{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

adfærdsproblemer. {{forumTopicSubject}}

min kat har siden hun blev opereret sidste år og efter vi flyttede i hus blevet aggressiv og sky/bange, men kun når vi har gæster eller har hende med til et fremmed sted. Da vi for nogle mdr siden havde besøg af en lille pige gik det galt. vores kat havde fået nok og ville have fred. pigen efterlignede det mit kat gjorde når hun hvæste og til sidst fik katten nok og kradsede pigen og var meget sur.
nu idag havde jeg besøg af en veninde som sagde en lyd som min kat åbenbart fandt truende så hun kradsede også min veninde.
hun er slet ikke sådan når vi bare mig og min kæreste er sammen med vores kat. så er hun afslappet og meget kælen. men så straks der kommer gæster (især børn i "larmealderen") bliver hun sky/bange og har tendens til at blive aggressiv hvis de nærmer sig hende, men hun vil stadig snakke med os. Er der nogen herinde som har prøvet noget lignende eller ved, hvad det kan skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  adfærdsproblemer.
  • #1   14. nov 2012 Jeg har det jeg kalder for en skabs kat smiley den vil heller ikke gæster, men den holder sig bare væk, dvs på mit værelse gerne gemt i skabet, eller andet skjul.
    Har din kat den mulighed?
    Det er helt forkert at hvæse/knurre eller andet, og de har måske også set den direkte i øjnene, SÅ har de udfordret den og de har fået som fortjent.


  • #2   14. nov 2012 hun plejer at gemme sig under sengen i vores soveværelse. det ligger længst væk fra stuen hvor gæsterne typisk er, så det i sig selv er vel ikke så underligt. vi er bare ked af at hun ikke rigtig gider andre end os, da det har gjort, at nogle er lidt bekymret ved at besøge os fordi de er bange for hvad vores kat kan finde på, også selvom hun ikke uprovokeret springer på dem. men bare det at hun har gjort det en gang eller ved andre gør at de ikke er så tilbøjelige til at ville besøge os

  • #3   14. nov 2012 Jeg ville sørge for at hun kan komme i højden på soveværelset og sige, at gæster ikke må komme der.
    Det er da sjovere at have en kat som modtager gæster med åbne arme, men når man nu har en som ikke gør, er det bedst at acceptere det, mine små børnebørn ved, at selvom de skulle få øje på Birk, skal de lade ham være, Manne er gerne i stuen med gæsterne, de skal bare vendte på, at han vil hilse på dem smiley


  • #4   14. nov 2012 Jeg ville sørge for at hun kan komme i højden på soveværelset og sige, at gæster ikke må komme der.
    Det er da sjovere at have en kat som modtager gæster med åbne arme, men når man nu har en som ikke gør, er det bedst at acceptere det, mine små børnebørn ved, at selvom de skulle få øje på Birk, skal de lade ham være, Manne er gerne i stuen med gæsterne, de skal bare vendte på, at han vil hilse på dem smiley


    profilbillede
  • #6   14. nov 2012 For det første ville jeg slet ikke tage den med ud af huset, som du beskriver i gør. Og så kan problemet løses enkelt ved at give katten et fristed/hyggested, når i har gæster. Den kunne måske være i soveværelset. Den er åbenbart blevet voldsomt påvirket af jeres flytning.

  • #7   14. nov 2012 Ps glemte lige noget, da Manne havde krave på, i forbindelse med en operation , blev han meget mere forsigtig end før, men det er ved at ændre sig igen, de skal bare have tid ro og plads

  • #9   14. nov 2012 Jeg har selv en kat der ikke bryder sig om gæster når der kommer mere end 5 mennesker ind af døren, og børn kan hun slet ikke med, hun bliver dog ikke aggressiv, det er hun alt for blid til, men hun trækker sig op på førstesalen og ligger sig til at sove på min seng, og det får hun lov til i fred og ro..

    Og undskyld mig, men den pige der hvæste af katte og efterlignede den burde længe før hun efterlignede katten have fået at vide hvordan man behander dyr, og jeg kan desværre ikke føle ynk for hende, børn der kommer her i huset får altid at vide at de skal lade min kat være, for ellers kan jeg ikke svare for hvad hun gør (hun har aldrig revet nogen, kun hvæst af børn og så gået væk), men her i huset bor min kat og hun skal behandles med respekt ellers får man som fortjent.

