{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Hvilken race? {{forumTopicSubject}}

Mine skønne killinger Enzo og Cutie er søskende. Deres far er norsk skovkat og moderen er almindelig huskat. Som i kan se på Enzo har han ting fra sin far (blandt andet de tydelige tufter) men søsteren ligner sin mor. Hun har et meget rundt hoved, med meget runde let skrå øjne og ligesom sin mor en meget kort snude.. Da jeg tog imod killingerne lidt akut (fra meget uheldige omgivelser) var historien bag meget mangelfuld, og jeg har tænkt meget over hvad der (måske langt tilbage) kan være blandet i som gør at Cutie har den korte snude.. Jeg har kigget på perser, men synes ikke at jeg kan se nogen lighed i den måde snuden er kort på, så jeg tænker om nogle af jer måske for sjov har lyst at komme med et bud? Det er kun for sjov, så i skal ikke være nervøse for om jeres teori holder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race?
  • #1   17. mar 2015 Nå ja, hvis nogen skulle være i tvivl så er Cutie den sort/hvide..

  • #2   17. mar 2015 Huskatte ser meget forskellige ud. Jeg synes ikke, snuden ser særlig kort ud.

  • #3   17. mar 2015 Jeg vil prøve at se om jeg kan finde et andet billede, for den er markant kortere end mine andre kattes, men som sagt så var det jo ikke sikkert. Det er drøn svært at få et ordentligt billede af hende med de farver smiley

  • #4   17. mar 2015 Her er et billede fra siden smiley

    profilbillede
  • #5   17. mar 2015 Og til sammenligning med hendes bror som har fået sin fars udseende..

    profilbillede
  • #6   17. mar 2015 Som nævnt, huskatte ser forskellige ud. Ligesom mennesker kan have store næser og små næser, kan huskatte have korte snuder og lange snuder

  • #7   17. mar 2015 Jeg syntes ikke hendes snude/ ansigt er kortere end mange andre huskattes.
    Huskatte kan jo ikke 100% skæres over en kam.


  • #8   17. mar 2015 Nej, det har i nok ret i. Jeg synes også bare det var sjovt at gisne om, da jeg selv synes det var markant, men det kan jeg godt se ingen er med på.. Griner..

  • #9   17. mar 2015 Det er skønt med en som bare er stolt af sine blandingskatte, og tager dem for det de er smiley
    Huskatte er ikke det jeg har mest forstand på, men min kurilian bobtail er ikke så markant og lang snudet som min datters bobtail, og Mitti min bimse er den jeg har haft med kortest snude, og Birk som jeg sagde farvel til sidste sommer havde mere snude ( boks) en nogle af det andre bimser jeg har haft, så jeg tror bare, at sådan er det, og se lige på næser på mennesker den næste tid smiley der er også stooor forskel, også uanset hvor man kommer fra.


  • #11   17. mar 2015 Jeg kalder mine katte for huskatte, for når det kommer til stykket er det jo ikke til at ane hvor meget forskelligt der er blandet i. Men jeg finder det sjovt at tænke på at der derude et sted måske har været et ren racet "uheld" som har sat sine præg senere hen. Jeg er meget stolt af mine tre dejlige huskatte, og ikke mindst det skønne sind de alle har trods deres dårlige opvækst. Den ælste ferb var mishandlet som killing og alvorligt fejlernæret, og de to yngre er sammen med moderen blevet lukket ude og er født udenfor i oktober måned og har måtte klare sig uden den store menneske kontakt og opsyn indtil en ældre dame fik ondt af dem og lukkede dem ind i hendes hjem da sneen faldt så de ikke frøs ihjel. De har alle et fantastisk sind og er så kærlige overfor mig og mine børn, så ligemeget hvad race der er blandet i, så er de så "ægte" for mig som noget kan være. Nu havde flere af mine gæster bemærket Cuties lidt anderledes (og utroligt nuser) ansigtsform og jeg tænkte det kunne være sjovt at hører om nogen lige kunne genkende noget, men i har ret i at det slet ikke er til at sige. De er begge ekstremt bløde, og Enzo er meget stor af sin alder samt har tufter på ørene hvilket jeg kan forestille mig kommer fra hans far, hvilket er sjovt da jeg ikke før har haft en huskat der bar nogen form for præg af racekat, men hvad der eller har været blandet i igennem tipoldeforældre og lign vil jeg lade forblive et mysterie.. Hehe..

  • #12   17. mar 2015 Begge mine har nu også tuffer på ørene, de er så vidt jeg ved almindelige huskatte.

