{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.282 visninger | Oprettet:

henrik L
henrik L
Tilmeldt:
3. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Min gamle kat er måske syg? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en kat på hele 18 år. Han går rundt og spiser som han plejer, men har det sidste år tabt sig utrolig meget. Nogle ideer til hvad der er galt? Og så det ligesom om efter han har tabt sig at han er begyndt at bule ind i siden. Kun den ene side omkring maven. Nogle der har ideer til hvad der er galt? han er glad som altid og viser ingen tegn på at han har ondt.

Og lige et sidste spørgsmål, kan en kats stemme godt pludselig gå i overgang til det lyse som 17-18 årig? For når min kat miaver, kommer den heeeeeeelt op i de lyse toner. lyder lidt sjovt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min gamle kat er måske syg?
  • #2   3. jul 2013 Ja det ville nok være en god ide at tage til dyrlæge og får et senior tjek , med fuld blodprøve panel.

  • henrik L
    henrik L Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   3. jul 2013 100% den skal til dyrelæge uanset hvad, mere om nogle har set eller oplevet det før. smiley

  • #4   3. jul 2013 Ja, min Simba blev 18 1/2 år gammel. Han tabte sig og kastede op, og det var nyrene. Afsti afsted til dyrlægen inden det er for sent.

  • #5   3. jul 2013 TR

    spørgsmålet er om man kan komme "for sent" når katten har sådan en alder. Ligesom på mennesket, vil organerne til sidst svigte, det er desværre naturens gang


  • #6   3. jul 2013 Heidi J

    Jo, det kan man sagtens.
    Man kan nemlig forebygge at det ikke går så stærkt, og at kattens levetid forlænges..

    Tro mig, jeg taler af erfaring, Simba's nyretal var dårlige allerede da han var 15 år, og han har levet et forsat dejligt liv indtil han blev 18½ år gammel. Udelukkende fordi vi satte os godt og grundigt ind i det - og det er den slags dyrlæger hjælper med. smiley


  • #7   3. jul 2013 Og lige en sidste ting.. Det kan godt være at det er naturens gang, men vi lever altså i år 2013, hvor behandlingmulighederne er store, samt der er mulighed for at forlænge levetiden. Så jeg ser absolut ingen undskyldning for ikke at tage til dyrlægen, eller for den sags skyld bare indstille sig på at det var det. smiley

  • #9   3. jul 2013 Den har haft 18 dejlige år og det skal du huske når du får en diagnose.
    Man kan sagtens lave livsforlængende behandling på gamle katte, men man skal altid huske på, at den skal bevare sin værdighed til sidste suk.

    Jeg har også fornemmelsen af en svulst.
    Øget appetit og vægttab kan også være sukkersyge.

    Kom endelig med en update når den har været afsted.

    God bedring med katten.


  • #10   4. jul 2013 Der findes specialfoder til gamle katte, som tilgodeser deres behov for særlige næringsstoffer og desuden lugter stærkere end alm. foder, da mange gamle katte har nedsat lugtesans, og derfor ikke spiser så meget.

    Vægttab kan skyldes f.eks. sukkersyge og forhøjet stofskifte, noget der især rammer ældre katte, men det kan dyrlægen undersøge via en blodprøve.

    At den buler ind i den ene side kan skyldes vægttabet. At den ikke gør det i den modsatte side, kan skyldes forstørret lever (sidder i højre side).

    Held og lykke hos dyrlægen.


Kommentér på:
Min gamle kat er måske syg?

Annonce