{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

En sørgelig historie {{forumTopicSubject}}

Vi reddede vores elskede kat fra at blive aflivet engang sidste år. Hans tidligere ejer var åbenbart blevet træt af ham, og havde sat ham ned til dyrelægen for at blive aflivet. Min svigerfar fik 24 timer til at finde en ny ejer, så han ringede til os. Vi ville selvfølgelig hellere end gerne tage imod ham, da vi lige var flyttet i hus og vi begge altid havde haft kat.

Det gik os fint i lang tid, han var mors mis fra den aller første dag, og ville så gerne op til mit hoved, selvom han stank langt væk af kattepis efter at have været lukket inde i et bur i flere dage. men han blev da hurtigt ren og var simpelthen noget af det dejligste, den mest blide og tillidsfulde kat på trods af hans tidligere erfaringer med mennesker.

ca. ½ år efter reddede vi 2 små killinger fra en å, og ville tage os af dem til de var store nok og raske nok til at få et nyt hjem, men da de så var raske kunne vi selvfølgelig ikke finde et nyt hjem til dem, så vi beholdte dem til vi blev nødt til at skaffe os af med dem, fordi vi skulle flytte i lejlighed.

I mellemtiden gik vores store kat, Quark, hen og fik blæresten, hvilket kostede os 2200 i dyrelægeregning, hvilket vi med glæde betalte for vores elskede mis. Det gik os fint, han døjede lidt med det engang imellem, men det kunne alt sammen klares med en smertestillende pille.

Så fik vi endelig flyttet, og fik Quark med. Han var helt vild med at være ude i vores nye lille have, men så gik det galt. Først begyndte han at brække sig, hvilket vi tænkte kunne være fordi han lige var blevet vaccineret, men det blev bare ved, så tænkte vi, at det kunne være at han ikke kunne tåle hans foder, så det fik vi skiftet, men han blev ved. Så dagen efter han fik den nye foder, begyndte han at jamre sådan, og vi tænkte at det nok var blæresten igen, så vi tog til dyrelægen med ham. Han sagde først at det godt nok var blæresten. Dagen efter ringer de så og siger at det var størknet blod som blokkede for urinrøret, og at dette nok skyldtes en virus, som kunne komme pga. stress. Vi fik at vide at vi så kunne få ham hjem fredag. Men fredag fik vi at vide, at de ikke giver ham mange chancer for at overleve det her, og at vi formentlig skal tage en beslutning om at han skal aflives. Selvfølgelig vil jeg slet ikke høre tale om det, og sagde at de skulle beholde ham weekenden over. Men efterhånden som weekenden er gået, er vi blevet mere og mere bange for at onsdag var sidste dag vi fik med ham, og at han skal aflives mandag smiley

Hvis der er mange stavefejl i dette, er det fordi jeg sidder og stortuder. Kan bare ikke bære at miste ham, ikke nu. Det er ikke hans tid endnu, han er kun 2 år...Det kan bare ikke være fair smiley

MVH. Vivi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En sørgelig historie
  • #1   1. jul 2006 Mange tak, det samme gør vi her

  • #2   1. jul 2006 Der er intet de kan gøre? Altså hvis det er størknet blod i urinrøret? man kan ikke operere eller noget? Ved godt at I selvfølgelig har spurgt dem om alt, men kan I evt prøve at kontakte en anden dyrlæge og forklare situationen? Kan være at de måske har en alternativ behandling for det?

    Jeg håber han klarer den. Det er så skide uretfærdigt når sådan en ung kat bliver syg.


  • #3   1. jul 2006 De har skyldet hans blære igen en masse gange, og kan ikke med sikkerhed sige noget som helst om, hvordan hans odds er. men i fredags da vi snakkede med dem, sagde de at det slet ikke så godt ud for ham, og de snakkede allerede der om at aflive ham. Men man vil altid give sine elskede en chance for at få et længere liv, selvom det blir en dyre affære.

    Men vi prøver at snakke med den lokale dyrelæge mandag, selvom jeg tvivler på, at de kan gøre noget. Ikke uden grund at vi netop har fravalgt dem som vores dyrelæger smiley

    Mange tak for støtten, følte bare jeg ville have det ud, istedet for at vi sidder alene med det smiley


  • #4   1. jul 2006 Puha, føler med dig, og håber på han klarer den selv om det lyder som en barsk omgang..

  • #5   1. jul 2006 Tak, kommer med en udmelding efter vi har været inde ved dyrelægen mandag. Så længe han stadig er i live, er der vel altid håb for at han kan have kommet sig i løbet af weekenden

  • #6   1. jul 2006 I er ikke alene med det. Vi er mange herinde som føler med jer, og flere af os har også selv været i samme situation så vi ved hvordan det føles smiley

    Mente nu ikke at I skal ringe til den lokale dyrlæge, men hvad med evt. Hillerød Dyrehospital eller Københavns? Nu ved jeg ikke hos hvilken dyrlæge jeres kat ligger, men det er værd at prøve. Der er sikkert også dyrehospitaler på Fyn og Jylland. Der har de tit lidt bedre faciliteter (bare min opfattelse) til større procedurer end den alminelige dyrlæge... Der er også lidt flere resourcer der kan trækkes på smiley


  • #7   1. jul 2006 Nu bor vi i Nordjylland, og han ligger allerede på et dyrehospital, men vi må bare slå op i telefonbogen og se om vi kan finde andre smiley

  • #8   1. jul 2006 smiley Jeg håber at I kan få nogle alternativer til aflivning de andre steder.. Men hvis de siger det samme er der jo nok ikke noget at gøre... Jeg håber I kan bruge rådene til noget.

    Men jeg krydser også alt hvad jeg har for jer smiley XxX


  • #9   1. jul 2006 Tak, vi håber af hele vore hjerte, at vi kan komme igennem dette, og helst sammen med vores Quark

Kommentér på:
En sørgelig historie

Annonce