    Tufferne er dog langt fra så lange som de er på langhårskatte, men det er de jo heller ikke på din kat smiley
    (


    profilbillede
  • #13   17. mar 2015 At tufterne på Enzo stammer fra norsk skovkat er baseret på at deres far er norsk skovkat. Hvorvidt det stammer fra et helt andet gen i familien kan jeg jo kun gisne om, men da jeg ved at faderen er norsk skovkat, så tænker jeg ikke videre over den del. Han var til dyrelæge idag og få den store tur med kasteration, øretus, vacc. Og check hvor dyrelægen selv spurgte om der var norsk skovkat i ham, så den del er ikke så sjov at gætte på.. Som sagt er mine killinger huskatte, og det var kun et oplæg til en sjov snak om hvordan almindelige huskatte kunne have en race blandet i sig langt ude, og et gæt på hvilken race der ellers kunne have krydset vejen ind over, og evt andre der kunne sætte billeder op af deres katte med ligheder til en race (uden at vide det) så folk kunne gætte udfra deres viden, men da det nu er på plads at der ikke er noget at se, så er det jo bare sådan smiley jeg havde et sjovt gæt udfra et billede jeg fandt på nettet, men da den er faldet på jorden, så vil jeg ikke trække den længere.. Hehe.. Men tak for jeres svar alligevel smiley

  • #14   17. mar 2015 Felis - jeg anede ikke at det korte hår var mere dominant, men det giver mening når man tænker over det smiley moderen var tydeligt korthåret uden antydninger af andet, ret stor, meget muskuløs og nærmest en smule firkantet. Jeg bemærkede specielt hovedet som var temmeligt bredt og nærmest kompakt men uden at være decideret fladnæset. Bare mere kortsnudet. Man har jo mødt et væld af huskatte gennem tiden, og de fleste har ingen genkendelige træk, men så møder man lige nogle engang imellem der udskiller sig af en eller anden grund. Farven, formen, og så vide hvor man lige tænker "gad vide om".. Hehe.. Det vil jo aldrig være andet end gisninger medmindre der dukker en op foran døren med en racekat med stamtavle og siger det er dens afkom (hvilket ville være skræmmende usandsynligt) men til forskel for avlskatte kan man med huskatte gætte alt hvad man vil uden det har betydning, og det er meget sjovt synes jeg.. Lidt fantasifuld slægtsforskning.. Hehe

  • #15   18. mar 2015 min kisser har en lidt flader snude - det er hende der ligger først
    men her har jeg faktisk et par perseravlere som har sagt at der helt sikkert er perser i hende på et eller andet tidspunkt

    har også et par tvillinger hvor jeg også ved at der må være racekat i. deres farve er sort smoke, og de kom ind sammen med en bror mere (han blev desværre aflivet) - han var whiskas-farvet. en dame fra esbjerg ville af med dem, så hun ringede efter kattefangeren. de har dog aldrig været vildkatte... så måske damens egen kat har haft et hul-i-hække kuld... hvem ved?


    profilbillede
  • #18   18. mar 2015 Nååe, så blev jeg da også lidt klogere smiley

    Havde troede at Speedys tuffer skyldtes en eller anden racekat langt ude, men kan forstå at det kan være meget normalt for huskatte også smiley


  • #19   18. mar 2015 nu ved jeg godt hvad blothes tabby er, for det er Micky
    og det var var brormand altså ikke.han så sådan ud:


    profilbillede
  • #20   18. mar 2015 micky er sortblotch tabby

    profilbillede
  • #21   18. mar 2015 tvillingerne, som er sort smoke

    profilbillede
  • #23   18. mar 2015 brormand var sølv sort tabby

    jeg har aldrig sagt at mine er racekatte eller blandinger af dette. de er og bliver næsten alle huskatte

    men spurgte faktisk her inde på et tidspunkt, og fik at vide at med de farver som tvillinger og deres bror havde ja så har der været en racekat på et eller andet tidspundt. men det ændre jo ikke på at de er hjemmegående huskatte

    i øverigt så er det Sonja nielsen (miss bilka) som har lavet farvebetegnelserne på alle disse katte, da det er kv katte. Og hun har da en del erfaring inden for avl/udstillinger/katte.


  • #24   19. mar 2015 hvor er tvillingerne lige tabby henne?
    de har ingen aftegn - andet end de er lidt for tykke og sølvet skinder igennem.


    profilbillede
  • #26   19. mar 2015 beklager felis: tvillingerne er IKKE tabby - kun fedtstriber. jeg ser på dem hver dag

    og ærlig talt vi to har jo ikke ligefrem det bedste venskab herinde.

    det har vi desværrre været igennem før.
    jeg ved godt at du gerne vil være den som har alle de rette svar. beklager men det har du så bare ikke altid. så du behøver altså ikke at hakke hver gang du møder mig.


  • #28   19. mar 2015 TIL TS
    beklager at dit indlæg er endt i dette - mig og felis er nok ikke lige de bedste sammen

    men du har nogle smukke misser smiley


  • #29   20. mar 2015 Mmmm solid ( ensfarvede katte) kan stadig have spøgelses striber og ensfarvede kan godt dække over tabby gen.
    Og tit ses set kun i en bestemt belysning eller på blitsede billeder.

    Jeg syntes det er svært, at bedømme det ud fra billedet? Men jeg troede også de havde noget mønster smiley


Kommentér på:
Hvilken race?

Annonce