{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.318 visninger | Oprettet:

klaus v
klaus v
Tilmeldt:
10. okt 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27

Kontraktbrud hvem, hvordan osv finder mn ud af det {{forumTopicSubject}}

Vi købte 2 racekatte hvor den ene er leveret for godt 6 måneder siden. Den anden har vi så ikke fået, da der hver gang er gået noget galt med killingerne smiley
Nu er katteriet stoppet pga nogle omstændigheder, og der er ikke udsigt til en ny killing på nuværende tidspunkt.
På den kontrakt jeg har i hånden står der at vi har købt 2 katte i katteriets navn og vores pris for begge er 6000 kr.
Da vi gerne vil have en killing til vores kat, og ikke kan få noget svar fra katteriet, som ikke eksisterer længere (og samtidig ikke kan lave katte med stamtavler i danske hovedorginationer), vil vi jo gerne have penge retur, da vi har betalt alle pengene.
Efter en mundlig aftale var det 3000 kr, men nu har piben fået en anden lyd og der menes nu, at når en kat koster 4500 kr og vi vil ophæve købet af den anden, så er det max 1500 kr vi kan få igen. KAtteriet mener det er os der bryder kontrakten.
Nogen der har en ide om det her???

Den fortvivlede smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontraktbrud hvem, hvordan osv finder mn ud af det
  • #1   2. aug 2013 Står der noget i kontrakten om hvad der vil ske hvis i ikke får killingerne?

    Og er det et registreret opdræt?


  • #4   2. aug 2013 Jeg forstår det sådan, at de stadig vil give TS en killing, men de er ikke med i hovedklubben længere og kan ikke give en killing med tavle som aftalt??

  • #6   2. aug 2013 Jeg ville tage kontakt til forbrugerstyrelsen. Katteriet er en gang dømt af dem til at betale erstatning, da det blev regnet som en virksomhed.

  • klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #7   2. aug 2013 Jeg vil klart henvende mig til der hvor katten er registreret og derefter gå videre. Ja det er godt nok surt at se en anden side af det her end vi troede var muligt smiley

  • #8   2. aug 2013 Jeg vil stadig råde dig til at gå direkte til forbrugerstyrelsen. Jeg sender dig lige et link.

  • #9   2. aug 2013 Jeg troede ellers, at opdrætteren var gået over til Tica. Det var i hvert fald planen.

  • #11   2. aug 2013 Ja Lotte, men jeg må ikke hænge nogen ud ifølge bazoom's politik.

  • #15   3. aug 2013 Sabrecats, næh jeg giver ts gode råd og intet andet. Sjovt at du går sådan op i, at jeg ved, hvem der er tale om.

    Forbrugerklagenævnet er det bedste bud fra min side af, fordi der ligger andre sager på denne person der.


  • klaus v
    klaus v Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #17   4. aug 2013 Tak for de mange svar til jer alle. Syntes det er synd man ikke må fortælle mere om opdrættet, da det ville være skønt med en advarsel til andre der køber i god tro smiley Vi har den dejligste maine coon og er nu begyndt at søge efter en lillebror/legekammerat til ham. Nu er problemet så bare at man ligepludseligt ser det værste i alle og er utrolig nervøs for at stå i samme situation igen smiley Vores kat er nu 9 mdr og skulle der ske ham noget som kan henholdes til købeloven, ja så står vi også der med skægget i postkassen smiley JEg vil så gernetro det bedste i folk indtil det modsatte er bevist, men hvordan finder man den tillid igen til et andet katteri/opdræt smiley

  • #18   4. aug 2013 Klaus, det kan være svært, men tag ud og besøg lidt forskellige og find ud af, hvem i har den bedste mavefornemmelse ved.

    Vi andre har også prøvet at stå med håret i postkassen smiley


Kommentér på:
Kontraktbrud hvem, hvordan osv finder mn ud af det

Annonce