{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Skraber på gulvet, når han bliver tilbudt våd mad {{forumTopicSubject}}

Min lille flaske killing Garfield vil faktisk kun spise tørkost og sine sutteflasker. han er 8 uger idag. Men jeg prøver jo op til flere gange om dagen og tilbyde ham alt muligt forskelligt. bla torskenrogn, våd foder, dåsemad= har prøvet mange slags snart, men han snuser lige til det, spiser intet af det, og så skraber han i gulvet, som om han dækker det til, ligesom han gør når han går på bakke. Hvorfor gør han det?

Og jeg har jo sat ham ned på 4 flasker i denne uge af 20 ml af gange, og kan se han kun har taget 112 g på i denne uge

hvor han sidste uge havde taget 141 g på hvor han fik 5 flasker i døgnet.

Jeg ved jo ikke præcis hvor meget killinge tør foder han spiser, da trunte mis også spiser af det. og han vil jo som sagt intet have, af våd killinge foder, og andre ting jeg tilbyder den lille kræsne herre smiley

Men kan jeg stadigvæk sætte det yderlig ned fra imorgen så det stadigvæk bliver 4 flasker men så bare kun 15 ml?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skraber på gulvet, når han bliver tilbudt våd mad
  • #2   18. aug 2013 Han skraber for at dække det til fordi han ikke vil have det, min den store gjore det sammen når maden ikke passede eller hun ikke kunne spise mere, men oftest fordi maden ikke passede damen smiley

    Mht til sutteflasken, så er jeg jo ikke ekspert, men taget i betragtning af at han ikke har taget så meget på, så ville jeg nok gå på kompromis, og sige de 2 af flaskerne eks. morgen og aften fik han 20ml. og de 2 om eftermiddagen fik han 15 ml.
    Hvis han er sulten så vil han vel spise tørfodret, han er jo 8 uger og burde snart slippe flasken helt, har du prøvet at give ham råt kød??


  • #3   18. aug 2013 Det er vist dig Momo, jeg syntes overskriften hænger fint sammen også med indholdet af indlægget..

    Katten skraber på gulvet når hun tilbyder den vådmad, hvad mener du ikke hænger sammen??


  • #5   18. aug 2013 smiley smiley ha ha ja det sker jo fra tid til anden, helt ok smiley

  • #6   18. aug 2013 ja tænker også det med 20 ml morgen og aften og så 15 ml de andre 2 gange. ja jeg har tilbudt ham oksekød og kylling samt kogt fisk selvfølgelig uden ben, men han vil bare ikke have det.

    Og jeg tænker også lidt, at han ikke må spise så meget tør killinge foder når han har taget 29 g mindre på, på en uge, men han kan jo heller ikke blive ved med, at få sine kære sutteflasker.




  • #7   18. aug 2013 Nej det kan han jo ikke blive ved med smiley

    Han er en stor dreng nu, så jeg syntes ikke du skal være alt for nervøs over at han har taget 29 gram mindre på, han har jo stadig taget på og ikke tabt sig, så så længe han tager 100+ gram på så ville jeg ikke være så nervøs, og grunden til at han nok ikke spiser så meget tørfoder, det er jo nok at han får sit behov stillet ved sutteflasken..

    Nu spørger jeg måske lidt dumt, men jeg er ikke inde i det der opflasknings halløj smiley Men hvis det er noget du selv blander er det så muligt at du laver det lidt tyndere, jeg mener bare at så det ikke mætter lige så meget??
    Det var måske også en mulighed for at tvinge ham til at spise mere rigtig mad..

    Jeg syntes at mindes at da mine killinger var 8 uger så fik de kun pat hos mismor 3 gange om dagen max og i meget kort tid af gangen, og gætter også på at mismors mælk er tyndere jo ældre killingerne bliver..
    Men nu er det jo mange år siden jeg havde killinger, så jeg kan huske forkert smiley


  • #8   18. aug 2013 Nej jeg er heller ikke direkte nervøs smiley for han stor trives leger med misse mor og sover er kælen osv, men men han skal jo også vænnes af med den flaske.

