{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.740 visninger | Oprettet:

Kattebakke {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Dette er mit første emne smiley
Jeg prøver jo at overtale min far til at få en kat. Min mor vil gerne, men min far vil ikke. Han siger, det er fordi, at kattebakker stinker FORFÆRDELIGT. Jeg ved ikke om dette er rigtigt, derfor vil jeg gerne spørge: Lugter de egentlig? Altså gør de overhovedet det? Og kan man gøre noget for at undgå det?

Alle svar vil være en stor hjælp og modtages med kyshånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattebakke
  • #1   6. mar 2016 Kommer an på hvilke grus du bruger. Jeg bruger Best øko cats, af træ. Den ene kattebakke blev skiftet 3 dec og holder endnu smiley det lugter stadig af friskt træ.
    Kan varmt anbefalde det.


  • #2   6. mar 2016 Ja det lugter da, når katten lige har været i bakken og prutte. Især hvis den ikke lige får gravet det ordentlig ned. Men det gør det jo også. når din far lige har været på toilettet ik? smiley
    Men ellers nej. Hvis man bruger noget ordentligt kvalitets grus eller træpiller, og tømmer den hver dag, så lugter det overhovedet ikke.
    Jeg bor i en lille 55kvm 1 vær. lejlighed, har to kattebakker (1 kat), og du kan overhovedet ikke lugte dem eller hende for den sags skyld.


  • #3   6. mar 2016 Karina jo det lugter da smiley Jeg ved ikke hvor han altid finder sine påstande henne. Min far er lidt underlig når det kommer til dyr. Kat nej jordegern derimod jo jo da. Om jeg fatter det smiley

  • #4   6. mar 2016 Selvfølgelig dufter en kattebakke i af roser smiley smiley smiley
    Men tager man nogle forholdsregler så er det slet ikke så slemt som mange gør det til, jeg har 2 katte og 4 kattebakker og jeg får bestemt ikke at vide af gæster at der stinker af kat.

    Men de ting der er vigtige for at forebydde, det er:
    1. Katten skal være neutraliseret, for fertile kattes tis lugter mere skarpt, særligt hankatte.
    2. Man skal bruge et fornuftigt klumpende katte grus eller træpiller.
    3. Man skal smle klumper op af kattebakken mindst en gang dagligt og gerne oftere.
    4. Man skal bund skifte katte gruset og rengøre kattebakken jævnligt, jeg vil anbefale en gang om måneden.

    Men hvis man ikke har en ren indekat, så er kattebakke og alt det jo knap så væsentlig, for hvis katten kommer ud så vil den jo ofte besørge udenfor.

    Men generelt så tror jeg der ligger andet til grund for at din får ikke vil have kat, det handler måske om afhængighed af dyret, det er jo lidt mere besværligt at få passet en kat end et jordegern, små dyr i bure kan man jo nemt afsætte hos venner eller familie til pasning, det er ikke lige så let med større dyr som katte.


  • #6   6. mar 2016 Neutra dét er vi helt enige om smiley Men jeg mener det helt ærligt, når jeg siger, at grunden til min far ikke vil have kat, er fordi han siger de lugter. Det med pris og omkostninger har slet intet med det at gøre. De er skam helt med på hvor meget det koster smiley

  • #8   6. mar 2016 Ja det skal være indekat smiley Jeg prøver at forklare ham det. Så må jeg se hvad der sker.

  • #9   6. mar 2016 Jeg har faktisk prøvet at snakke med ham, men han har jo mødt hele TO katte i sit liv, så derfor ved han ALT om katte og de lugter altså smiley I følge min far i al fald.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #13   6. mar 2016 Jeg har 3 katte og har haft 5 og man kan slet ikke lugte kattebakkerne eller at vi har katte, selv om jeg stikker næsen ned i bakke, lugter det ikke. Jeg var engang ude og se på hus og hende der skulle flytte have en halv tom bakke med noget af det billige ikke klumper grus og det stank forfærdeligt. Så et godt kvalitets klumpende kattegrus, vil slet ikke lugte. Jeg tager tis og det store 2 til 3 gange dagligt. smiley

    Hvis katte kommer til at skrabe i en tisse klump, så der kommer et par smuldre, så husk at tage de bitte små smuldre med. smiley


    Men vis din Far denne tråd, måske får han en anden mening, når vi der har katte i mange år skriver det ikke lugter. smiley


  • #19   6. mar 2016 Vi skulle nok have to katte. Neutra ja min far er en sær snegl smiley Jeg må vise ham tråden i morgen. Så kan han sq lære det smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #20   6. mar 2016 Bonnie H & Tarzan missekat.
    ""hvordan kunne du se, at det var noget billig ikke klumpende grus ?. ""

    Det var meget let, da det var det grus "rødt/orange jeg desværre brugte da jeg fik min første kat og det stank og klumpede ikke. For mange mange år siden var det vist ikke så udbredt at man bestilte det på nettet. smiley


  • #22   6. mar 2016 Om det lugter eller ej, afhænger også af kattens tarmflora og om katten dækker pøllerne til.
    Min ene kats pøller lugter næsten ikke, (det passer faktisk).
    Den anden kats pøller er stærke sager smiley , og han dækker dem ikke til smiley , så her dufter i sandhed ikke af violer, når Bjarne har lagt en lort i løbet af natten. (nogle gange vågner jeg ved det, og står op og fatter skovlen).

