{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

Kat og hunde {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt på herrens mark som man siger. Vores lille hunkat Mummie købte vi på et internat i Februar måned. Hun er tryg og glad, er meget ude i en stor have, leger og spiser godt.
Mit problem er at jeg inden vi fik Mummie, lovede en veninde at passe hendes 2 svenske gårdhunde i en uge. Jeg er meget glad for de to, og vi har haft dem på korte besøg for at de 3 skulle lære hinanden at kende.
Første møde var jeg meget nervøs for , så jeg tog Mummie op i armene for at forebygge et eventuelt angreb fra hundenes side. Det var så ikke hundene der angreb, men katten, hun ridsede den ene hund lidt på snuden, delvist et uheld, da det skete i ned springet.
Hunden er nu nervøs og virker ked af det efterfølgende, Jeg ved ikke mine levende råd, skal jeg bare ignorere dem og lade dem selv finde ud af at omgås.
I aften og nat skal vi lave en prøve overnatning, hjælp mig med nogle råd så er i søde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat og hunde
  • #1   24. mar 2015 Det var nok ikke så godt at du havde hende i armene, for så havde hun sværere ved at forsvare sig/flygte hvis det var det hun ville.
    De skulle nok have fundet ud af det selv.
    Du skal lade dem selv finde ud af det, men du kan ikke forvente at de vil elske hinanden - det kommer jo an på hvordan de i forvejen har det med det modsatte dyr.
    Så længe din kat kan komme op i højden, skal den nok klare sig smiley


  • #2   24. mar 2015 jeg ved at det var en begynder fejl at holde hende fast, tro mig det gør jeg aldrig mere. Du skulle se mine arme, helt forrevne.
    Jeg er glad for at du siger at mummie nok skal klare det, Vi har en ret høj bardisk som hun elsker at ligge på, Du mener altså at hun af sig selv søger i vejret, godt at vide. Så er jeg straks mere rolig.
    Men tror du at hun tør gå forbi dem til badeværelset, hvor hendes katte bakke står
    Nu igår holdt hun sig altså fra klokken 4 eftermiddag til halv otte i morges. er det almindeligt at de kan holde sig så længe, det er næsten 15 timer.
    Hun havde selvfølgelig adgang til sin bakke, men valgte at holde sig. hun har sådan set ikke benyttet bakken i 2 døgn. Har klaret det udendørs.


  • #3   24. mar 2015 Jeg ville da også synes at det var længe at holde sig, men om det er for længe ved jeg ikke lige, det kan tænkes at hun kun vil gøre det udendørs.
    Det er ikke fordi du har skiftet til nyt grus eller noget, glemt at fjerne klumper - nogen kan godt blive lidt hysse med den slags smiley


  • #4   24. mar 2015 Nej jeg har været meget omhyggelig med at holde bakken ren, jeg er selv meget renlig, Men det er efter hun er ude i mange timer , hun ikke har besørget på bakken, du har nok ret i at hun helst vil gøre det udendørs. smiley

  • #5   24. mar 2015 Ok, det kan jo nogen gange været tilfældet smiley

    Måske der kommer en herind, der bedre kan svare på det om hvor længe det er sundt at holde sig smiley


  • #6   24. mar 2015 jeg havde overvejet om det er den stress det både medføre for katten og hunden ved at få hundene på besøg. Jeg tænker der måske var en bedre løsning for både hunde og kat?

    Men jo du brude sagtens kunne finde ud af at omgås men sådan noget kan sagtens tage tid. Og er de adskilt igen derefter i en længere periode kan det sagtens være forfra med tilvænningen. Så derfor min kommentar omkring overvejelsen omkring om det er noget hverken hunde eller kat har noget ud af?

