{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Adfærdsproblemer - katten angriber {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget ked af, at jeg skal gå rundt og være bange for min kat. Jeg er også meget ked af, at det nok er min skyld, at han ikke kan finde ud af at være sød mod mig.

Det sker for det meste når han ikke får mad, og når jeg så vender mig om og går. Problemet er bare, at han konstant er sulten og konstant brokker sig i køkkenet og vil have mere... Og han spiser endda også gerne vores mad - han spiser alt, og alligevel er han aldrig tilfreds!

Jeg er snart træt af, at jeg har mange rifter på benene snart og glemmer det jo lidt i løbet af dagen, men når man kigger ned på sine ben om aftenen, så bliver jeg trist...
Fordi hvis vi ikke finder en løsning, så skal han enten hen hos en anden, som har lidt mere forstand på at opdrage ham, ellers også skal han aflives (som jeg næsten tuder over nu, fordi man holder sgu af ham alligevel!).

Jeg håber at I ved hvad man skal gøre eller har oplevet noget af det samme og kan fortælle mig hvad i gjorde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adfærdsproblemer - katten angriber
  • #2   15. apr 2013 lad tørfoder stå fremme hele dagen det har vi og katten regulerer selv hvornår den er sulten og spiser når det passer ind.

  • #3   15. apr 2013 Jamen han er jo hundesulten den stakkel... Det har ikke noget med opdragelse at gøre.... han skal bare have noget ordenlig mad han kan blive mæt af !!!

    Kvalitets foder som han kan spise af 24/7 ... og vådfoder / råt kød 2 gange om dagen smiley




  • #4   15. apr 2013 undskyld, men jeg giver ham tit mad, trust me, han sulter ikke! og kan ikke have noget stående, fordi han æder det hele på 2 sekunder...

    Han bliver bare tyk, hvis han skal have så meget mad som i siger og vi har fået at vide at dyrlægen at vi skal begynde at måle op... Det er en indekat.... Han gider ikke engang at lege, så han vil da blive fed...
    men det var lidt det min mor og jeg var ude i, at han bare skal have mad når han brokker sig... og så håber vi at han ikke vil lege med mine ben mere, men så er han forhåbentlig bare lidt buttet, men tilfreds...


  • #5   15. apr 2013 Hvilket foder bruger i ???

    For det betyder meget, hvor meget det mætter .....

    Jeg har 5 katte jeg fodre på den måde og der er ingen der er for tykke smiley


  • #6   15. apr 2013 vi har 18 indekatte som alle har mad stående fremme 24/7 og de har nu ikke de tendenser til og rive i ben. ja nogen har mere tendens til og blive buttet end andre men så må man køre på noget slankefoder eller fedtreduceret foder


  • #7   15. apr 2013 vi har kigget meget på protein og fedt i det vi har valgt... vi køber Multifit Cat Dry Light at home til ham...
    vores tidligere kat var lidt større og fik mere mad og hun angreb også, bare ikke så tit... og der var det mine arme der fik flest rifter...


  • #8   15. apr 2013 Først vil jeg lige høre hvad hedder det foder du giver katten?? Det er ret væsentligt, for hvis du er hoppet på det med at dyrlægen siger du skal give light mad, så stop det øjeblikkeligt, og jeg ved hvad jeg snakker om, har selv været der..
    Jeg har en kat der heller ikke styrer sit mad indtag særligt godt, og har også givet afmålte portioner, men 6-8 gange om dagen så hun var aldrig sulten, stjal aldrig mad eller noget, men dag jeg gav hende light viste hun tydelige tegn på at være sulte konstant modsat når hun ikke får light..

    Men nu har jeg løst problemet med mad 24/7 ved at købe en foder labyrint der hedder senses, det er guds gave til folk med katte der ikke styre sin mad så godt..

    Den fås her: http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_intelligenz/229878

    Og sidst så giv katten dåsemad/ vådmad 2 gange om dagen tilsat ekstra vand, det mætter godt og er sundt for katten, kan anbefale 400 g dåser ved navn LUX fra Aldi..

    Du får lige et billed af mine 2 lige da jeg havde fået labyrinten smiley


    profilbillede
  • #9   15. apr 2013 Kan se du nåede at svare mens jeg skrev..

  • #10   15. apr 2013 Ok har lige været inde og se hvad det Multifit er for noget, stop med det, det mætter slet ikke katten nok, det er derfor han er sulten hele tiden, køb noget med et højere kødindhold, multifit er jo stort set kun korn..

