{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Helt ny kat bortløbet {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Er lige oprettet her på siden for at få noget hjælp.
Jeg har lige fået en kat hjem fra Kattens Værn idag. Han blev lukket ud i en fuglevoliere (han er en udendørskat/staldkat, som ellers ville blive aflivet). Desværre er det lykkedes ham at grave sig igennem taget og løbe væk smiley
Han kender ikke stedet, området, huset de andre katte eller os, og de sædvanlige tricks virker derfor ikke smiley
Vi har lagt mad ud over hele haven, bare for at holde ham i nærheden. Hans tæppe fra internatet er lagt ud (han har desværre ikke nået at spise noget her, så forbinder det på ingen måde med hjem. Han er ikke tam, så tidligere ejere kan ikke hjælpe.
Jeg håber I kan hjælpe, for er dybt ulykkelig over han er væk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helt ny kat bortløbet
  • #1   27. nov 2015 forsæt med at sætte mad ud
    og så prøv at kontakt kv for at låne en kattefælde

    forsøgte at hjælpe en med en kat som hellere ikke var tam, og her måtte vi også bruge en fælde


  • #2   27. nov 2015 Tusind Tak for svar smiley Vi må prøve at låne sådan en fælde i morgen smiley
    Nogle gode råd til hvordan vi undgår at fange vores egne katte smiley


  • #3   27. nov 2015 Han har i øvrigt dette øremærke: kzx 352, er sort med ca 10 hvide hår på brystet, stor kat (omkring 5-6 kg), har ikke noget navn og løb væk kl ca 16:00 fra Veksø (mellem Hove og Veksø for de lokalkendte). Kontakt mig endelig hvis I ser ham smiley

  • #4   27. nov 2015 Åh det gør mig oprigtigt talt ondt, både for jer men især for katten..

    Harald Nyborg har mårfælder til omkring 250kr. Har selv kigget på dem da et par staldkatte skulle aflives.


    Det kan næppe undgås at jeres andre katte går i fælden, så hold godt øje med dem.

    Har en veninde hvis kat gik i sådan en fælde, hun var våd og kold, men ellers okay. Min veninde undrede sig gudskelov over hvorfor hun ikke kom hjem, og da hun gik tur med hunden, hørte hun katten klage sig.
    Så det er meget vigtigt at holde øje med fælderne.

    Godt at han er øremærket smiley


  • #5   27. nov 2015 Tak for tippet om mårfælder smiley
    Har forsøgt at finde en dyrlæge der har åben lørdag, så vi kunne leje/låne/købe en kattefælde, men alle har lukket smiley
    Vi ser på mårfælder imorgen smiley
    Skal vi så lade være med at smide mad i haven for at øge chancen for han går i fælden eller blive ved med at prøve at lokke ham til med mad overalt i haven?
    Åh, er så meget i tvivl smiley


  • #6   27. nov 2015 En mårfælde er altså ikke optimal! Den skal jo nærmest kravle derind.
    Den bliver da også total panisk et sted hvor den nærmest ikke kan vende sig.

    Det er synd!
    Brug Anjas råd.


  • #7   27. nov 2015 Jeg må tilstå, at jeg ikke er helt vild med mårfælde-ideen. Jeg synes, at en mårfælde er for lille til kat.

    Hvis jeg var jer, ville jeg nok forsøge at holde ham til ved at lokke med mad i haven, som andre også har foreslået, og så ville jeg kontakte en dyrlæge og låne en kattefælde på mandag, hvis han ikke er kommet hjem da.

    Rigtig meget held og lykke med projektet. Hvor er jeg dog ked af det på både jeres og kattens vegne, og jeg håber, I får ham hjem i god behold igen. smiley


  • #8   28. nov 2015 Lyder som om mårfælde er udelukket (han er som skrevet også en stor kat). Vores to hunkatte er tydeligvis ekstra opmærksomme på noget nede i haven, så håber det er ham der stadig er tæt på, og at han finder vores to smukke damer uimodståelige smiley
    Jeg er så ked af han måske er væk, men imorgen er vi klar til at gennemtrawle området......selvom han ikke kender os, kan vi i det mindste måske se at han stadig er i området og lokke med bacon smiley


  • #10   28. nov 2015 Fælden står derude hvor maden stod før, den er ladt med makrel, jeg checker den hver time, og så håber jeg at jeg ikke fanger for mange af naboens eller mine egne katte smiley
    Kryds fingre for det lykkes smiley


  • #11   29. nov 2015 Fælden virker, men desværre er det de forkerte katte der går i den smiley
    Foreløbig har jeg kendt de katte der er blevet fanget, men det kunne jo være en omstrejfer fik forvildet sig i den. Derfor tænkte jeg; hvis der er andre som mig der mangler en kat i Veksø og omegn, så må I meget gerne sætte et billede ind af den kat i leder efter, så kan det være jeg fanger den, og så kontakter jeg jer selvfølgelig smiley


  • #12   29. nov 2015 Har veksø og omegn ikke en Facebook side?

  • #13   29. nov 2015 Måske....bruger ikke FB så meget, og søger jeg på "kat Veksø", dukker der en Katja Veksø op smiley har lagt det ind på siden "alle os med katte", som lader til at være meget aktiv (der er i hvert fald mange brugere derinde) smiley

  • #14   29. nov 2015 Søg på veksø og se om ikke byen dukker op. Hvis jeg f.eks søndersø så dukker 5471 søndersø op

  • #15   30. dec 2015 Fandt i ham nogensinde? smiley

  • #16   30. dec 2015 Der er en sort kat der spiser det mad vi stadig stiller ud. Han er altid sulten og MEGET sky. Han løber så snart han hører døren eller ser os i vinduet, så jeg kan ikke se om det er ham smiley
    Men da ingen i området har en sort kat, og det sandsynligvis er ham fodrer vi videre, og håber han vænner sig til os smiley
    Ville sådan ønske jeg nåede at se hans ansigt, så jeg kunne se om det var ham, men ser altid kun hans pelsede mås på vej ind i buskene smiley


Kommentér på:
Helt ny kat bortløbet

Annonce