{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

Det går ikke så godt med at samle byttedyr. {{forumTopicSubject}}

Jeg er jo med i det der katte projekt fra SDU. Og nu er vi nået til indsamling af byttedyr fra de tilmeldte katte. Det går nu ikke så godt lige med det. Jeg synes det var meget synd og lukkede til sidst den lille fugl ud af vinduet, De er nu ikke helt uden evner de små fugle. Jeg troede den var død den lå på gulvet foran katten og jeg så gik ud for at finde noget at samle den op i . Så sad den på bruseforhænget da jeg kom tilbage og havde bare spillet død . Der sad den og pippede mens den kiggede ned på de to banditter der havde været efter den. Så fik den lov til at flyve ud af vinduet. Den sidste mus kom også levende i en kasse og blev sat ud. Jeg tror vist ikke rigtig Silla rigtig mestrer teknikken med at slå ihjel, men det kræver vel også noget øvelse.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det går ikke så godt med at samle byttedyr.
  • #1   6. nov 2014 Silla virkede lidt skuffet over afskeden .

    profilbillede
  • #2   6. nov 2014 Nårrhhhh en sød lille mejse smiley

    Det er imponerende med dyrs overlevelses evne og vilje, man kan blive forundret at de evner at ligge helt stille og spille død i det håb at jægeren vil opgive smiley :P smiley

    Jeg kan lige forestille mig den skuffelse der stået i ansigtet på de 2 rovdyr smiley :D smiley smiley


  • #3   6. nov 2014 Ja den kender jeg , når jeg sætter frøer ind til naboen smiley

    Ellers får de lov til, at klare deres hårdt fortjente bytte, det bliver jo ikke meget i min mini have smiley 3 småfugle og en solsort til Røde i år, og en gråspurv til Mitti, men Røde overtog den og åd den, det har han gjort med 3 fugle i år.


  • #4   6. nov 2014 Jette N.
    Jeg fik næsten helt dårlig samvittighed. Silla vrælede helt vildt da den sad der oppe på stangen som om hun sagde hjælp mig dog mor. Bagefter gik hun ind og lå på sofaen og var meget stille i 10 minutter som om hun tænkte dybt over hvad der dog var sket inden hun gik ud igen.. Jeg håber hun har indset at jeg er lidt håbløs og bliver udenfor med det næste bytte smiley
    Heidi N.
    Ja, det er imponerende . Det er da rart at vide de også har en chance og nogle evner der gør de måske kan slippe med livet i behold.





  • #5   7. nov 2014 Det var vist mine katte der skulle have været med i projektet , i går fløj en mejse ind af vinduet, jeg ville skynde mig at lukke den ud, dronning Bumle lå i en stol og sov, før jeg nåede vinduet, fløj hun forbi sprang i vinduet og greb fuglen. 15 min senere var der ikke meget tilbage.

    profilbillede
  • #6   7. nov 2014 Resten af den kære fugle, hun spiser aldrig hovedet.

    profilbillede
  • #7   7. nov 2014 Sjovt, de ikke spiser hovedet, det gør Røde, altså nu han har bestemt sig for, at fugle er mad smiley

  • #8   7. nov 2014 Det er lidt sjovt som nogle katte beslutter hvad der er mad på deres bytte og hvad der ikke er, jeg havde en kat en gang som altid efterlod halen fra musen, intet andet , men halen gad hun ikke spise smiley :P smiley

  • #9   7. nov 2014 He he
    Vores kat har den ide med at efterlade et musehovede som trofæ smiley

    En dag jeg kom ud i baggangen lå der fødderne af en fugl intet andet smiley

    Det værste var den anden dag da Mis så mig i døren kom den stolt løbende med en kæmpe sort rotte.

    Nåede lige at se en blafrende hale i mundvigen af Mis smiley

    Hvorefter jeg fik smækket døren lige for næsen af Mis der så meget fornærmet ud smiley smiley
    Ufffffff


  • #10   7. nov 2014 Ja, de har det nok lige som os, nogen skærer fedtet fra kødet. Bumle lader altid noget af fuglen ligge, oftes er det ben og vinger, men denne gang var hoved ikke godt nok til hende, mus bliver spist rub og stub, selv halen. Det værste er at hun altid syntes de skal spises inde, det er vi nu ikke helt enige om.

  • #11   7. nov 2014 Ja en fugl kan godt blive lagt ud i haven 10 gange før den bliver spist smiley men de skal altså bare bruge stuen som slagtehus smiley
    Det var mere praktisk med Manne, han tog dem med ud i gangen og badeværelset, og der er der klinker på.


  • #12   8. nov 2014 Jeg ser nu helst de bliver ud med fangsten. Min kom en gang ind med en mus som gemte sig i brændeovnen, hun lå hele formiddagen og stirrede i i ovnen, men til sidst fik hun musen igen.

  • #13   8. nov 2014 Jeg er nok blevet lidt overfølsom efter jeg havde Dante min tidligere han kat som var halvt Aby/huskat og er borte nu. Han var en meget dygtigt jæger. Han slæbte flere gange om ugen især mus med hjem til sin søster og mig samt store mosegrise og en del andet. Selv to levende fisk og flagermus. Det virkede som om han prøvede at lære os hvordan man gjorde med mus. Min Smilla synes de var vidunderligt legetøj og bed dem ikke ihjel men legede længe med dem og løb og sagde en masse små lyde dem under til legen. Jeg har fået bidt hul i en del sokker fra en der undslap og gemte sig i min sokke pose. Jeg må indrømme at jeg var lidt lidt træt af alle de dyr både de døde og de levende selvom man bliver hærdet. Især de små fugleunger som jeg bare måtte slå ihjel følte jeg var spild men han var selvfølgelig stolt som en pave, når han havde været ude om natten og plukke fra rederne. Dem spiste han ikke så vidt jeg ved. Nu har gråspurvene i det mindste fået unger i år. Selv om den ene unge fik en omgang af Silla slap den med livet i behold.
    Jeg bor jo også hvor der sikkert er tonsvis af gnavere at fange nede ved åen.. Jeg er nu glad nok for misse pigerne ikke kommer med så meget . De må også gerne blive udenfor for min skyld med det de fanger.


Kommentér på:
Det går ikke så godt med at samle byttedyr.

Annonce