{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.694 visninger | Oprettet:

Min kat halter {{forumTopicSubject}}

hej..
Min kat går rundt og halter, og støtter ikke på benet det dringer faktisk bare.
Benet er hævet meget, men ikke varm. han piver ikke når jeg rører ved det, men han er ikke glad for det.
Jeg skal til dyrlæge med ham imorgen. Kan se bid sår på hans ben, men kan det virkelig gøre så han slet ikke vil gå på det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat halter
  • #1   23. sep 2014 Sådan noget er akut, og det er ikke noget, man venter med til i morgen. smiley

  • #3   23. sep 2014 desværre kan dyrlægen ikke før imorgen, og skal på arbejde om 1 time.

  • #4   23. sep 2014 Brug en anden dyrlæge og kom afsted nu!

  • #5   23. sep 2014 # 3) Ej, det er sgu da alvorligt med det ben smiley Afsted til dyrlæge med den stakkels kat!

  • #6   23. sep 2014 det kan jeg ikke. da jeg skal på arbejde, og en anden dyrlæge ligger over 30 min væk.


  • #7   23. sep 2014 Du bliver nød til at sige du kommer forsent til dit arbejde. Et ben er akut så se at komme afsted til en anden dyrlæge eller få din dyrlæge til at forstå det er vigtigt du kommer ind NU!

  • #8   23. sep 2014 Jamen, du må jo køre afsted med katten NU til den dyrlæge, og lade katten blive på klinikken så, og derfra tage videre på arbejde.

  • #9   23. sep 2014 Du spørger på et forum hvor folk holder af katte.. Vi er flere der hellere vil tage en fridag, end at lade katten gå og lide..

    Det er kun dyrlægen der kan fortælle hvad der er ivejen med din kat og hvad der skal gøres... At du har arbejde og langt til dyrlægen er jo ikke kattens skyld


  • #12   23. sep 2014 Man bliver nødt til at ringe til din chef og sige, at man skal akut til dyrlæge og så må det koste hvad det koster hos chefen.

  • #14   23. sep 2014 Du er simpelthen nød til at gøre din kat til en prioritet, katten er nød til at blive tilset af en dyrlæge hurtigst muligt..

    Bidskader er ikke noget man bagatellisere, det kan være meget alvorligt smiley


  • #15   23. sep 2014 Jeg har givet en sværm af likes, og du er nok taget på arbejde smiley jeg håber ikke det gør, at din kat er værre i morgen, end den er nu, for så kommer du til, at dunke dig selv i hovedet med, at du kunne have gjort noget mere og hurtigere.

  • #16   23. sep 2014 Tror måske vi taler for døve øren smiley

    TS lytter ikke just på os i andre tråde smiley


  • #18   23. sep 2014 når benet dinger, ja så er den s.. helt galt, så er det nok ikke kun et bidesår.

    jeg håber bare at din samvittighed kan klare at lade en kat med smerter gå alene hjemme - bare fordi du ikke lige kan ringe og sige at du kommer ½ time for sent.

    Husk næste gang du bliver syg, så kan du godt vendte med at komme til læge til ugen efter


  • #19   23. sep 2014 For det første er det en meget dårlig dyrlæge, hvis de ikke tager akutte tilfælde ind og for det andet, så er det lidt ligesom et barn der er faldet og skal på skadestuen - man ringer til chefen og siger det som det er og så afsted. Så snart du kommer fra dyrlægen kan du styrte afsted på arbejde.
    Kan din chef slet ikke give grønt lys til det, så er det sgu en dårlig chef.


  • #20   23. sep 2014 Eller også gør man som Tinka skriver aflevere katten til dyrlægen, kører på arbejde og henter katten når man har fri eller i morgen hvis man ikke kan nå det ved fyraften eller få nogen til at hente katten for en..

    Finde en vej burde altid være mulig i sådan et tilfælde smiley


  • #21   24. sep 2014 Hvordan gik det ved dyrlægen? smiley

  • #22   24. sep 2014 han var blevet bidt som der var gået betændelse i, samt feber. så han skal kører på antibiotika i 6 dage, også skulle han gerne være rask igen.. smiley

  • #23   24. sep 2014 Og din samvittighed har det stadig fint med at vente en dag med dyrlæge ovenpå den diagnose?

    Vil tillade mig at poste de to første paragraffer i dyreværnsloven

    "§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.
    § 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer."

    Og så lade den stå lidt


  • #24   24. sep 2014 ja, han var ikke ved at dø. smiley og dyrlægen sagde at han var sund og rask ellers og at det ikke var akut.
    et lille billede af mine 2 drenge, det var ham forneden der var syg..:)


    profilbillede
  • #26   24. sep 2014 Godt katten nu er i behandling, og at benet trods alt ikke var brækket, eller skadet værre end det er. Håber at antibiotikaen hurtigt hjælper.

  • #28   24. sep 2014 han kunne da godt spise og drikke, og gå i bakken selv. der har vi ikke hjulpet ham.

  • #29   24. sep 2014 Hvis det havde været min kat, Ja så havde jeg hastet afsted til dyrlægen da jeg lige som Jesper ikke vil kunne klare hvis min kat var skadet, eller havde ondt på nogen måde.

    Du skal lige tænke på, når et dyr har ondt, og så ondt at den viser det, ja så er det fordi det virkelig gør ondt på den. Den vil isolere sig, og holde sig væk fra artsfælle da den viser en svaghed, som andre rovdyr kan bruge mod den eller hvis den er byttedyr(som ikke er tilfældet her jo), vil rovdyrene nemmere kunne få fat i den. Husk på selvom din kat er en kælekat så har den stadig sine instinkter der fortæller den hvordan den bør reagere på en givne situation.

