{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

Rikke K
Rikke K
Tilmeldt:
16. sep 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76

Har 5 årig kat - anskaffe ny killing {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 5-årig kastreret hankat og for et år siden mistede vi vores gamle hunkat, som han var rigtig gode venner med. Vi har brugt lang tid på at komme os over tabet af hende og overveje, om vi skulle have en kat mere. På den ene side virker vores hankat mere interesseret i os nu, men på den anden side er han også blevet mere doven og har også taget en del på da han ikke rører sig så meget som før. Vi tror, at han ind imellem keder sig når han er alene en hel dag. Derfor har vi været ude at kigge på en hunkilling, en rigtig sød stille og rolig en som han nok kunne blive rigtig glad for. MEN problemet er bare - vi har begge forelsket os meget i to killinger og det er nærmest umuligt at skulle vælge den ene frem for den anden. Tanken om at vælge begge to (de er fra samme kuld) har strejfet os - men hvad mener I om det? Vil det højst sandsynligt blive for meget for vores hankat, som jo nu har været alene et stykke tid eller vil det gøre, at de to fra samme kuld bare holder sammen og at han ikke får et forhold til dem? Jeg ved godt, at det er individuelt og at man ikke rigtig kan forudse alt, men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt for og imod - nogen der har en mening om det?

Og jo - vi har pladsen til 3 katte, det er ikke et problem... men det er primært for at give vores hankat mere indhold i livet og selvfølgelig ville vi elske at få en kat mere. Jeg vil bare gerne vælge så godt som muligt!

Vh. Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har 5 årig kat - anskaffe ny killing
  • #1   17. sep 2015 Jeg syntes det vil være en rigtig god idé at anskaffe 2 jævnaldrende killinger, for en killing kan nemt blive for meget for en kat på 5 år..
    Og så vil jeg lige indskyde at i skal anskaffe killingen/erne forskning gerne vil have en kat mere og ikke for at jeres gamle kat og den nye skal være bedste venner, for chancen for at det sker er ikke mega stor, i skal være glade hvis de acceptere hinanden og lykkelige hvis de bliver venner, men at forvente det og regne med det er nok for optimistisk smiley

    Men har i lyst til en kat mere så spring ud i det og vælg 2 kuld søskende..

    Og jo jeg har erfaring min gamle kat var 5,5 år da jeg fik en killing på 4 mdr og den dag i dag 3 år senere er de stadig ikke venner, de acceptere hinandens tilstedeværelse men har bestemt ikke nogen glæde af hinanden og intet fælleskab.


  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #2   17. sep 2015 Okay - i første omgang var det jo tænkt for at opmuntre vores hankat, så han kan få lidt mere indhold i hans hverdag. Ingen tvivl om at vi gerne vil have ny kat - men primært skulle det være for kattens skyld. Hvis han trives bedst med at være ene så kunne vi da sagtens vente med at anskaffe os flere selv om vi har lyst. Jeg tror jeg må have været meget heldig de gange jeg før har sag katte sammen. Det er altid endt med at de er blevet gode venner, har ligger tæt sammen, ordnet hinandens pels osv.
    Jeg tænker bare at hvis nu vi tog begge killinger, er der så ikke større risiko for at de bare holder sammen og ikke inddrager ham?! End hvis vi kun fik én!


  • #3   18. sep 2015 Rikke, her har vi 12 katte, og de har bare så stor glæde af hinanden. Og når den ene ikke vil lege, så kunne det jo være, at den anden havde lyst. Så hvis I har lyst til at tage begge, så spring ud i det.

    En nusseonkel er aldrig at foragte. Sådan en har vi også her i huset, og når her er killinger, er han også mere aktiv, end han ellers er. smiley


  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #4   18. sep 2015 Men kunne man ikke forestille sig hvis vi tog to killinger, at de så bare mest holder sammen og vores hankat ikke får meget ud af dem? Eller at chancen herfor nok er mindre??

  • #6   18. sep 2015 Min tanke er også at tage de 2 små som I har kig på. Jeres hankat skal nok sige fra eller flytte sig, hvis han ikke lige gider dem.
    Jeg er sikker på at han ville live mere op med 2 spilopmagere uanset hvor meget han selv deltager smiley


  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #7   18. sep 2015 Okay mange tak for alle input smiley

    Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle vælge hvis det kun var én. Hvordan poker vælger man overhovedet en killing I et kuld? Har aldrig haft killing før, altid overtaget ældre katte fra internater. Alle er jo totalt nuttede og har sin egen personlighed! Den ene af dem vi faldt for er meget speciel I farven, den har nærmest alle farver, grundfarven er hvid og så har den ligesom store pletter med striber indeni. Den er silkeblød I pelsen og dejlig rolig at sidde og nusse med men samtidig legesyg. Den anden er tigerstribet og utrolig fræk og livlig - den er også mere frembrusende og lidt påtrængende overfor mennesker, f.eks. slikker den gerne folk I hovedet og så kan den give pote smiley Det er dem vi er faldet for I kuldet. Men jeg ved ikke om det er synd at tage disse to (hvis vi vælger to) for den første jeg beskrev ligger altid og sover sammen med en lille grå killing, så de er nok mere knyttet til hinanden. Svær, svær opgave...


  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #8   18. sep 2015 Forresten så er min største datter helt vild efter at få den der vil slikke på hende, det er jo sjovt synes hun. Men den minder rigtig meget om min gl. hunkat og det har jeg det lidt svært med. Men man kan jo vænne sig til det nok.

  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #10   18. sep 2015 Men I fald at vi valgte 2 killinger - kan jeg så tillade mig at vælge præcis de to jeg helst vil have eller skal jeg tage hensyn til hvem af killingerne der mest er sammen nu? De er fra samme kuld.

  • #11   18. sep 2015 Jeg tror det er vigtigt, at du vælger 2 som i kan lide smiley selvfølgelig havde det været rart hvis de var venner på forhånd, men de kender jo alle hinanden, og måske putter de også sammen, bare ikke lige da du var der smiley

  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #12   18. sep 2015 Vi har valgt nu set dem igen og valgt en 100% sikkert. Kan godt se det smarte i 2 men er lidt bekymret for hvor meget det griser i huset (synes vi støvsuger meget bare med én kat så har svært ved at forestille mig 3). Men ved godt hvilken det skulle være hvis vi skulle ha 2.

  • #13   18. sep 2015 Vi sammenførte sidste år en 4 årig kat, med en killing på 12 uger. Her gik det rigtig godt smiley

  • #14   20. sep 2015 Om i har 2 eller 3 katte tror jeg nu ikke har den store forskel i forhold til rengøring..
    Dyr fælder og det giver selvfølgelig en del støvsugning, men glæden ved dem opvejer det i høj grad..
    Men om du vælger en eller 2 killinger så håber jeg du er en af de heldige hvor din gamle kat vil tage godt imod, men husk dog chancen for blot accept er der og lad være med at blive skuffet hvis de aldrig bliver bedste venner, for det en en chance man tager og der er ingen garanti med dyr, det er lidt det samme som med mennesker man kan ikke lide alle men kan dog acceptere de fleste.


  • Rikke K
    Rikke K Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
    #15   26. sep 2015 Vi har nu haft lille Mille i næsten en uge og det går bare så godt - kattene leger lidt sammen og kan ligge i samme sofa og blive kælet med. Vi valgte at få én killing, da det føltes som det rigtige. Er bare så glad for at de enes.

  • #16   26. sep 2015 Det lyder bare rigtig godt smiley

Kommentér på:
Har 5 årig kat - anskaffe ny killing

Annonce