{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Allergi foder? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg leder efter noget nyt foder, det er bare ret besværligt at finde noget nyt da mine 3 katte er hmm krævende, Shaya er overvægtig og skal gerne have noget slankefoder, Xander har foderallergi, brækker sig og har tendens til krystaller i urinen, Chesse har hårbolde og pigerne fælder en del:-(
De får lige nu Hills men da Xander er begyndt at brække sig på det også tænkte jeg at jeg ville kigge efter et alternativ.
Han kan ikke tåle:
Royal Canin
Iams
Porta 21
og brækker sig nu os af Hills:-(

Håber virkelig i kan hjælpe mig med at finde et foder der kan dække deres behov??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi foder?
  • #1   25. aug 2013 Mht. allergi, hvad så med James Wellbeloved?
    Kender én der fodrer sin allergikat med det.

    Har du fået den udredt, så du ved hvad det er for en allergi?

    Hvis du googler Purina, så har de også en diætserie, men den kan vist kun købes i UK - nethandel smiley


  • #2   25. aug 2013 har du med sikkerhed fået konstateret at det er foderallergi ? en del katte har en tendens til at spise for hurtigt, så de brækker sig efterfølgende. Jeg har selv en MCO, der kan æde, brække sig og æde igen gentagende gange. Jeg har løst det ved at fodre i en speciel skål, så han skal arbejde for at få fat i maden, så det glider langsommere ned. Den samme skål kunne måske også afhjælpe den overvægtige du har.
    Derudover vil jeg anbefale at du fodre med dåsemad eller råt kød et par gange dagligt.


  • #3   26. aug 2013 Ja han fik store sår på kroppen, jeg troede faktisk først det var pigerne der var efter ham når jeg ikke var hjemme (selvom det undrede mig de sku begynde på det) så tog ham til dyrlægen og fik konstateret foderallergi:-(
    De får dåsemad flere gange om ugen, før i tiden var det hver aften, men satte forbruget ned da de tog på og jeg tænkte det kunne være det. Råt mad interesserer hverken ham eller Shaya sig desværre for det nægter at røre det, men Chesse får det en gang imellem.

    Jeg vil da lige undersøge Purina og James Wellbeloved, jeg troede ellers at purina var sådan noget "billigfoder" der ikke var godt?


  • #4   26. aug 2013 Våd foder kan bruges som slankekur smiley jeg ville give meget vådkost, for der er færre tilsætningssstoffer og det er nemmere at få dem som en slags kød og fra andre dyr end kylling, lige nu har jeg Carny ocean og Carny men strus, kænguro og bøffel, bare for at nævne nogle.
    Allergi hos kat som man mener er på grund af foder, kan faktisk både være fordi de får kylling igen igen uanset mærke,, men det kan også være lagermider og de er i alt tørkost, specielt når der er korn i.
    Hvis jeg var dig ville jeg forsøge mig, med kun vådt og husk at alle dåser tøres af før de kommer i skabet.
    Hvis du bruger grus med duft så skift det smiley det kan også både give problemer med vejrtrækningen og huden.
    Husk af øko produkter ikke er lig med allergifri.
    Min bamse her, havde allergi, han trivedes på kornfrie foder, og masser af LUX fra Aldi, ingen dufte overhovedet jeg kunne se på ham hvis gæster med parfume eller røg på fingrene rørte ham smiley så slog han ud i hovedet lakseolie fra Grislyoil var lig med en tur til lægen akut, og så var der alle de gange hvor man tænkte hvad er der nu galt smiley
    Jeg brugte i perioder allergifoder fra dyrlægen til ham ( Specifik var bedst, RC slog Manne altid ud af) men han nåede at komme på en blanding af Orijen, Applaws og Porta 21 kornfrit, det var lige så godt,, bedre og hans pels blev bedre.


    profilbillede
Kommentér på:
Allergi foder?

Annonce