{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.830 visninger | Oprettet:

Min killing vil ikke bruge bakken mere {{forumTopicSubject}}

Hej KG.
Min killing på 18 uger har været flittig til at bruge kattebakken men hun er her på det sidste begyndt at stoppe med at bruge den, og istedet pisse og skide på gulvet/gulvtæppet....
Hvad skal jeg gøre? vi er ved at give og og har tit snakket om at skaffe os af med hende, men kommer aldrig videre med det da vi synes det er synd for hun er jordens dejligste kat når hun ikke gør det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min killing vil ikke bruge bakken mere
  • #1   17. dec 2013 har du skiftet grus for nylig. Har selv haft en kat der blev urenlig hvis jeg brugte det forkerte grus efter hendes mening.

  • #3   17. dec 2013 Mange katte vil ikke lave begge dele i samme kasse, når først de bliver voksne. Jeg går ud fra, at du kun har en kattebakke?

  • #5   17. dec 2013 Som Felis skriver, kan der være flere årsager til, at din kat pludselig er holdt op med at bruge sin bakke.

    Prøv at tænke efter: Er katten neutraliseret? Hvad har ændret sig i kattens liv/omgivelser umiddelbart omkring det tidspunkt, urenligheden opstod? Har du skiftet grusmærke/-type? Hvor ofte tømmer du bakken for klumper? Kan der være sket et eller andet, som stresser katten? Er bakken blevet flyttet? Hvordan er kattens adfærd i øvrigt? Er den tjekket af en dyrlæge for at udelukke fysiske årsager?

    Hvis jeg var dig, ville jeg - afhængig af svarene på ovenstående - vælge at sætte en ekstra bakke op, der hvor katten tisser og besørger hyppigst og være ekstra obs på at tømme klumper af osv. Det er vigtigt at få problemerne stoppet, inden de får lov til at udvikle sig til en vane.

    Og så er jeg i øvrigt enig med Momo&Gaia; det er ikke en løsning bare at skille dig af med katten pga. urenligheden. Gør du det, sender du jo bare problemet videre til en anden, hvilket ikke er en holdbar situation for hverken katten eller det nye hjem.

    Jeg håber, at vi har formået at give dig nogle ideer til, hvad du kan overveje, og hvad du evt. kan prøve for at afhjælpe problemerne.

    Hvis katten er stresset, kan en Feliway i stikkontakten måske hjælpe. Den spreder feromoner, som er lugtefri for mennesker, men som beroliger katten.


  • #6   17. dec 2013 Husk også, at almindelig rengøring ikke fjerner lugten fra en katte næse, de kan stadig lugte det, og bruger du feks Ajax kan det gøre problemet endnu værre.

    Ved Matas og nogle dyrlæger kan du få R10 eller urine off det fjerner lugten, så katten ikke bare bliver ved med at tisse og skide, der hvor det lugter.


  • #7   17. dec 2013 Helt enig med alle andre, håber du vil svare på nogle af alle spørgsmålene så er det nemmere at forsøge at hjælpe..

    Men til at starte med er det ret vigtigt at du har mere end en kattebakke, og så vil jeg nævne at hvis du har din kattebakke til at stå på badeværelset hvor der er varme i gulvet, så kan det meget vel være årsagen til hun ikke vil bruge bakken, da varmen fra gulvet varmer gruset op og dermed forstærker urinlugten og for katten er det ikke videre lækkert.


  • #8   17. dec 2013 Jeg har 2 katte og de har hver deres kattebakke og de bliver skiftet og gjort rene hver dag. Vores store kat kan ikke altid lade Killingens bakke være og vælger så at pisse i det, når hun gør det, sætter vi hende ud i hendes egen bakke og skifter det grus der er pisset på da vi bruger sådan noget grus der bliver dannet til en klump når det er vådt, det er vel det man kalder klumpende kattegrus.
    Vi har lagt mærke til at hun kun gør det når vi er hjemme. så snart vi er ude af huset så gør hun det ikke.


  • #9   17. dec 2013 og som jeg skrev til sidst i den første besked: Vi kan ikke få os selv til at komme af med hende da hun er jordens dejligste kat når hun ikke gør det. Det er en tankegang fordi man bliver lidt irriteret fordi det bliver ved med at stå på. jeg kunne aldrig drømme om at afskaffe mig min KILLING bare fordi den skider og pisser uden for den. Den skal jo lige lærer det hele.

  • #11   7. jan 2014 Momo&Gaia: hun mistede sin mor da hun var 4 uger samt hendes søskende da hun var 6 og 7 uger. Tidligere ejer lærte hende at gå på bakke, men vi har fundet ud af hvorfor hun pisser ved siden af. hun har muligvis set en anden kat ude foran vores dør og så gør hun det for at pisse sit territorium af. Vi går ture med hende med en gå sele og der har ikke været noget lige siden...

Kommentér på:
Min killing vil ikke bruge bakken mere

Annonce