{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Adfærdsproblemer. {{forumTopicSubject}}

Jeg søger råd da jeg snart ikke ved hvad jeg skal stille op.
Min den store kat, Ingeborg, bruger ikke kattebakken længere, og er blevet mere fjendtlig.
Jeg tog hende til dyrlægen, og fik hende undersøgt grundigt.
Hun fejler intet fysisk, hun protestere simpelthen, over at jeg er begyndt at arbejde så meget som jeg nu gør, siger dyrlægen.
Jeg har været sygemeldt det meste af tiden jeg har haft hende, og er nu begyndt at arbejde 37 timer i ugen.
Vi fik feliway spray, og nogle zylkéne tabletter med hjem.
Jeg synes endnu ikke at der er sket drastiske ændringer.
Jeg kan heller ikke forstå hvis ikke jeg skal "lære hende at gå på kattebakken" igen.
Jeg har prøvet med flere kattebakker, jeg har prøvet at rykke kattebakken ind hvor hun oftest er begyndt at gøre det. Jeg har prøvet at skifte kattegrus, og jeg har prøvet at løfte hende ud til kattebakken, så snart hun sætter sig for at lave. Intet hjælper..
Kattebakken bliver tømt hver dag.
Vi har også en lille neutraliseret hankat.
De plejede at være gode venner, men nu hvæser hun så snart han er i nærheden af hende.
Hun er neutraliseret, og bliver snart 4. Hun har aldrig været urenlig før..

Kan man "lære" hende at gå på Bakken igen?
Skal vi evt have fat i endnu en feliway spray, og sætte op hvor kattebKkerne er?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærdsproblemer.
  • #1   23. dec 2013 Hun lyder til at have ondt.

    Har dyrlægen undersøgt en urinprøve fra hende?


  • #2   23. dec 2013 Hvis dyrlæge har været meget grundig og undersøgt urin og bevægeapparat grundigt, så tror jeg du skal bruge flere bakker og gerne en uden top. Jeg har selv været ude for samme problem og det hjalp da jeg fjernede toppen på een af mine kattebakker. Der har aldrig været noget siden.
    Siden hun er begyndt at hvæse at din anden kat, kan det tyde på at der har været en uheldig situation mellem de to og måske mens hun har siddet på bakken.
    Det vi mennesker ikke tænker på, er at når en kat sidder på en helt lukket bakke, så kan katten ikke orienterer sig om, der kan være "farer" udenfor bakken.

    Zylkene og Feliway hjælper ikke alle katte, men der skal selvfølgelig også gå et stykke tid inden det virker, hvis det altså virker.


  • #3   23. dec 2013 Urin og afføring er tjekket.
    Jeg troede også at hun var i smerte i starten, men efter 2 dyrlæge besøg, med samme resultat, er jeg gået fra den ide igen.

    Jeg havde egentlig også tænkt på at tage "toppen" af en af kattebaKkerne, så det er helt klart et forsøg værd.

    Jeg er ved at være desperat.
    Det er ikke rart for Ingeborg, og slet ikke Anton, vores anden kat, eller minkæreste og jeg.


  • #4   23. dec 2013 Hvor længe har i haft Anton og kan det have en forbindelse?

  • #5   23. dec 2013 Vi har haft Anton i to år, og de har haft et meget tæt bånd førhen, så det burde ikke have noget med ham at gøre.
    Hun har altid været min kat, og ikke været villig til at snakke med andre end mig. Det forandrede sig en smule efter hun blev steriliseret, da folk kunne begynde at ae hende, men det er også et års tid siden hun blev det.
    Hun er nu også begyndt at blive fjendtlig overfor mig. Jeg kan sagtens tage hende op, eller sidde med hende som vi plejede, og lige pludselig slår det klik, og hun hvæser og sætter kløer i mig.
    Det eneste der passer tidsmæssigt med hendes adfærd, er mit arbejde..
    Vi er dog flyttet for ca et halvt år siden, så det kunne selvfølgelig også være en efter reaktion, men hun har virket til ikke at have noget problem med det i de 5 måneder før hun begyndte at være urenlig, kort efter jeg begyndte på mit arbejde.


  • #6   23. dec 2013 Hun kan jo have ondt andre steder. Hofter, ryg mm...

  • #7   23. dec 2013 Susanne: Det er også blevet undersøgt, og der skulle ikke være noget heller. smiley

  • #8   23. dec 2013 Vi har et økologisk gedeskind, det er egentlig altid den hun tisser på, nu hvor jeg lige tænker mig om. Hver gang den er blevet renset, og tørret og lagt på plads, så tisser hun på den. Men den har jo selvfølgelig også en meget markant lugt..
    Men det andet gør hun lidt over det hele..
    Så kom til at tænke på, om det måske var en ide at lægge den hvor den ene kattebakke står, for med tiden at bytte gedeskindet ud med kattebakken igen?
    Min kæreste vil nok ikke være vild med ideen, da det var en julegave, og den nok ikke kan bruges igen til normal brug bagefter?


  • #9   23. dec 2013 Nej jeg syntes ikke det er en god ide at bruge gedeskindet som "alternativ kattebakke" for så siger i til hende at det er ok at være urenlig på den, og det er det jo ikke, i skal i stedet for gemme geddeskindet væk, for jeg tror at det trods rensning lugter af katte urin i hendes næse og hun dermed mener at det er et o sted at tisse.

  • #11   24. dec 2013 Tak for svar Felis og Heidi N..

    Men er jo ikke villig til at gå af med nogen af kattene,
    Og jeg kan jo ikke fremtvinge tolerance eller kærlighed mellem dem..
    Og at holde en kat ude af en kattebakke er ret svært..Vi har efterhånden en del kattebakker til at stå, og Anton synes det et lige sjovt at bruge dem alle..
    Er der noget jeg kan gøre, uden at komme af med nogle af dem? (Udover at give det tid?)
    Vi kan heller ikke spærre af imellem dem.. Vores lejlighed er godt nok ca 65 kvm, men døre findes der ikke rigtigt.
    Vi har selvfølgelig aflukket badeværelse og aflukket soveværelse, men begge rum er for små til at have en kat boende derinde. Både for katten og for os..


  • #12   25. dec 2013 Eftersom Ingeborg hvæser ad Anton, kunne meget tyde på, at årsagen til hendes urenlighed ligger i relationen mellem de to. Hvor gammel er Anton?

    Du skriver, at du ikke er villig til at gå af med nogen af dine to katte... Det kan jeg selvfølgelig sagtens sætte mig ind i, og jeg mener også altid, det må være absolut sidste udvej, når alt andet er prøvet og fejlet... men hvad nu, hvis det VAR den eneste måde at løse jeres udfordringer og sikre, at Ingeborg fik det godt på igen? Ville du så stadig holde fast i at beholde begge katte, selv om det betød, at de begge mistrivedes hos dig pga. hinanden?

    Ellers er jeg meget enig i de råd, der er kommet... Ud med gedeskindet og prøv så at tage låget af den ene af bakkerne for at se, om det hjælper.

    Du har ikke skiftet grus for nyligt, vel?


  • #14   26. dec 2013 Jeg står selv i det samme problem, at to af mine elskede katte ikke kan sammen længere. Jeg har forsøgt alt hvad jeg kunne, givet colostrum til dem, ekstra bakker osv osv. Men har også måtte indse at det ikke er godt at tvinge to fjender til at leve under samme tag. Ikke en særlig sjov beslutning, men den var nødvendig smiley

Kommentér på:
Adfærdsproblemer.

Annonce