    Vælger du at de skal omgås vil jeg anbefale at det er hundene som holdes i snor. På den måde undgår din kat at blive presset af at hundene kommer for tæt på og derved undgår hun at blive nød til fx at kradse. Det afgørende er så at tæne/forstærke hundene i at ignorer hende og møde hende så roligt at hun er ok med det. Vil du have flere ideer til denne træning uddyber jeg gerne. Det er den metode jeg altid har anvende til introduktion fx til katte (vi har 2 katte og 2 hunde)
    og den har altid virket godt. Ingen har haft negative oplevelser og alle kommer fint ud af det med hinanden smiley


    profilbillede
  • #7   24. mar 2015 Både for hundenes og kattens skyld, ville jeg gøre det anderledes, giv katten et frirum i jeres bolig hvor hundene ikke kan komme.
    Brug et babygitter eller lignende som katten kan komme over eller igennem, måske kan du nøjes med en lille kommode foran den dør der føre til katte land smiley hvor bakke, vand og mad findes. På kommoden kan katten side og se på de dumme hunde og beslutte om hun vil ud til dem.
    Tro endelig ikke, at katten vender sig til hundene fordi i tager en prøve tur.
    Nu er det ikke en terrier i skal passe, men lige så snart en kat løber trukket den altså hundenes jagt instinkt og det kan gå galt.
    Jeg ved, af egen erfaring, at kattene ikke vender sig til besøg af hund ( måske andre har en anden erfaring) og heller ikke børn lejligheds vis, for kattene kan jo bare trække sig, og ånder lettet op når det er overstået, jeg er så heldig, Athen har skydedør til mit værelse og den er på krog, så kattene lige kan komme gennem.


  • #8   24. mar 2015 Tak for jeres deltagelse i mit problem,
    Nu er det sådan at de 2 hunde er meget velafrettede og er vant til udendørs halv vilde katte, De er i en lade der ligger ved deres hus. dem jager de ikke.
    Når jeg går tur med Hundene der hedder Trine og Oscar,( det er mor og søn) så kan jeg kalde dem til mig, Men jeg ved ikke om den 5 år gamle Oscar kan lade være med at jage min kat. Moderen Trine er mere sat, så hende stoler jeg mere på.
    Det er en kedelig situation at være i, men jeg har jo lovet min veninde at passe dem i den uge hun er på ferie, tro mig jeg ville gerne slippe. det er lige før jeg selv vil betale for at få dem passet i et internat. men jeg håber bare på at det går godt.


  • #9   24. mar 2015 Nu har jeg så en lille solstråle historie smiley

    Vi passer lige nu mine sviger forældres hund, som er på størrelse med en Corgi.
    Første gang de 2 mødtes var et kort besøg som endte ud i Milo(katten) blev urenlig og jeg blev nød til at skifte grus og anskaffe mig en bakke mere.

    Men efterfølgende er det kun gået frem af, fra det første besøg hvor Milo bare holdte øje med hunden hele tiden, og ikke ville ned oppe fra borderne af. Til at de nu kan ligge begge 2 oppe os en når vi tager en lur på sofaen. De kan ligge sammen i sengen om natten.

    De er ikke perlevenner endnu, aner ikke om de bliver det. Men vi passer hunden 2 uger lige nu, og til sommer skal vi passe den 5 uger.

    Det skal siges at hunden ved det er katten der bor her fast, men også at hunden til daglig hvis man siger "hvor er missen?" går amok og gør voldsomt af den nærmeste kat den ser smiley

    Vi har ladet hund og kat finde ud af det selv, men sørget for at der har været frirum til katten i starten. Hvis hunden er blevet for voldsomt eller lige kort begyndt at jagte katten har vi sagt nej og den er stoppet.

    Så Jeg tro nu det nok skal gå for dig også smiley


  • #10   24. mar 2015 Hvor befriende at læse din lille historie, jeg håber at jeg får den samme aha oplevelse, tak for at du delte. smiley smiley

  • #11   24. mar 2015 Det var da så lidt smiley

  • #12   24. mar 2015 Jeg flyttede for et års tid siden ind hos min mor, fordi jeg blev hjemløs. Jeg har Feline på 4 år, der aldrig i sit liv havde mødt en hund før. Min mor har Carlos på 2 år, der altid hat løbet efter kattene, han mødte på vejen.

