{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Katte vaccineres for ofte???? {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nyligt læst på nettet, at en dyrlæge udtaler, at katte rent faktisk vaccineres for ofte.
Det skulle være nok, efter et par gange.
Hvad mener i om det?
Jeg har en kat på 2 år og en på 3 år. De er blevet passet med vaccination siden de var killinger, men overvejer lidt nu, om de skal det hvert år længere, nu hvor det er kommet frem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte vaccineres for ofte????
  • #1   30. aug 2013 Mine udstillings og avlskatte vaccinerer jeg hvert år, men mine kastrater der ikke bliver udstillet, vaccinerer jeg hver 2. år.

    Når jeg sælger killinger/voksne, anbefaler jeg hvert 2. år til køberne smiley


  • #4   30. aug 2013 Jeg vaccinere også kun Tarzan hvert 2. år, da jeg har hørt, at det ikke er nødvendigt, at vaccinere hvert år.
    Han er selvfølegelig passet med basis vaccinerne som killing smiley


  • #5   30. aug 2013 Jeg skrev til Dyrekassen, for at høre om ang det med vaccine. Fik det svar at katten skal være vaccineret jf. retningslinierne fra veterinærmedicinske og eller danske dyrlægeforening. De skrev at hvis dyrlægen siger hvert andet år er det ok med dem. Så hør lige dyrlægen ad, hvis kattene er forsikret

  • #6   31. aug 2013 Begge katte er kastreret/sterilliseret og er kun kælekatte, så de er ikke på udstilling osv. Endvidere er de kun inde og i vores kattegård, så de er ikke sammen med andre katte.
    De skal ikke vaccineres forfra, hvis man kun gør det hvert andet år?? Altså hvor de skal have med en måneds mellemrum som første gang?


Kommentér på:
Katte vaccineres for ofte????

Annonce