    Godt grus tager lugten af tis, men stinke-pøller, der ligger utildækket og oser i timevis, kan selv det bedste grus ikke stille noget op imod.


  • #24   6. mar 2016 Jeg er faktisk enig med Felis, jeg syntes ikke din får skal overtales til at få kat, for hvis blot en i en familie er i mod så bør man ikke anskaffe sig dyr, og særligt hvis den person der er i mod er en der bringer en løncheck til familien, den dag du flytter hjemmefra og får din egen bolig og har dine egne penge der kan du gøre hvad du har lyst til, men indtil da må du indordne dig under dine forældre.
    Det lyder jo til du aldrig mhar haft kat så derfor kan du ikke rigtig vide hvor stort et arbejde de kan være, og særligt indekatte kræver noget mere im forhold til indretning, rengøring og aktivering.

    En kat er ikke noget man udskifter når man bliver træt af det, så derfor skal man som Felis nævner kun anskaffe sig kat eller i dette hele taget dyr, hvis man absolut slet ikke kan lade være fordi man ikke kan forestille sig at leve uden. Jeg savner oprigtigt mine katte når jeg er på ferie, jeg forestiller mig at forældre savner deres børn nogenlunde på samme måde og jeg kan slet i forestille mig at undvære dem, jeg har været uden kat i 12 år og jeg savnede dagligt at komme hjem til en kat, så det er ikke noget man bare gør pr. Indskydelse, men held og lykke med det, hvis du brænder nok for at få kat så skal du nok få det en dag, men måske først når du har dit eget hjem.


  • #25   7. mar 2016 Heidi og Fells: Jeg er så fuldstændig klar over, at man ikke skal overtale folk i familien, til at få dyr. Men min far har heller ikke som sådan noget i mod at få en kat. Han har ikke noget i mod selve katten og ville helt klart være med til pasningen osv. Så han skal ikke presses til noget. Jeg vil prøve at snakke med ham, vise ham hvad jeg har fundet ud af, og hvis han ikke vil have en kat, så er det bare sådan det er.

    Jeg er da også helt klar over, at det er umuligt at undgå at kattebakker lugter. Det påstår jeg heller ikke. Men jeg vil tro der er måder at mindske lugten på smiley


  • #26   7. mar 2016 Og Heidi lige en indskydelse. Min mor har både haft kat, hund, kanin, marsvin, fisk og flere dyr. Vi ved godt hvor meget det kræver. Vi har også en veninde der virkelig har været uheldig med sine katte. Den ene sygdom efter den anden fik de. Så vi ved også godt hvor galt det kan gå.

    Og SELVFØLGELIG er en kat ikke bare noget man skifter ud smiley


  • #29   7. mar 2016 Felis jamen vi er HELT enige. Kattebakker lugter da selvfølgelig. Men jeg tror bare ikke det nødvendigvis behøver at være så slemt som min far beskriver smiley Der må vel være måder at mindske lugten på? Correct me if im wrong smiley

  • #30   7. mar 2016 Og hov jeg kan se jeg må have lavet en fejl. Jeg er ikke fjorten endnu. Dem må jeg lige rette.

  • #32   7. mar 2016 Neutra ja, et nej er et nej. Og hvis han, efter jeg har fortalt ham hvad jeg har hørt, stadigvæk ikke vil have en kat, så er det bare sådan det er. Han skal ikke tvinges. Det kommer der intet godt ud af.

  • #40   7. mar 2016 Felis for at være på den sikre side kan du altid bare skriv "Sgi" i stedet smiley

  • #45   8. mar 2016 Så så så ingen grund til at blive mopsede smiley

  • #47   9. mar 2016 Simone god ide! Im on to it smiley :D smiley

  • #48   9. mar 2016 Halløj jeg vil da også lige smide min mening/holdning.
    Og det hele kommer helt anpå ejeren om der skal lugte af kattebakke.
    Billig eller dyrt grus? Er man over den så snart der har været besøg så er der ingen lugt.
    Klart som mange siger, det lugter så længe katten er igang med sit gøremål og til du fjerner det.
    Har katten nok grus og forstand på at dække det godt til er dette en stor hjælp til de sarte næser smiley
    Bakken kunne jo stå på dit værelse så er det op til dig selv at holde den så du kan vise far det ikke er så slemt som han tror.
    Selv det bedste dyreste grus vil komme til at lugte hvis man ikke passer det godt nok.
    Held og lykke mvh. Charlotte