    De fik lov til selv at finde ud af det. Vi blandede os slet ikke. Feline fik hurtigt lært Carlos, at sådan en missekat altså har søm i vanterne! Han er aldrig kommet til skade (Bichon Havanese så der er MEGET hår!), og nu er de ok sammen. De er ikke bedste venner, og han er klart den mindste i forholdet.
    Feline har fra starten haft mulighed for at komme i højderne, når han blev lidt for ivrig med sit snuseri og legen. Så har hun helle deroppe. Carlos har helle i sin kurv. Når han ligger i den ved Feline, hun skal lade ham være. At hun så ikke altid respekterer det, er noget andet smiley

    Vi passer derudover også en kæmpe stor labrador ret ofte. Første gang Feline så ham, rejste hun børster, men allerede anden gang gik det meget bedre. Han har katte derhjemme, men ellers kan han ikke tåle at se en kat uden at jage den. Men igen var det nok bare en enkelt gang at sige *Det er Mors mis, den må gerne være her', så accepterede han det. Og nu hilser de pænt, hver gang han kommer smiley

    Og til allersidst ja så skal vi hente endnu en Bichon Havanese her i løbet af ugen. En ca 1 årig hanhund mere, der aldrig har mødt en kat før. Men jeg er nu ikke urolig. Så længe Feline kan komme væk og være i fred, skal det skam nok gå smiley Han lærer nok også hurtig at sådan en tingest har søm i vanterne!


  • #13   24. mar 2015 tak Karina, det gør mig mere rolig, og det skal såmænd nok gå det hele.
    Håber o smiley smiley smiley gså et det går i orden med din nye hund.


  • #14   29. mar 2015 Så er det næsten slut med hunde pasningen, det er gået sådan la la. Mummie var i de første dage meget frustreret, hun blev faktisk ude det meste af dagen, det gjorde at da der var gået 3 dage med næsten ingen hvile, endelig blev inde og sov hele 4 dagen, Hundene var faktisk også lidt belastende, Hunhunden var i løbetid,og hanhunden ville hele tiden bedække hende. Godt at han er kastreret.
    Men alt i alt så glæder jeg mig allerede til på tirsdag hvor de bliver hentet, Kors hvor jeg skal slappe af, og aller vigtigst så får lille Mummie sit hjem tilbage. smiley


  • #15   30. mar 2015 Ja puha det lyder som lidt af en omgang.

    Det er da også øv at passe hunde, når de er i den 'tilstand'! Men det allervigtigste er selvfølgelig at Mummie ikke er løbet hjemmefra i bar frustration smiley Så nu vil hun sikkert nyde at de to køtere er taget hjem igen smiley

    Her er det nye medlem i familien blevet taget godt imod. Han fik lige en ordentlig én i går, så han skreg i bar forskrækkelse. Men så har han vist også lært at sådan en mis, skal man ikke spøge med smiley


  • #16   30. mar 2015 Ja Karina, det bliver så skønt i aften, jeg har lovet mig selv og Mummie en belønning, Hun skal have sine ynglings snacks,Whiskas godbidder, og jeg skal ha en Blody Mary ekstra stærk, min ynglings drink. Det syntes jeg vi har fortjent.
    Godt at missen lige kunne markere at hun ikke fandt sig i grovheder, det samme gjorde Mummie, jeg elsker den selvstændighed hos katte.
    Når hun sidder og kigger ind ved terrasse døren springer jeg som en robot hen for at lukke hende ind, så ser hun bare ligesom lidt distræt på mig og ignorerer mig derefter, jeg kan ikke lade være med at more mig.
    En hund bliver fodret og kælet for af sin ejer, og hunden tænker, han må være gud.
    En kat bliver fodret og kælet for af sin ejer, og katten tænker Jeg må være gud.
    Jeg synes at det er en god sammenligning. smiley smiley smiley


  • #17   30. mar 2015 Helt enig smiley

  • #18   30. mar 2015 Juhu, endelig er vi os selv, Mummie slapper totalt af på sofaen, det samme gør jeg,
    det er bare så pragtfuldt. smiley smiley smiley


  • #19   30. mar 2015 smiley ja det er nemmest med ens egne dyr smiley

Kommentér på:
Kat og hunde

Annonce