{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.647 visninger | Oprettet:

min kat har forstuvet sin højte for-pote (tror jeg) {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er den heldige ejer af 2 katte. De er begge 100 % indekatte.


Han-katten Uffe er kommet til skade.. Igår da jeg stod op, så haltede han rundt på det ene ben. Jeg kontaktede straks Skejby Dyreklinik, som mente jeg skulle vente 1 dag eller 2 med at komme op og besøge dem. Der er intet at se på træde-puden, men når jeg mærker oven på hans pote/ben så piver han helt vildt, nærmest skriger.

Han har massere af appetit, mad og vand indtages med velbehag.
Og han kan sagtens hoppe op i sin radiator-seng (selvom jeg godt ved det ikke er sundt at hoppe med en/et skadet pote/ben, så nu har jeg fjernet den).

Har i nogle råd? Jeg har filmet det.. se min profil (lægger det op om maks 10 min, prøver!!!)

se min lille Uffe, som humper rundt.. jeg er ved at gå ud af mit gode skind smiley Skal jeg virkelig vente som dyrlægen siger, eller ? Jeg stoler på dyrlægen, men vil gerne hører jeres mening. Jeg har ligeledes sendt filmen til dyrlægen for 10 minutter siden, så de kan se hvad jeg mener.

Lige pt, ligger han og sover inde i sengen.. har løftet ham op, og han har lagt der i knap 2 timer nu (han sover meget tungt) som han også har gjort hele natten på tæppet siden af sengen..

Han spinder også når man nusser ham, og han ligger sig på ryggen så man kan nusse maven.. så der er der intet galt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kat har forstuvet sin højte for-pote (tror jeg)
  • #1   28. nov 2012 Så er filmen uploadet.

  • #2   28. nov 2012 Huuum jeg ville heller ikke være rolig.
    Jeg har en gang haft en kat med en forstuvning, han blev røntgen fotograferet og fik støttebindets på i 10 dage.
    Men det er svært at tale mod når dyrlægen siger noget andet.


  • #3   28. nov 2012 Smiler over hele hovedet smiley Du er jyde ik? Vendt på at dyrelægen har set filmen. Tror han ringer til dig! smiley

  • #4   28. nov 2012 Mine nerver ville ikke kunne vente og se tiden an 1-2 dage, jeg ville insistere på at komme til hos dyrlægen, ikke at jeg tror det er livstruende, men jeg ville bare have vished her og nu, og så havde dyrlægen altså bare at finde en tid til mig (hvilket min dyrlæge som regel gør når jeg beder om det) smiley
    Jeg har også stået i en situation hvor dyrlægen syntes jeg skulle se tiden an, det gjore jeg et par timer så ringede jeg igen og sagde at jeg altså godt ville ha hende tilset, og så sagde de ok og jeg kom til smiley

    Med hensyn til at han spinder, det kan altså også være et tegn på at han har ondt, nogle katte vil spinde for at berolige sig selv, så den kan du ikke bruge som at han har det fint.. Men sansynligvis har han kun ondt ved berøring og når han prøver at støtte på poten..

    Kom med en update når du ved mere..


  • #5   28. nov 2012 Hvorfor er det åbenlyst jeg er jyde? smiley

    - Har fået en tid i morgen, (hvor jeg skal komme hvis Uffe ik har fået det bedre)
    - de har ikke flere tider idag, og lukker kl 13.00 (Typisk) smiley


  • #6   28. nov 2012 Åhh ja hvor typisk...
    Jamen hvis du kan udholde at vente en dag og Uffe ikke er meget sløj (det lyder det ikke til udfra din beskrivelse) så er det jo også fint nok..

    God bedring med ham smiley så må han få lidt forkælelse i dag smiley


  • #10   28. nov 2012 Kontaktede lige 2 dyrlæger mere, for lige at høre.

    Og de siger jeg skal vente med at få ham ind.. men han skal ind og tjekkes. Kan ikke få medicin udskrevet uden kontrol...


  • #11   28. nov 2012 Når han kan støtte på det, synes de jeg skal vente til i morgen - måske er den bare forstuvet siger de.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #13   28. nov 2012 Er enig med Lotte..Jeg ville også forlange at få en tid i dag.

