{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Foder allergi {{forumTopicSubject}}

Nu har min killing haft diarré i de 2½ måned vi har haft hende, som der sikkert også er flere der har læst om i de tråde jeg har oprettet her på KG.

For lige og komme med et kort resumé har vi prøvet alt, skåne kost, I/D, penicillin (Zitromax), ormekur (Milbemax) og senest en afføringsprøve som ikke viste noget, osv. Det jeg så er igang med nu er og prøve noget allergifoder - Royal Canin, Hypoallergenic. Hun har kørt på det i 3½ uge nu, uden effekt. Der står godt nok også på posen at der kan gå op til 8 uger før der ses et resultat.

Er der nogen som har erfaring med foderallergi? Hvad er symptomerne på foderallergi og hvor lang tid tager det før fodret virker? Nogle der har nogle gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder allergi
  • #1   22. nov 2007 Jeg har haft en kat med foderallergi.
    Hun kradsede sig selv til blods rundt om halsen/nakken og hypersoignerede sine forben/poter, men hendes afføring var der aldrig noget med?


  • #2   22. nov 2007 Hun klør sig ikke. Hun har bare diarré.

  • #3   22. nov 2007 Først vil jeg sige, at jeg har ikke før hørt, at der kun er et symptom (i dit tilfælde diarre) på fodder allergi, normalt vil hudproblemer høre med, og være en af de første symptomer på fodderallergi. Er dyrlægen sikker på at det er fodderallergi og ikke andet?

    Jeg har erfaring med det godt nok ikke med mine katte, men min hund. I hendes tilfælde er det lagermider hun ikke kan tåle, det vil sige at hun ikke må få den sidste 1/4 som er tilbage af foddet (allergi fodder), da det er der størst mængde af lagermider der.

    Zitka (min hund) fik det først bedre efter tre mdr. brug af det fodder hun få nu, dog venner hendes allergi tilbage om vintren, dog ikke så voldsom som før.

    Held og lykke med din lille pige


Kommentér på:
Foder allergi

Annonce