    Men til dit spørgsmål, så er din kat helt normal, den er utryg på de forandringer der forekommer når der kommer gæster og så skal du bare sørge for at katten kan trække sig et sted hen hvor den kan være i fred og føle sig tryg.
    Nu ved jeg ikke hvor gammel din kat er, men jeg kan fortælle at min kat er 5 år og hun er faktisk blevet mere social med gæster indenfor det sidste år, hun er begyndt at hilse på folk, noget hun aldrig har gjort før, dog er der stadig folk hun ikke bryder sig om af uvisse årsager, de har aldrig gjort hende noget.. smiley


  • #10   14. nov 2012 fremmede er nok ikke det rigtige ord. det lyder måske som om vi slæber hende med til alt. det jeg mener at hvis vi tager hende med til vores familier i forbindelse med f.eks. jul hvis vi er væk mange dage ad gangen og ikke nænner at efterlade hende i et pensionat, fordi vi ikke tror at hun vil bryde sig om det. men vi er nødt til at tage hende med når vi er væk i flere dage. det er ikke særlig ofte, måske 3-4 gange om året. i forbindelse med at vi er ude at hjemmet har vi dog ingen problemer med aggressivitet. det er kun herhjemme i forbindelse med besøg af gæster. vi tvinger hende heller ikke til "samvær" med dem og siger til dem (og børn der kommer), at de skal respektere at hun vil have ro, men det er heller ikke særlig fedt at hun hvæser og angriber børn, som kommer på besøg. og ja, hende pigen der selv hvæste at katten havde nok også fortjent det smiley

  • #11   14. nov 2012 Nææh det er ikke særligt fedt, men du må acceptere at du har en kat der ikke bryder sig om børn og så lukke hende ind i soveværelset mens de er der, så hun kan føle sig tryg.
    Og så ville jeg nok ikke tage hende med rundt til familien når hun er utryg ved det, men se om ikke en ven eller lign ville køre/gå forbi lige og se til hende og give hende mad..


  • #12   14. nov 2012 Husk at for hende er familie fremmede. Deres hjem lugter meget anderledes. Kan i ikke få nogen til at komme og se til hende, mens i er væk ? Det er langt bedre for hende.

  • #13   14. nov 2012 hun er tryg ved fx min far. der er aldrig nogen problemer. hun nyder at være på besøg ved ham

  • #14   14. nov 2012 problemet er altså heller ikke når vi har taget hende med. hun finder bare et sted hun synes er trygt og sidder der det meste af tiden, når hun ikke udforsker smiley desuden har vi ikke nogen som kan se til hende, når vi er væk, og vi vil altså ikke efterlade hende i 4-5 dage uden mad, vand eller selskab. problemet er som sagt flere gange når vi har folk på besøg som bliver angrebet

  • #15   14. nov 2012 Nej selvfølgelig skal hun ikke være alene 4-5 dage, og hvis det ikke er et problem for hende at i tager hende med så er det jo ikke et problem.
    Men det var dig selv der skrev det i start oplægget, så kan vi jo ikke vide anderledes vel??

    Du skrev: <i>blevet aggressiv og sky/bange, men kun når vi har gæster eller har hende med til et fremmed sted. </i>
    Så tolker jeg at det er et problem for hende at være med nogen steder, men det er det jo så ikke så det er jo fint.. smiley


  • #16   14. nov 2012 det var en fejl formulering. smiley jeg ved ikke hvad det skyldes hendes opførsel over for min veninde. for da hun kom var vores kat henne og snakke og kæle med min veninde og de plejer normalt at være de bedste venner. katten har altid været glad for hende


  • #17   15. nov 2012 En forkert parfume smiley
    Min datter fik er 2 år gammel hankat, som lige var kastreret , den overdøvede uønsket duft, og det var bestemte dufte og mennesker det gik ud over, smiley de skulle ikke stille deres sko i gangen, så fik de bare en ny duft.
    Din veninde kan også have gjort noget forkert, set fra kattene synspunkt.


  • #18   15. nov 2012 ja det vil jeg tro hun har gjort. hun sagde nogle lyde efter katten da hun ville få hende til at lege med hende. det kan have gjort det måske smiley

  • #19   15. nov 2012 problemet er også at nu tror min veninde at vores kat er sådan en der springer på folk. så ved ikke om hun tør komme her mere smiley


  • #20   15. nov 2012 Tror bare du skal tage den med ro og bruge nogle af de forslag du har fået.
    Husk en kat som kan komme op og væk er mest tryk.


  • #21   16. nov 2012 hun har alle muligheder for at kunne gemme sig og komme højt op. men samtidig er hun jo normalt glad for min veninde så tror da hun vil prøve at komme hen og snakke med min veninde

  • #22   16. nov 2012 Så sig til din veninde , at hun bare skal forholde sig roligt og se hvad der sker smiley

  • #23   16. nov 2012 ja men om hun så vil det. hun var helt i panik og ville have jeg skulle lukke katten inde smiley


  • #24   16. nov 2012 Det kan da være en løsning, men jeg ville ikke gøre det, jeg tror det vil stresse din kat ? Jeg er ikke ekspert smiley

  • #25   16. nov 2012 jeg har heller ikke tænkt mig at lukke hende inde. det er hendes hjem . hun vil ikke kunne finde ud af det. hun skal have lov til at færdes i hendes hjem smiley

Kommentér på:
adfærdsproblemer.

Annonce