i bakken, ville han tænke at det var der han skulle gøre det og jeg har netop lige set ham pølle i bakken.. great succes! smiley jeg kan self ikke vide om det gentager sig.. men nu har jeg valgt (selvom det ikke er særlig lækkert) at lade pøllen ligge et godt stykke tid.. smiley

Kommentér på:
Laver nr. 2 ved siden af?

Annonce