    Hvis det var en af mine katte som du skriver
    "når jeg mærker oven på hans pote/ben så piver han helt vildt, nærmest skriger."
    så ville jeg omgående tage til dyrlægen og hvis de siger min kat kan vente til i morgen, vil jeg protesterer ret voldsomt og forlange en Akut tid nu.




  • #14   28. nov 2012 De lukker kl 13.00 idag, og har ingen tider...

    Tror jeg tager ud til Skæring dyreklinik de har åben konsultation kan jeg se fra 15.30-17.00 smiley Det her går simpelthen ikke.. det er for synd!


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #15   28. nov 2012 Michael, hvordan kan du sidde og grine i en så alvorlig tråd som denne, ja jeg kan ikke engang smile, når jeg læser sådan en tråd.:-(

  • #16   28. nov 2012 Micheael, synes faktisk ikke det er SPOR sjovt! smiley

    "og han har lagt der i knap 2 timer nu" - er det hvad du griner af?


  • #17   28. nov 2012 Undskyld af H til Janne

  • #18   28. nov 2012 Hvad gør den store forskel i om jeg bruger ligget eller lagt... ved godt at grammatisk skulle jeg have brugt ligget - men i min frustration så går jeg ikke op i grammatik, når jeg laver et oplæg her på kattegalleri.dk,

    Men lige nu er det vigtigste i hele verden for mig,.... MIN KAT UFFE smiley


  • #19   28. nov 2012 SIGER DET LIGE IGEN: UNDSKYLD


  • #21   28. nov 2012 Tusind tak smiley håber der er tid til at få set på min lille kat

  • #22   28. nov 2012 Min kat hubert har også problemer lige for tiden - dog bagpoten. Han halter. Jeg har haft ham til dyrlægen i fredags hvor han behandlede for bid (han kunne ikke se noget) Hubert fik smertestillende og pencilin. Højst tænkeligt også det din dyrlæge gør til at starte med? .. Så skal man give det nogle dage og se om der er bedring. Det var der i Huberts tilfælde, men nu halter han igen så jeg skal have ham til dyrlægen i morgen - havde samme problem som dig - ingen tider i dag. Desværre..

    Jeg håber på alt godt for Uffe, og jeg håber at dyrlægen kan hjælpe jer.. Skriver du ikke lige her inde når du har været ved dyrlægen? smiley


  • #23   28. nov 2012 Hvordan kan det være at nogle dyrelæger er på den måde? Da min elskede Felix kom hjem med et brækket ben en aften, lod jeg ham sove til dagen efter hvor jeg så ringede til min dyrelæge, forklarede ham hvad der var sket og at jeg var sikker på at hans ben var brækket... jeg fik samme besked som både TS og Line.. kom med ham imorgen vi har ingen tid til ham nu!! jeg ringede så til en anden dyrelæge som tog ham ind med det samme og jeg har brugt den dyrelæge siden. (han gav mig så oz lige et nummer til døgndyrelæge, noget jeg heller ikke havde fået af den anden!) syntes nogen dyrelæger virker ret ligeglade når det drejer sig om katte... håber det bedste for Hubert og Uffe smiley og undskyld mit sure opstød smiley


  • #24   28. nov 2012 Det helt okay, Irene smiley

    Altså Skæring dyrehospital de har åben konsultation hver dag sidst på dagen, så jeg kan bare tage uffe med.

    Men min Uffe er jo indekat ,og bor med en anden Mainecoon Rita (Som i kan se på min profil), så jeg håber egentlig ikke hun har bidt ham smiley men det kan jo ske når de leger.

    Men lige lidt info.. nu forsøger uffe at kradse med begge forpoter i sofaen, altså selvom den er dårlig.. gad vide hvilket tegn det så er smiley


  • #25   28. nov 2012 Min dyrlæge er virkelig sød og pressede Hubert ind da jeg insisterede på at Hubert skulle ind i fredags da jeg ringede.. Dyrlægen var super venlig og behandlede Hubert rigtig godt.. Nu er det så dog galt med poten igen og hende jeg fik fat på da jeg ringede til dyrlægen sagde at der først var tid i morgen. Så jeg må se i morgen klokken 11 hvad der er at gøre for Hubert.. Jeg tror ikke han har brækket noget. Men der skal gøres et eller andet så han ikke har ondt og så det går over.

