{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.960 visninger | Oprettet:

Hvordan lærer man en killing ikke at lege-bide {{forumTopicSubject}}

Hej
Min killing lege-bider "betyder at den bider og spinner så han leger nok"
Men hvordan lærer jeg ham ikke at gøre det, fordi at jeg vil ikke have at når han bliver ældre og gør det samme.

PS: han slikker også inden og efter han har bidt.

Tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan lærer man en killing ikke at lege-bide
  • #1   12. aug 2015 Jeg gjorde det at når min dreng gjorde det så blev hånden slap og jeg peb. En "død" hånd er jo kedelig, så han lærte hurtigt at lade være smiley

  • #2   12. aug 2015 God metode smiley
    Men peb? Betyder det at du pev (av!) ? smiley


  • #3   12. aug 2015 Jeg peb ligesom killinger gør, når de ikke bryder sig om det der sker. Sådan en irriterende lyd smiley

  • #4   12. aug 2015 Peb udtales pev

  • #5   12. aug 2015 Ok smiley

  • #7   13. aug 2015 Uuuuååå Bonni :0 sådan har jeg aldrig set ud, jeg håber ikke du leger med katten med dine hænder?
    Jeg har 2 kærligheds napper, og Mitti var især slem ved mine tæer i sengen, det er blevet meget bedre, men kærligheds nap får jeg stadig, han gør faktisk som når de pudser pels på hinanden, og afviser jeg det bliver han helt vild, og vil ikke stoppe ;(
    Jeg ved det med, at pive skal hjælpe, men jeg har nu og da oplevet, at det blev værre af det, men nej og gå væk virker på Mitti.


  • #8   13. aug 2015 Hej Nora

    Din killing er jo ung og fuld af krudt, så leg ofte med ham.
    Brug aldrig hænder i leg. Altid legetøj!
    De såkaldte "drillepinde" er gode, for så kan han lege vildt og fange, bide, kradse og tæske legetøjet, og samtidig er der god afstand til dine hænder.
    En snor med en fjer eller lille stofmus bundet i den ene ende, er også godt legetøj.
    Lad ikke killingen have adgang til snore uden opsyn - legetøj med snore er kun til når I leger sammen.

    Men i hvilke situationer er det han bider?


  • #9   13. aug 2015 Når jeg ligger på sengen.

  • #11   13. aug 2015 killingen skal forstå, at din hånd ikke er legetøj. Erstat din hånd med en bamse og få killingen til at forstå, at det gør ondt på dig (også selvom det ikke gør) og hold din hånd stille, når den begynder at lege med den

  • #12   13. aug 2015 Bonnie

    Hvis din kat lærer, at hænder er legetøj, så går det ikke bare over. Og selvom du synes det er sødt nu, så bliver det ikke sødt senere. Og det vil dine gæster med garanti heller ikke synes.

    Så hellere vænne tarzan af med det nu, inden han bliver for gammel


  • #13   13. aug 2015 Nora -
    Hvis det er sådan, at han hopper op i sengen til sig, og leger vildt og bider, så gør det til en vane altid at have en "tæskebamse" eller andet stykke legetøj liggende i sengen. Brug det, når han hopper op i sengen og vil lege. Så skal han nok finde ud af at lade være med at bide i hænder.

    Det der med at slikke efter han har bidt, kunne lyde som kærlighedsnapperi?...
    Min Bruno (voksen kat) gør det af og til, hvis han bliver overkælen, men aldrig hårdt. Når jeg siger avav og holder hånden stille, så ved han at han skal stoppe og slikker bare min hånd smiley


  • #14   13. aug 2015 Tinka
    Det er det helt samme med mig og Simba smiley


  • #16   13. aug 2015 Ja jeg håber du stopper med det Bonnie, for ellers ender i i store problemer smiley og i sidste ende kan det ende med, at selv du ikke gider din kat mere, godt du har købt legetøj dom kan erstatte dine hænder i leg, men leger du bare nu og da med hænderne forlænger du processen med at vende ham af med, at angribe hænder.
    Jeg ved det ikke er nemt, Mitti har ikke bidt mig i tæerne hele vinteren, men straks jeg fandt sommerdynen frem havde jeg problemer med ham igen, jeg elsker ellers, at stikke fødderne ud fra dynen, men det hår ikke med Mitti.


  • Pia K
    Pia K Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   19. aug 2015 Har også en killing på 13 uger (+ en flok voksne), og da hende her blev tidligt enebarn og moderen ikke gider lege med hende mere, så leger vi med mine hænder, som bliver vasket, bidt og vasket. smiley
    Men han bider ikke hårdt. Og poterne er næsten altid uden klørene ude.
    Når det bliver lidt for meget, så skifter jeg til hans lille bamse, som jeg bevæger, men som tager imod alle bidene smiley

    Katte er så uendeligt forskellige i sind, så der gælder ikke så mange "normer" med dette, men ALLE mine katte igennem 30 år er vokset fra at bide.

    Har da også med et par aktive af killingerne tilladt (el. lært dem smiley ), at vi kunne lege lidt voldsomt engang imellem, så også mine hænder og underarme var godt forrevne. Men aldrig så det var noget problem, eller at kattene blev aggressive, men kun så det var en del af den naturlige leg de også leger sammen i deres indlæring.
    De har så heller aldrig være så voldsomme med andre end mig, især når de kunne mærke at andre mennesker sagde nej, og ikke legede med, så var det ikke så sjovt, og de mistede hurtigt interessen.
    Den med at lade hånden "død" eller som minimum, at man ikke hurtigt tager den til sig, når de har kløerne og tænderne ude (god ting også at lære mindre børn der omgåes små katte!!), ja, det har også virket med mine killinger.

    De vil jo instinktivt gøre et mere eftektivt forsøg på at fange den fangst eller det legetøj (evt hænder) der er på vej væk fra dem!!

    Husk at have erstatsningsbidedyr parat.

    Når de bliver lidt større kan de også lære et bestemt (med ikke råbende) enkelt "NEJ" eller "AV", men det må endelig ikke bruges for ofte, så det mister virkningen.

    HUSK: Katte skal have gulerødder og ikke pisk i "opdragelsen" - så er der næsten ingen grænser for de ting man kan lære dem.
    Sidde pænt, ligge død, give pote, osv osv. Prøv selv. Altid i korte intervaller og med deres yngslingssnack.

    Held og lykke med den lille missekat smiley


Kommentér på:
Hvordan lærer man en killing ikke at lege-bide

Annonce