{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Udekatte. {{forumTopicSubject}}

Mine mislinger er både ude og inde. Jeg lagde mærke til i går hvor opmærksom mine katte er på biler, og det gjorde jeg kun fordi jeg forinden på min køretur måtte stå på bremsen for en kat, som så bilen i god tid, men alligevel bare slentrede over vejen, heldigvis så havde jeg set den, og kørte langsomt, men jeg kan forestille mig at en sådan kat snart ender som splash på asfalten.
Jeg tror der er rigtig mange nye katteejere som ikke går ud med deres kat og lære dem om trafik.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udekatte.
  • Thomine
    Thomine Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Følgere: 12 Svar: 179
    #1   28. mar 2014 Jeg har besluttet mig for, at får jeg nogensinde et sted hvor Freja har mulighed for at være udekat, så bygger jeg et voliere til hende istedet, netop fordi jeg ikke tør det med biler osv..
    Og så også bare fordi nu er jeg vokset op i en "fredelig" provins by, med marker og ingen trafik, men øv hvor kunne nogle mennesker da være onde ved udekatte.. ._.

    Børn sprøjtede vand på dem, hvis de så dem et sted, eller jagtede dem osv..
    Det vil jeg ikke udsætte min kat for.. Så hellere lade hende lege sikkert på egen grund.


  • #4   28. mar 2014 Jeg har også inde og udekat, og det fungere fint. Han går ikke ud mod vejen, men går om på det grønne område ved ældreboligerne smiley

    Af ren nysgerrighed, vil jeg gerne spørge, hvordan du mener man kan lærer en kat om trafikken? smiley


  • #5   28. mar 2014 Har 2 udeladte, men ingen af dem går vildt langt væk.
    Overvejer voliere, efter en eller anden dum fertil hankat nærmest flåede Mathilda!
    Biler har de begge altid været bange for, og det er jeg glad for smiley


  • #6   28. mar 2014 Hov.... Udekatte skulle der stå smiley

  • #20   28. mar 2014 Jeg glæder mig fortsat til at høre noget om bil-træning m. katte. Det lyder interessant!

    dagens kattehistorie: I morges i radioen: spionkatte! CIA havde i 60'erne indopereret mikrofoner i en kat - og antenne i halen. Så var det meningen at den skulle smugles ind på den russiske ambassade.... I den første test (som var i en park) - styrtede katten ud på en vej og.... splat! - det kan godt være de prøvede med et par katte, men før eller siden konstaterede de, at katte nok ikke var egnede til krigsførelse. (historien om at Rusland nu har indtaget Krims krigs-delfiner er dog ægte nok)


  • #21   28. mar 2014 NFO-moar: Jeg kan bestemt heller ikke være sikker på, at Tarzan ikke går andre veje, men hver gang jeg ser ham gå ud, går han derom. Jeg har en gang set ham gå ved den store vej (blev kørt i bil), så ved ikke om han hygger sig i skoven på den anden side af vejen smiley
    Men jeg ville nu også have ham som indekat da jeg fik ham, men dette trives han ikke med, så han måtte komme ud, da han havde behov for det, så han kunne trives.
    Jeg har gjort mig klar med alle de ting der kan ske med udekatte, men alt i alt synes jeg det er vigtigst, at min kat trives smiley Han er ikke så glad for biler og fremmede mennesker, så jeg tror på han nok skal klare sig mange år endnu med udelivet smiley Og hvis der skulle ske noget, ville jeg da klart blive rigtig ked af det, da han jo er min lille øjesten, men han har et liv, hvor alle hans behov er opfyldt smiley


  • #23   31. mar 2014 Kirch..

    Nu har jeg tidligere haft fritløbende katte..

    Men til dato har jeg endnu ikke fundet en måde hvorpå jeg kan lære dem at biler er farlige og veje skal betrædes med forsigtighed..
    Derfor er min 2 nuværende lømler indekatte som kun kommer ud i indhegning..

    Men det lyder til du har opskriften så den vil jeg da meget gerne høre..


  • #24   1. apr 2014 Jeg går med dem ud...Eller de går med mig og hundene i starten, så bruger jeg min bil også...Jeg bruger tid med at bruge hornet hvis de ikke flytter sig til at starte med...Gasser meget op mm.
    Indtil nu og her snakker jeg om 26 år på denne matrikel, har det virket...det er klart at se at de ved, at en bil er farlig og man skal enten gå ind til siden eller vente...
    Det er meget tidskrævende i starten med nye katte, men det betaler sig...Og aller først inden de kommer ud overhovedet, så skal de lære at komme når jeg kalder.
    Det tager ca. de 3 uger de er lukket inde at lære det...
    Faktisk var det en tilfældighed som startede det...Jeg var flyttet her op..og de gamle fisker katte de bankede livet ud af den kat jeg havde med...Så tilsidst fik den lov til at sove, efter adskelige besøg hos dyrlægen.
    Dyrlægen som åbenbart kendte til problemet hos tilflytter katte anbefalede mig at få en så kaldt indfødt fisker kat, hvilket jeg så gjorde, og denne killing som var taget alt for tidligt fra var ikke klar over den var en kat, for det var vores cairnterr. som havde givet den die da den flyttede ind...Så når hundene skulle ud og gå, ja så gik killingen med...Den ventede på fortovskanten sammen med mig og hundene, til bilerne var væk, og så gik vi over sammen...Hvis den så begyndte at fjolle rundt i stedet for at gå lige over, så blev den hentet med det samme ved at min store ulvehund tog den i flaben...Det var ikke noget den syntes om, så det endte hurtig med at den skyndte sig at løbe efetr os med det samme.


  • #25   1. apr 2014 Lære dem trafik?

    Det kan man ikke lære en kat, en dag bliver de for vandt til trafikken og så er det at det går galt..

    Det har jeg set med mange gårdkatte-killinger..

    I starten styrter de væk så snart man tænder traktoren, men i takt med jo ældre de bliver jo mere modige bliver de, og jo større riciko er der for de ikke flytter sig..


  • #26   2. apr 2014 Beltane..Så må mine katte være dem som bekræftiger undtagelsen i reglen...
    For lært det har de og de er da pænt gamle


  • #27   2. apr 2014 Og du ved de ikke bare render over vejen når du ikke er der?

  • #28   2. apr 2014 Klart de render over vejen...Men pointen er den, at de passer på bilerne, så de ikke bliver kørt over ik??

  • #30   4. apr 2014 Så har jeg været heldig og tak for det i 27 år med katte her i alle årene, og ingen har indtil dato rendt ud foran en bil...Håber da det fortsætter sådan de næste mange år også..

Kommentér på:
Udekatte.

Annonce