  • #26   28. nov 2012 Er ked af at høre, Line..

    Det aldrig sjovt med vores kæreste når de har ondt!

    Jeg vil i hvert fald forkæle Uffe idag.. og forsøge at holde min anden kat Rita væk fra ham.. hun vil hele tiden lege.. sådan er det med ung-katte smiley


  • #27   28. nov 2012 Hubert er også blevet forkælet med lidt tun som han elsker og nu ligger han og putter hos mig..

    God bedring til Uffe.


  • #28   28. nov 2012 Jeg vil lige fortælle, at mit barnebarn forstuvede sin fod her hos mig, det blev ordnet pr Tlf med vagtlæge, deres ord var " hvis det ikke er bedre i løbet af nogle dage, skal hun til egen læge, der skal ikke forbindingskassen på, små børn ( hun fylder 2 år til jul) lader bare være med at gå hvis det gør ondt, hun er så ok nu, men haltede i 5 dage.
    Men jeg har nu også valgt at tage til dyrlæge hurtigt når det har været mine katte


  • #29   29. nov 2012 Så har Uffe været hos dyrlægen.. Holme Dyreklinik ved Jan Larsen. Kan varmt anbefales! Elsker at komme hos ham, så vi tog den lange tur i bus fra Risskov.. Men det hele værd! Kom af med 550,- for tjek, antibiotika sprøjte i nakken og 200mg Clamoxyl Vet., tabletter 3stk, som rækker til 6 dage, da jeg skal give ham 1/4 morgen og 1/4 aften. smiley Jan konstaterede at han var blevet bidt af min anden mainecoone kat Rita, da han var meget rød under hans hvide pels og øm.. men kunne godt støtte på benet. På Mandag skal jeg kontakte ham igen for at fortælle ham hvordan det går med Uffe smiley Synes jeg slap billigt mht pengepungen og mht hvad der er sket med Uffe smiley Så nu skal uffe have lækker våd-foder til morgen og aften.

  • #30   29. nov 2012 Lena S* Dejligt at høre at Uffe snart er frisk igen og at det "kun" var et bid smiley det er dejligt når man har en god dyrelæge smiley

  • #31   29. nov 2012 Nåhh det var dejligt at høre, og ja syntes også din pengepung slap rimeligt billigt smiley
    God bedring med Uffe, nu må han rigtig forkæles og så må du sige til Rita at hun skal lade være med at bide så hårdt smiley smiley


  • #32   11. dec 2012 Lille opdatering.

    Medicinen har ikke hjulpet!
    Så i morgen skal han til dyrlæge.. Dyrlægen har sagt han skal være fastende smiley
    Stakkels lille Uffe!


  • #33   11. dec 2012 Øv altså smiley håber du får løst det hele hos dyrlægen.

  • #34   11. dec 2012 Øv altså, håber dyrlægen kan hjælpe stakkels Uffe i morgen..

  • #36   12. dec 2012 Skal også have lille hubert til røntgen smiley ,. Håber at dyrlægen kan hjælpe Uffe smiley

  • #37   14. dec 2012 VI skal til dyrlæge idag med Uffe, hos Dyrlægen i Risskov.

    Nordre Strandvej 175, Dyrlægen er Breth Hansen. Dyrlægehuset Fedet.

    Nogen der har erfaring med ham? Vi skal være der kl 14.00 nemlig smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #38   14. dec 2012 Nej Nej, jeg ville ikke drømme om at bruge denne dyrlæge, der er mange mange der har advaret mod ham. Prøv at læse her og google hans navn. smiley

    http://www.stop-dyrlaege-breth-hansen.dk/


  • #39   14. dec 2012 Okay,

    Tænker bare det mange år siden der sidst har været en sag på ham. 6 år siden?

    En veninde anbefalede ham.


Kommentér på:
min kat har forstuvet sin højte for-pote (tror jeg)

Annonce