    Jeg bruger RC pulver og har gjort til ham siden han var 14 dage gammel, da trunte mis ikke havde mere mælk til ham.

    jeg har faktisk siden han var, mener det var da han var 4-5 uger, blandet 25 ml vand til 1 ske fuld pulver, (foregik i samråd med dyrlægen) i stedet for 20 ml vand til 1 ske fuld pulver, da han fik meget hård mave og fik parafine olie samtidig med. så jeg tror ikke jeg skal fortynde det yderliger. hans mave er i tip top nu der er ikke noget.

    Men jeg syntes bare det er lidt underligt, han intet vil have af alt det andet jeg tilbyder.

    Jeg har tilbudt ham det både når trunte mis er der på hver deres tallerken, og også når hun ikke er der, men lige lidt hjælper det.

    Men må bare håbe de næste uger han spiser noget mere killinge tør foder, jeg vejer ham hver søndag nu, så må jeg holde øje.



  • #9   18. aug 2013 Ja det er lidt underligt med ham, han ved ikke hvad der er godt smiley

    Det sagt så er der altså bare katte der ikke vil det der vådmad smiley men du kan være heldig at det kommer når han ikke længere får tilbudt flasken, om 3-4 uger skulle han jo gerne være fravendt flasken, og så skal han jo stille sin sult på anden vis, har du egentligt prøvet at komme lidt mælke erstatning ud over vådmaden og se om det tænder ham?? Blot en ide jeg pludselig fik...

    I øvrigt så burde han da selv kunne drikke mælkeerstatningen af en skål nu i stedet for at få flaske..


  • #10   18. aug 2013 Ja det har jeg også prøvet men nix vil herren heller ikke have.

    Han vil heller ikke have erstatningen i en skål det skal være sutteflasken, men han drikker fint alm vand af skålen smiley

    Han er vist bare en bestemt lille herre.

    Nu har jeg heller aldrig flasket en killing op, og ved slet ikke om det kan være anderleds med fast føde, ved det er en flaske killing.

    Ved bare han nyder og elsker den sutteflaske rigtig meget, han kommer ud i køkkenet og begynder at spinde, når han høre jeg begynder, at røre rundt i skålen, når jeg laver til nogen flasker, så ved han godt hvad jeg har gang i smiley


  • #11   18. aug 2013 Hmm lyder lidt til at det er tryghed og hygge for ham smiley og det er jo også fint nok, du må bare se tiden an og se om det ændre sig når han ikke længere får flaske smiley

  • #12   18. aug 2013 Har du prøvet at give ham noget vådmad i munden, eller smurt det på hans forben? Bare så han får smagt det og måske forstår det er mad??

  • #14   19. aug 2013 Jeg starter jo med, at proppe det i munden på ham en del gange, men så er det han bare bagefter snuser til det, og laver det med poten med at skrabe i gulvet nogen gange, og så går han.

    Ok Lotte S det gør jeg, han har også kun fået 15 ml her til morgen.

    Hvis nu han har taget miinimum 100 g på, på søndag, skal jeg så skære 1 flaske væk,så det er hver 8 time, eller skære ned til feks 10 ml i de 4 flasker?

    Jeg tænker jo lidt, at hvis nu han har taget minimum 100 g på og det fortsætter de næste uger så er han flaske fri når han er 12 uger, hvis jeg skære en flaske væk pr uge.

    Men som sagt jer her inde har hjulpet mig meget igennem det her, og der er nogen af jer der ved noget om det, så i er kloger på det område end mig.

    Så jeg håber i kan hjælpe mig igennem de sidste 4 uger smiley



  • #16   19. aug 2013 Jeg starter altid med, at prøve og servere erstatningen i en lille skål, men han vil ikke have det. kun fra sutteflasken.

    Ja ja han drikker fint vand det har han gjort i lang tid, så der er ingen promblemer der overhovedet.

    jeg fik et pizza brød idag til middag, tilbød ham lidt af det der skinke i strimler på en tallerken, og det ville han gerne have, men er det ok, ja nu har han jo spist det smiley men må jeg gerne tilbyde ham mere af det?

    Det er altså lidt svært når han ikke vil have noget andet end killinge foderet og hans sutteflasker.


