{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Hunde og kat {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er ny bruger her inde og vil hør eon der skulle være nogen der har erfaring med hvordan man lære sine 3 jagthunde at acceptere kat ??Jeg fik i går en smuk Main Conn kat de er 1,5 år gammel og jeg tør ikke lade mine hunde komme ind til hende da de med garanti vil forsøge at "tage"hende.Hvordan vænner jeg dem til at være gode ved hedne og acceptere hende smiley Anita


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde og kat
  • #2   9. jan 2011 Ha ha den var go,men de er opdraget godt,men bare ikke til kat smiley

  • #3   9. jan 2011 Jeg har schæferhunde og forventer nu hvalpe ..... Jeg har 4 katte, og de 2 er så omplaceringskatte som har været her i 2.5 måneder.....
    Jeg har lavet et værelse om til introduktion af henholdsvis omplaceringshunde når jeg tager sådan en og katte, som det er nu......
    I døråbningen har jeg lavet en ramme med tråd...... Så kan de kigge snuse til hinanden, uden der sker noget..... Det er en utrolig lettelse at have sådan et rum, øg rammen er jo lige til at tage væk og gemmer til næste gang....
    Nu ved jeg jo ikke hvordan dine hunde er trænet og hvilke komandoer du har lært dem.....
    Men du har vel en komando som klafrt siger, at det er forbudt at tage dette, hvad det så end er......Og så skal jagthunde så vidt jeg ved være bløde i munden, elller?????
    Det tager hos mig ca. 1 måned inden de kan lukkes sammen, og jeg lader dem ikke være alene lukket sammen de første måneder.....


  • #4   9. jan 2011 Tror det bliver svært når de slet ikke er vandt til katte, og du mener de vil "tage" hende. Og specielt når der er 3, da de vil hidse hinanden op.

  • #5   9. jan 2011 Det lyder som en go ide med trådnettet,det vil jeg prøve.Vi har heldigvis så stort et hus at de kan være adskildt.Her til foråret skal vi lave katte gård udenfor et køkkenvindue så hun frit kan komme ud og klatre smiley

  • #6   9. jan 2011 Jo vores hunde er meget opdraget og lyder selvfølgelig kommandoen bliv og nej smiley

  • Camilla N
    Camilla N Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #8   9. jan 2011 Altså mine forældre har også en jagthund, og han gør ikke min kat noget.. Han ved godt han ikke skal gøre hende noget. Men alle andre katte udenfor huset fire vægge bliver dog jagtet.. Ved dog ikke hvordan man vænner dem til at der pludselig er en kat, vi havde jo en kat inden hunden kom. Held og lykke smiley

  • #9   9. jan 2011 Hej nej det er nok også det der er problemet at de var her før katten,men tak for svaret smiley

  • #10   9. jan 2011 Du kan sagtens lære jagthundene at de ikke må jage katten.
    Har selv 2 jagthunde og de jagter alt hvad jagtes kan især katte, men kun når vi er ude.
    Hjemme sover de med dem


  • #11   10. jan 2011 Tusind tak for jeres svar:) Håber det kommer til at gå,vil bruge jeres erfaringer og se om ikke det giver et godt resultat smiley

  • #13   11. jan 2011 Det er nok også det forkerte ord jeg har valgt.Vi har haft katten nu i 4 dage og det går faktisk ud over al forventnign med dem smiley undskyld hvis jeg fik det til at lyde som om de ville æde hende smiley

  • #14   12. jan 2011 Intet er umuligt - giv det en chance og gør alt hvad i kan for at få hundene til at forstå at katten også skal bo der. Og er jeres hunde jagthunde, så er jeg næsten sikker på at de er god til lydighed og så tror jeg godt det kan lade sig gøre.

    Vi har selv to katte og en Schæferhund - hunden er ankommet sidst. Vores hund kan ikke med katte - sådan er det bare. Altså andres katte smiley
    Skal lige tilføjes at det har taget os 1 1/2 år at få vores hunkat og hund til at kunne være i samme rum. De holder sig helst væk fra hinanden. Vores hankat og hund sover sammen og leger sammen. Så der skal også tages forbehold for, at det er ikke alle dyr der kan lide hinanden og det kan man bare ikke ændre på.

    Pøj pøj med det smiley

    Ps. gitter er en god ting, det har vi også brugt herhjemme. Vi tog bare vores gitter fra bilen og adskilte huset på midten. Børnegitre er nemlig ikke ideelle til hunde, da de kan sidde fast i forsøg på at komme igennem eller over.


Kommentér på:
Hunde og kat

Annonce