    Og ja kødprocenten er højere med applaws, orijen, porta 21 osv. men hvis du giver masser af dåsemad, så spiser han ikke så meget tørmad og så er det fint..


  • #11   15. apr 2013 måske er det maden der bare ikke mætter, selvom vi kiggede på at tage det med mange proteiner... og det med dåse... det er os der er bange for at han bliver hurtig tyk, fordi det skete med vores anden kat..

  • #12   15. apr 2013 Drop Light foder!!!

    Det består af korn,majs,ris osv ... og det mætter ikke katten... de er jo ikke høns smiley

    Han skal have kød.... og rigtig god ide med sådan en foder automat som Heidi forslår smiley


  • #13   15. apr 2013 Jamen katten bliver ikke tyk af dåsemad, slet ikke hvis du sørger for at finde et mærke uden korn og sukker så som LUX, vådmad består mest af vand, derfor feder det mindre men mætter mere, men den store får ca 150g om dagen..

    Ja hun er overvægtig, men det blev hun af at få lightfoder og ik så meget vådmad, det var der problemerne startede for mig..

    Køb noget bedre tørfoder, det kan såmænd godt være RC, iams, hills, bare du ikke vælger light udgaven, for tørfoder skal kun ca være max halvdelen af hans foderindtag..


  • #14   15. apr 2013 I skal købe LUX dåsemad i Aldi.... Der er meget kød i og ingen sukker... og det koster kun 5,5 kr

    Men husk lige her i starten kan han godt spise meget... men det er fordi han lige skal finde ud af, at han ikke behøver at sulte mere... og der altid er mad til ham smiley


  • #15   15. apr 2013 jeg har heldigvis noget der ikke er light derhjemme, så må prøve når jeg kommer hjem at give ham noget af det og forhåbentlig have en mæt og tilfreds kat.. smiley

    håber det virkelig at det hjælper!


  • #16   15. apr 2013 Vil lige tilføje mht foder labyrinten at fra at have en kat der når hun får mad i skålen har indhaleret maden i løbet af 0,7, så kan hun i foderlabyrinten snildt have mad i den hele tiden, for hun skal arbejde for maden og gider kun indtil hun er mæt, jeg fylder i den 2 gange om dagen, og der er ikke tidspunkter hvor den er tom..

  • #17   15. apr 2013 Jeg syntes bestemt at du skal gå over på ikke light og køb sådan en labyrint eller noget lign, labyrinten koster kun omkring 100kr på zooplus og der kan du også bestille mad fra til ret billige penge..

    Prøv de tiltag vi har foreslået og kom gerne med en update hen af vejen.. smiley


  • #19   15. apr 2013 Til TS

    Jeg havde for noget dage siden skrevet en tråd om fordre vejledning, flere skrev jeg skulle lade maden stå fremme hele døgnet frem for at give 2 gange dgl.

    Det har ikke fungeret i 3 år, men tænkte så jeg ville give det endnu en chance, og efter 3 dage er der stadigvæk mad i kl 22 selvom om jeg har hældt op for et helt døgn.

    Jeg tror bare du skal give det en chance.

    Du siger han ikke vil vil lege, har du prøvet at købe legetøj med specielt dufte, eller legetøj såsom kanin poter og kanin øre? Det hitter herhjemme smiley :)

    Held og lykke.


  • #20   18. apr 2013 Nu er der gået et par dage, og han prøvede godt nok dagen efter at angribe, men ellers har han faktisk taget det stille og roligt...

    I dag har min mor så været ude og købe det foder tårn som en anden har anbefalet... Han troede dog at han jo bare lige var smart og kunne skubbe til det, så en ting bold er sat på toppen.. Han går lidt væk fra den nogle gange, men han har da hurtigt fundet ud af, at det er sådan man får mad, så han kommer tilbage



    profilbillede
  • #21   18. apr 2013 og det her var ham med en stor fyldt mave den første aften... undskyld at det er så mørkt...

    profilbillede
  • #22   18. apr 2013 smiley dejlig tilfreds kat smiley

    Hehehe mine fandt også ud af a de kunne vælte den smiley Jeg løste det ved at stille den tæt ved en væg og så sætte en dørstopper på gummikanten så den ikke ville vælte smiley
    Så troede min den store at hun var smart, og begyndte at stille sig op og spise af toppen, det blev så løst med et plast låg i toppen smiley
    Men du har jo så løst begge ting på en gang smiley


  • #23   18. apr 2013 Hvor er det bare dejligt at se smiley

Kommentér på:
Adfærdsproblemer - katten angriber

Annonce