    Men bare du selv har samvittighed til det andet! For min samvittighed ville ikke kunne have klaret at tage på arbejde eller i skole vel vidende jeg havde et dyr der hjemme der var syg/skadet.


  • #30   24. sep 2014 nej rigtig nok. vi er meget forskellige, og gør alt på hver sin måde. arthur min kat, har lagt med hugo min anden kat hele dagen igår, hvor de har passet på hinanden. smiley men du skal ikke tro det ikke gør ondt på mig at jeg har dyr der lider for det gør det, jeg ønsker kun det bedste for mine dyr, dog kan jeg ikke altid være den perfekt katte ejer, da der nogle gange kommer andre ting i vejen.

  • #31   24. sep 2014 Er bare glad for at høre at den har det godt nu og at det ikke var mere alvorligt end som så smiley Det lød på din beskrivelse som om at benet kunne være brækket og man kan ikke andet end at blive lidt bekymret.

  • #32   24. sep 2014 # 30) De andre ting der kommer i vejen, må man jo finde en løsning på. Du kunne rent faktisk have risikeret, at det var alvorligere end det var, så det var heldigt for katten, at det "bare" var betændelse, der kan nå at behandles med antibiotika.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #33   24. sep 2014 En kat der har smerter er <b>der ingen hindringer i verden for at komme til en dyrlæge hurtigst muligt samme dag.</b> At du svare de andre, betyder vel at det er ok vi skriver tilbage på det du skriver.

  • #34   24. sep 2014 du må gerne skrive, har ikke noget imod at hører jeres mening..:)
    ja vi kan nemt blive enig i at er heldig det ikke var værre, og hvis min dyrlæge igår havde sagt det var akut og havde en tid, var jeg os taget afsted. men jeg tager dyrlægens ord på at han ved hvad han laver, jeg stoler på min dyrlæge og har brugt ham igennem mange år, med en god behandling. smiley


  • #35   24. sep 2014 Dyrlægen kan ikke gennem telefonen bedømme om det er akut eller ej, da han ikke kan se skadet, og kun har dine ord for hvordan det er, og hvis du får det beskrevet som et brækket ben herinde i dit start indlæg, tjaaa... hvem ved hvordan du har formuleret dig til din dyrlægen.

    Så kan han være noget så god, med god behandling af både dig og katten. Men en telefonisk samtale vil ikke kunne afgører hvor alvorligt det er eller ej!


  • #36   24. sep 2014 nu kan en betændelse altså give varige skader, som at katten kan blive ved med at være halt. der kan gå betændelse i knoglen hvis biddet er dybt nok

  • #38   24. sep 2014 Jeg kan kun være enig med Fruen på Godset!

  • #39   24. sep 2014 jeg sagde det samme til dyrlægen igår som jeg skrev det her ingen forskel på det.
    dog troede dyrlæge det var de bidsår der gjorde det, som os var rigtig nok.
    ja det kan gå længere ind i benet, så de kan få varig men, ved jeg godt.


  • #40   24. sep 2014 Min dyrlæge ville aldrig afvise mig hvis jeg ringede, og mente min kat var skadet, jeg har altid de gange jeg har ringet hvor mine har været syge, fået at vide at hvis jeg mente det var noget der skulle ses på så fandt de gerne en tid, og ellers kunne jeg risikere at vente lidt, hvilket aldrig har stoppet mig..

    Jeg har rent faktisk præsteret at ringe mig for sent på arbejde for at komme til dyrlæge, og ingen selv ikke min kattehadende chef så skævt til mig, han bad mig end ikke arbejde tiden ind, hvilket jeg nu gjore alligevel fordi jeg valgt at springe min frokost over den dag..

    Du siger du vil dine katte det bedste, hmm men du har ikke problemer med at lade den have smerter i et døgn uden grund, det stemmer ikke overens i min verden..
    Jo jeg har også haft en kat der blev skadet og først blev tilset af dyrlægen dagen efter, men det var fordi det var en søndag og dyrlægen havde en god ide om hvad skaden var og intet kunne gøre andet end smertedække hende, jeg fik valget at komme med det samme eller vente til dagen efter og så smerte dække hende, dette var en skade efter et hop og tydeligt ingen brækkede lemmer, så i samråd med dyrlægen smertedækkede jeg hende hvilket betød at hun så kunne gå næsten uden at humpe, og det var kun fordi dyrlægen sagde at hun havde en god ide om at det var et ledbånd eller korsbånd udfra min beskrivelse og at man ikke kunne gøre andet end at smertedække alligevel, og jeg snakkede med dyrlægen 2 gange den dag fordi hun ville høre om det smertestillende virkede, for hvis det ikke havde virket så var hun kommet afsted til dyrlægen..


  • #41   24. sep 2014 Super godt skrevet Heidi N smiley

  • #42   24. sep 2014 Jeg har haft ringet til jobbet engang og sagt, at jeg kom senere, fordi jeg skulle akut afsted med min kat. Hun havde fået en blodprop og var lammet.

    Det var heldigvis intet problem. Vi havde i forvejen flekstid, så jeg ville bare blive trukket i fleks.


  • #43   24. sep 2014 Ja Sanne

    De fleste arbejdsgivere er flinke til at lade folk flekse. smiley
    Også selv om man ikke er i fleksjob. smiley


  • #44   24. sep 2014 de fleste arbejdsgivere er jo også mennesker
    heldigvis.... ellers er det ikke et rart sted at arbejde



Kommentér på:
Min kat halter

Annonce