  • #17   19. aug 2013 Måske ser han dig som mor og vil spise det du spiser, jeg ville så ikke give menneske mad smiley kan du ikke lade som om du spiser af hans mad smiley

  • #18   19. aug 2013 det er jo kun mig der giver ham flasken, det med at lege opdrage osv står trunte mis jo for, ja altså vi leger jo også med ham med hans lege tøj og nusser med ham.

    Men han spinder godt nok meget højt så snart han høre skålen jeg blander pulvert i så ja måske han betragter mig som han mor.

    skulle jeg så ligge mig på gulvet og lade som om jeg spiser af hans mad hi hi eller hvad mener du?


  • #19   19. aug 2013 smiley smiley måske bare som da du gav ham af din mad smiley

  • #20   19. aug 2013 Jamen der smed jeg jo bare et par stykker på gulvet og så spiste han det smiley har også prøvet at give ham alt det andet forskellige direkte på gulvet men det hjpælper heller ikke.

    Hvad sker der ved han får lidt skinke strimler er det pga salten eller hvad?


  • #21   19. aug 2013 Altså, min søster og jeg flaskede også en killing op for 11 år siden, men der er jo sket meget siden da.
    MEN:
    Hun ville absolut også kun spise tørkost indtil en aften hvor vi havde hentet en grillkylling - det var jo "mors" mad.
    DET ville damen spise.
    Hun er nu 11 år (det siger sig selv) og det eneste hun spiser med stort velbehag er tørkost og kogt fisk!
    Hun blev passet et par dage hos mig og der fik jeg lokket lidt Shesir i hende, men hold da op hvor hun også kunne "dække tallerkenen til".
    Så det kan være at du får en kat med sære spisevaner, men så håber jeg meget, at den er god til at drikke, for det er de færreste katte.


  • #22   19. aug 2013 Marianne han drikker fint med vandl der er slet slet ingen problemer,ser ham tit sidde og drikke, så han får fint med væske, når han nu kun vil have det killinge tør foder.
    Jeg skal jo så bare være sikker på han spiser nok af det, så jeg kan sætte de flasker yderlig ned over de næste 4 uger.

    Så nu vejer jeg ham igen på søndag.

    Ja Der bliver godt nok skrabet i gulvet han vender og drejer sig, så der bliver skrabet mange steder smiley



  • #23   19. aug 2013 jeg tænker bare lidt hvor lang tid giver du ham til at drikke mælken af skålen inden du giver ham flasken? måske du er for hurtig? måske vente lidt længere inden du giver dig og giver ham flasken?
    og hvis nu du kunne få ham til at tage mælken fra skålen om du så ikke kunne blande vådmaden i den vej?


  • #24   19. aug 2013 Jeg har ladet det stå længe men det hjælper ikke, og jeg har mange mange gange hældt erstatningen over maden uden held, syntes jeg har gjort alt hvad jeg kunne, men han vil bare ikke.

    Men jeg bliver jo bare ved med, at tilbyde ham noget forskelligt måske det lykkedes en dag smiley

    Men har stadigvæk ikke fået svar på, hvad der sker ved han får lidt af de skinke strimler, når han nu kan lide det.


  • #25   19. aug 2013 Det er saltet,,,, men måske hvis han vil spise det, kan bruge skinken i små bidder oven på noget vådkost ??

    Uuuuu jeg er glad for mine elsker vådmad smiley


  • #26   19. aug 2013 nåh ja Jette det har jeg ikke tænkt på, det vil jeg prøve smiley

    Ja syntes også det er noget træls han ikke vil have det.


  • #27   21. aug 2013 Jeg kan vist roligt skære en flaske ned fra søndag vejede ham lige nu her før han fik flaske og han har taget 60 g på siden søndag aften og har givet ham 4 flasker i døgnet af 15 ml så dejligt jeg kan se han indtager mere og mere killinge tør foder ??

  • #28   21. aug 2013 Ja skær du roligt en flaske fra, han spiser vist godt nu smiley

Kommentér på:
Skraber på gulvet, når han bliver tilbudt våd mad

Annonce