  • #49   10. mar 2016 Mange tak Charlotte smiley

  • #50   12. mar 2016 Hejsa,
    Jeg vil mene at folk der ikke selv kan lugte deres bakker eller at der er dyr i hjemmet er fordi næsen har væbnet sig til det smiley smiley
    Nej pjat. Den bedste bakke jeg har haft til mine stinkende hankat når han er i bakken og bæ, er en ekstra stor kattebakke med tag og låge til at gå ind igennem. Filteret hjælper på lugten når han er i bakken og det samme når han tisser.
    Filteret kan skiftes. Bakken er købt i MaxiZoo og er af mærket AniOne som er deres eget mærke.
    Grus køber jeg i Petworld, der har de 15 kg poser som.altid koster 2 poser (2x15 kg) 239,95. Men man kan sige man vil have dem med prisgaranti, så bliver det 2 poser for 200 kr da Zooplus har det samme grus til den billigere pris.
    Jeg startede med den uden duft, da babypudder oftest stikker og jeg kan ikke tåle lavendel som.den sidste variant dufter af.
    En dag valgte jeg at prøve den med babypudder og den holder lidt længere med duften og overdøver mere hvis en af mine skønne katte synes de skal lugte fra bagdelen når de går i den smiley .
    Men som jeg altid siger, hver sin kat, hver sin smag.
    Så håber bare du finder det rette udstyr til den lille kat, hvis din far.overgiver sig.
    Og husk at tømme bakken hver dag, Maks hver anden når den vil blive ene kat men heller ikke længere tid imellem.
    Håber han giver sig og at I dermed finder den helt rette kat med det rette match for jer.
    For det betyder alt. Mange tror at man bare henter en kat og så er det.
    Mange ved ikke at det bedste man kan er at lade katten vælge sin kommende ejer, for det betyder man har det bedre sammen med katten smiley
    Held og lykke.
    Hører gerne hvad det bliver til når det er smiley


  • #51   13. mar 2016 Stella B jeg tror næsten allerede det er besluttet smiley Og du må da gerne høre det. Min mor og jeg havde en god snak her i weekenden, og det viser sig, at min mor slet ikke vil have kat. Hun siger at hun ikke kan lide katte, så sådan er det jo bare smiley Til gengæld kan jeg så måske se frem til en hest her om nogle år, og så et lidt mindre "burdyr" herhjemme. Så ingen kat i denne omgang. Men skal da så meget have mig en ragdoll, når jeg flytter smiley

  • #52   13. mar 2016 Bare i orden. Sådan er det jo bare, men en hest er nu mere krævende end en kat ?? Men det håber jeg da hun ved smiley
    og der er også hestegalleri til at hjælpe jer hvis det skulle være smiley
    hvor henne af i DK bor du egentlig, bare af nysgerrighed smiley
    Men, så har du tid nok til at spare sammen til at købe en ragdoll når du flytter.
    min Znip er halv ragdoll og halv huskat. hun er bare en dejlig tøs ??
    men kat eller ej lige nu, så stadig alt held og lykke med det hele ??


  • #53   13. mar 2016 Ja ja hun ved godt den er mere krævende smiley Det er mere fordi hesten jo ikke skal være i lejligheden smiley Hmm altså jeg bor i Storkøbenhavn. Mere præcist kan det desværre ikke blive.

  • #54   13. mar 2016 Og tak forresten smiley

  • #55   13. mar 2016 jamen velbekomme.
    og Storkøbenhavn behøver heller ikke uddybes smiley
    så ved jeg hvor i verden du befinder dig.
    men husk at det er dyrt at have en hest, ufattelig dyrt. det er ikke kun foder og dyrlæge, men smed for at holde deres hove og sundhedstjek og mener en forsikring er lovpligtig + det koster at have den opstaldet ved en. så det koster meget meget mere end en kat smiley
    måske din mor ikke har mødt den rette kat for jeres familie. Men om det bliver en kat eller et mindre burdyr er jo hvad du gerne vil have. for få ikke et burdyr bare fordi du ikke får en kat, hvis du har risikoen for at miste interessen for vurderet på sigt.
    mange burdyr ender desværre på internater fordi familierne mister interessen for dyret og det er synd.
    det kræver overvejelse i noget tid, lige meget hvilket dyr man vælger smiley


  • #56   13. mar 2016 Stella det har du ret i smiley Har i forvejen haft to hamstre og tre marsvin, hvor to af dem stadigvæk er i live. Så det ville ikke bare være for at FÅ. Jeg elsker de små mutter smiley Min mor ved godt hvor meget det koster at have hest. Eller hvad man nu kan vide af forudsete udgifter, og hun er klar over, at der helt klart kommer uforudsete udgifter smiley og du har forresten ret, måske har hun bare ikke mødt "katten".

  • #57   13. mar 2016 Glæder mig at høre hun ved det. smiley
    Alt for mange dyr ender på internater og det er forfærdeligt ??
    og hun har nok ikke mødt "katten" ?? en kat vælger sin ejer og ikke omvendt ??


Kommentér på:
Kattebakke

Annonce