{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

Ida N
Ida N
Tilmeldt:
20. jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 11

Kat i sele {{forumTopicSubject}}

Hejsa, idag havde jeg min killing på 18 uger ude, i snor, han har været det mange gange før. Da han var så rolig aftalte min mor og jeg at vi ville tage snoren af, men han var stadig i sele.
Det gjorde vi så, og det gik rigtig godt, han legede med nogle blade og gik ikke længere end 1-2 meter væk fra os. Men pludselig mens jeg sad og nussede ham i græsset, (stadig uden snor) spurtede han bare over i skuret!
Vi kunne ikke andet end bare at vendte på at han kom ud..for der er møbler i vejen så vi ikke selv kunne komme ind!...

hmm..så tænker jeg, han var jo så glad for ikke at være i snor, og han var jo rolig nok indtil da, så jeg vil nok gører det igen, men er der nogle forslag til hvordan man kan lokke ham ud igen, hvor han nu har gemt sig henne..:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat i sele
  • #1   11. nov 2012 Prøv at lokke med godbidder i en dåse, eller hvis han er vant til at få dåsemad, så slå let på en kattemadsdåse med en ske, det virker i hvertfald på mine når jeg vil have deres opmærksomhed..

    Men vil lige sige, at når i har ladet ham beholde selen på så kan han jo hænge fast i noget som han ikke kan komme fri af, det er en meget dårlig ide at lade en kat beholde en sele på uden at have snor på den..

    og så vil jeg sige at hvis i ikke var intresserede i at han skulle være fritløber, så var det en meget dårlig ide at tage snoren af ham..


  • #4   11. nov 2012 Skal han ikke være ude kat? Så vil jeg foreslå en laaaang snor på katten, så du på trykke steder kan give den følelsen af plads.
    Min store 10 kg Mco har 7 m Line på, så kan gå i mosen og grøfter + holdes fra trafikken.
    Den lille på billedet er ved at lære at have sele og snor på, i haven.


    profilbillede
  • #5   12. nov 2012 Hvis katten ikke skal være ude kat, ville jeg ikke tage snoren af den. Ja, det kan godt være det går fint, lige ind til at den stikker af! Det er en kat, ikke en hund, katte kan ikke lære på samme måde at gå i snor som en hund.
    Min den gamle på 9 år kommer også reglmessigt ud i snor, og at gå med hende, er næsten som at gå med en hund, hun går pænt ved min side når hun bliver bedt om det, og jeg kan også kalde hende til mig hvis jeg synes hun kommer for langt frem eller tilbage, men ALDRIG om jeg ville tage snoren af hende, selvom vi har gået tur reglmessigt de sidste 5 år, netop fordi HUN ER EN KAT! Katte har en større trang til at strejfe end hunde, og at gå tur med hund og kat, må man aldrig samligne. At tage snoren af en kat og forvente at den bliver der, er det samme som at forsøge katten at lære den kun må være i haven, og det tror jeg vi alle sammen ved at det er så godt som umuligt. smiley

    Så ud og køb en flex line i stedet for, det er MEGET bedere, vi har haft stor glæde af den. smiley


  • #6   13. nov 2012 Jeg er begyndt at ''klik''-træne min kat og det har vist sig rigtig nyttigt i forhold til kun at have ham i sele og ikke i snor udendørs.
    Så længe jeg sørger for at have både ''klikker'' og godbider på mig løber han ikke mere end to meter foran mig.
    Hvis han kommer lidt for langt væk (det sker) så sætter jeg mig ned og kalder og han kommer løbende med det samme. Så klikker jeg med klikkeren og han får en godbid - så er alle glade smiley

    Dog har jeg ALTID en flex snor med mig, så at jeg kan putte ham i snor hvis han bliver umulig eller løber for meget i buske smiley


  • #7   13. nov 2012 Ja jeg tager ikke snoren af, det er jo sikkerheds linen, men jeg kalder også Manne til mig ved at gå i knæ, snoren er der ikke for at blive rykket i, katten kan gå til grænsen og rykker stort set ikke, jeg har brugt Felixline men syntes det var træls, for så trak han hele tiden, nu bruger jeg en 7 m hunde line og vi kommer kun frem i slap snor.

  • #8   17. nov 2012 når han står og vil ud, så åbner vi døren og så løber han ud, men kommer ind igen lige når han er nået til det våde græs...:)
    Men jo han skal være ude kat


  • #9   17. nov 2012 Ja men så er det jo afgjort smiley

Kommentér på:
Kat i sele

Annonce